تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829979007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام مومنی: تخلیه و تحلیه مهم ترین شروط رسیدن به سنخیت برای معیت اهل بیت(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:وارث: مراسم شب هفت امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج نریمان پناهی، حاج احد قدمی، حاج عباس سیب سرخی، کربلایی حسین طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در تالار کلاسیک برگزار شدوارث:  مراسم شب هفت امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی  حاج نریمان پناهی، حاج احد قدمی، حاج عباس سیب سرخی، کربلایی حسین طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام  در تالار کلاسیک برگزار شد. در ادامۀ خبر متن سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی را می خوانید: بستر سازی و ایجاد سنخیت، لازمۀ معیت اهل بیت (ع) برای اینکه انسان به جایگاهی که بر اساس زیارت عاشورا این جایگاه را معیت با اهل بیت علیهم السلام بیان می کنند، برسد و به عبارتی که اهل ادب بیان می کنند به انضمام برسد، یقیناً حاصل شدن یک سری سنخیت ها لازم است. بدون سنخیت امکان انضمام منتفی است . معیت با اهل بیت علیهم السلام زمینه و بستر می خواهد . بدون این بسترسازی انسان نمی تواند به معیت با اهل بیت علیهم السلام نائل شود. « ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخرة »، معیت با اهل بیت علیهم السلام در دنیا و آخرت سنخیت می طلبد. سنخیت که آمد انضمام حاصل می شود. سنخیت شرط انضمام است. روز عاشورا افرادی به خاطر عدم احراز سنخیت نتوانستند زیر خیمه ابی عبدالله علیه السلام طاقت بیاورند، یا در همین مسیر امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند، یا به مرور زمان کسانی که تعلق و دلبستگی به سیدالشهدا علیه السلام داشتند، به جهت اینکه به این جایگاه نرسیدند، جایگزین قرار دادند و معیت را تا آخر نتوانستند حفظ کنند.  برخی نسخه های زیارت عاشورا یکی دو کلمه بیشتر دارد. در یک نسخه داریم: « السلام علیک و علی الارواح التی حلت بفنائک و اناخت برحله. » " و اناخت برحله " یعنی آمدند در بارانداز امام حسین علیه السلام رحل اقامت گزیدند، منزلشان خیمۀ امام حسین علیه السلام است. ماوایشان جایی است که امام حسین علیه السلام آنجا است. هرجا امام حسین علیه السلام خیمه بزند، خیمه آنها آن جا است و خیمۀ امام، خیمۀ آنها است. این ها معیت با اهل بیت علیهم السلام را توانستند رعایت کنند. " ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخرة "، این معیت، سنخیت می طلبد. داستان عطار مدعی عطاری مدعی بود که من سالک امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و مشتری بازار ایشان هستم. به قدری مشهور شد که در آن شهر همه می گفتند فلانی منتظر حضرت است. روز جمعه ای در مغازه اش نشسته است،( روز جمعه معمولا کسب و کار نمی کرد) غسل جمعه را می کند و منتظر است ببیند صدای " الا یا اهل العالم " بلند می شود. دید چند نفر با شمایل خاص وارد مغازه شدند. این چند نفر رو به عطار کردند و از او طلب سدر و کافور کردند. عطار گفت من کاسبی نمی کنم اما به احترام شما که فکر می کنم در این شهر غریب هستید به شما می فروشم. پولی که آنها دادند پول رایج آن شهر نبود. عطار گفت: نه ظاهر شما به اهل این شهر می خورد و نه پولتان پول رایج این شهر است. اهل کجایید؟ گفتند: حتما خدا خواسته و مشیتش به این شخص تعلق گرفته است که او ما را بشناسد. ما از ملازمین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم. برای حضرت کار می کنیم. به محض این که عطار نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه را شنید، انگار روحش می خواست از بدن او مفارقت کند. ملازمین حضرت گفتند: یکی از یاران حضرت مُرده و حضرت به ما امر فرموده برای غسل او بیاییم از تو سدر و کافور بخریم. به محض اینکه نام امام را شنید سدر و کافور را داد و التماس کرد من را هم ببرید تا دستم به حضرت برسد. من خیلی سال است منتظر حضرت هستم. آن قدر التماس کرد که قبول کردند. گفتند تو را می بریم اما تا جایی که حضرت اجازه داده اند می آیی، اما اگر اجازه ندادند باید برگردی. رفتند و به یک رودخانۀ خروشان رسیدند، ملازمین بسم الله گفتند و خدا را به جان امام زمان عجل الله تعالی فرجه قسم دادند و روی آب قرار گرفتند. سخت ترین قفل ها با نام امام زمان (عج) باز می شود خدمت یکی از علما آمد و گفت گرفتار هستم. شما نذری برای رفع گرفتاری من کنید. هرچه بگویید انجام می دهم. گفت من نذر کردم. برو. رفت. وقتی حاجتش را گرفت خوشحال برگشت و گفت من حاجتم را گرفتم. هرچه شما بگویید انجام می دهم.(فکر می کرد باید پولی بپردازد.) آن بزرگوار فرمود من خودم نذر را ادا کردم. گفت نه من می خواهم بپردازم. گفت کل نذری که من برای تو کردم یک صلوات بوده که آن را هم خودم فرستادم. این که یک آدم با توجه و حضور قلب بگوید، خیلی تاثیر دارد. آیت الله ناصری دولت آبادی می گفتند: به استادم گفتم به من اسم اعظم یاد می دهید تا در سختی ها توجه به این اسم اعظم پیدا کنم و گرفتاری هایم رفع شود؟ ایشان فرمودند ابتدا استخاره می کنم و بد آمد. پس فرمودند: اسم اعظم یادت نمی دهم اما چیزی به تو یاد می دهم که کمتر از اسم اعظم نیست. هروقت گرفتار شدی با توجه این ذکر را بگو: " یا بقیه الله ادرکنی، یا بقیه الله اغثنی ." ملازمین خدا را به جان حضرت قسم دادند و بسم الله گفتند و روی آب حرکت کردند. عطار گفت من چه کنم؟ گفتند تو هم همین کار را انجام بده. او هم همین مراحل را انجام داد. وسط آب که رسید رعد و برقی زد و نم بارانی آمد. عطار یک لحظه ذهنش سمت عطاری رفت. گفت من صابون پخته ام و روی پشت بام مغازه گذاشته ام. اگر خیس شود که تمام سرمایه ام از دستم می رود. تا این در ذهنش آمد زیر پایش خالی شد. ملازمین دستش را گرفتند و گفتند ذهنت از امام زمانت برگشت، مجدداً با توجه و اخلاص بگو. عطار بسم الله گفت و خدا را دوباره به جان حضرت قسم داد و روی آب قرار گرفت. تا به خیمۀ حضرت رسید ملازمین گفتند بایست تا از حضرت اذن بگیریم. ملازمین به حضرت گفتند اجازه می دهید این عطار بیاید؟ گفتند: نه ردّواهم. او فقط زبانش می گوید امام زمان، قلب و وجودش امام زمان نمی گوید. در چند قدمی خیمۀ امام زمان عجل الله تعالی فرجه است اما چون آن سنخیت حاصل نشده است، لیاقت پیدا نکرد. برای این که انسان ملازم حضرت شود، باید بستر را آماده کند، وگرنه یقینا انضمام حاصل نمی شود و این در ادعا نمی گنجد . و کل یدعی و صلا بلیلی*** و لیلی لاتقر لهم بذاکا اذا انبجست دموع فی عیون *** تبین من بکا ممن تباکا مدعی زیاد است اما باید دید در عمل چه کسانی مانده اند. سنخیت، آماده شدن شرایط، بستری سازی کردن و انضمام را به وجود می آورد. امام حسین علیه السلام فرمودند: یک عده از من عقب افتادند چون محبت به دنیا دارند و حرام خوردند و حق الناس به گردنشان است. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمودند: با من کشته نمی شود کسی که محبت نسبت به دنیا دارد یا حرام خورده و کسی که حق الناس به گردنش است.  زمینه حتما باید آماده شود. تخلیه و تحلیه دو شرط برای رسیدن به سنخیت برای معیت اهل بیت(ع) برای رسیدن به این سنخیت دو مطلب شرط است. اگر این دو در کسی محرز شود، سنخیت می آید و انضمام به سرعت برای انسان حاصل می شود. تخلیه و تحلیه. موارد دیگری هم هست ولی این دو اهمیت بالاتری دارند. تخلیه به پاک کردن روح و جان از رذایل اخلاقی و معصیت "تخلیه" می گویند. گناه این روزها خیلی عادی شده است. خصوصاً گناهان لسانی. غیبت حق الناس است. قطع رحم هم خیلی عادی شده است. اینها مانع سنخیت هستند. گناهان چشم هم زیاد شده است. برای این که انسان چشمش را از گناه حفظ کند، فوری بگویید " لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم ". زیارت عاشورا را با صد مرتبه لعن و سلام بگویید. این مطلب جوان را قرص نگه می دارد. دعای علقمه را هم اگر توانستید بخوانید. دعای علقمه دفع بلا و دشمنی از شما می کند.  هیچ چیز مانند روضۀ امام حسین علیه السلام سریع ما را به مطلوب و مقصود نمی رساند. تحلیه بعد از تخلیه نیاز به "تحلیه" است. تحلیه یعنی جایگزین کردن رذایل اخلاقی و مکارم و محاسن اخلاقی.  امکان ندارد کسی زیر خیمۀ امام حسین علیه السلام بیاید و اهل ظلم باشد. خیمۀ امام حسین علیه السلام آدم را نمازخوان تر می کند و محبت به خانواده را بیشتر می کند. اگر تخلیه و تحلیه بیاید، سنخیت حاصل می شود. سنخیت که حاصل شد انضمام به سرعت برای ما به وجود می آید. /1102101306


شنبه ، ۹آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن