تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف، برنده از وین بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ظریف، برنده از وین بازگشت


وزیر امورخارجه کشورمان در شرایطی به تهران بازگشت که موفق شده است بخش زیادی از دیدگاه های ایران در قبال سوریه را در بیانیه مشترک بیست کشور حاضر در نشست وین بگنجاند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از حضور در مذاکرات حل بحران سوریه، امروز شنبه وین پایتخت اتریش را ترک کرد و به کشورمان بازگشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نخستین نشست نمایندگان حدود 20 کشور جهان درباره بحران سوریه جمعه شب در وین، پایتخت اتریش پایان یافت و وزیر امور خارجه کشورمان در شرایطی به تهران بازگشت که در بیانیه پایانی این نشست، بخش مهمی از دیدگاه های منطقی و مسالمت آمیز ایران مورد تاکید قرار گرفت. در این بیانیه‌، کشورهای شرکت کننده تاکید کردند، روند سیاسی حل بحران سوریه باید به تشکیل دولتی «معتبر، فراگیر و غیرفرقه‌ای» و در پی آن قانون اساسی جدید و انتخابات سراسری منجر شود. واگذاری سرنوشت سیاسی و حکومت سوریه به مردم این کشور یکی از مهمترین نکات و حتی از عوامل اصلی بوجود آمدن بحران سوریه است که کشورهای حامی تکفیری ها به ویژه امریکا و عربستان به شدت با آن مخالفند و همچنان اصرار دارند که بجای مردم سوریه و برپایی انتخابات، آنها باید برای سوریه تصمیم بگیرند و با سرنگونی دولت سوریه و کنار گذاشتن بشار اسد، افراد و حکومت مطلوب خود را بر سر کار آورند.

این موضوع مهم که پس از نشست هفت ساعته نمایندگان بیست کشور، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی گنجانده شده، با پافشاری ایران و روسیه حاصل شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که کشورهای حامی تکفیری ها به ویژه امریکا و عربستان به شدت تلاش می کردند کنار رفتن بشار اسد را راهی برای مبارزه با داعش وانمود کنند و پس از انتشار بیانیه نیز اظهارات خود را تکرار کردند. * وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست وین تاکید کرد: افراط و تروریسم خطری است که همه را تهدید می کند و ما منتظریم تا واقع بینی را در روند تصمیمات شرکت کنندگان جلسه ببینیم.
محمد جواد ظریف افزود: اینکه نهایتا مردم سوریه باید درباره آینده خود و کشورشان تصمیم بگیرند، از نکات مهم بیانیه وین است.


باوجود این دخالت ها و اظهارات جان کری و وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه حکومت فعلی سوریه باید سرنگون شود و حکومت دیگری که مطلوب آنهاست برسر کار گمارده شود، شرکت کنندگان در این نشست تصریح کردند: روند سیاسی در سوریه باید به تشکیل دولتی فراگیر، قانون اساسی جدید و انتخابات سراسری منجر شود.

همچنین در بیانیه مشترک از سازمان ملل خواسته شده نمایندگان دولت سوریه و مخالفان سوری را برای گفتگو در کنار هم قرار دهد.   * استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از این نشست گفت: همه معتقدند مبارزه با تروریسم در اولویت قرار دارد اما شکست دادن تروریسم زمانی صورت خواهد گرفت که یک روند سیاسی موازی هم وجود داشته باشد.

باوجود تاکید در بیانیه و درخواست اغلب کشورها، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا باز هم پس از نشست بر لزوم ادامه دخالت در امور داخلی سوریه و تصمیم گیری بجای مردم این کشور تاکید کرد و گفت: واشنگتن کماکان معتقد است کنار رفتن اسد راه را برای پایان ‌دادن به جنگ داخلی در سوریه و نبرد با داعش هموار می‌کند.

* جان کری که کشورش همچنان دل در گرو تکفیری ها دارد و به دنبال راهی برای نجات آنها از حملات سوریه و روسیه است، افزود: من تاکید می کنم موضع آمریکا درباره سوریه تغییر نکرده است. آمریکا معتقد است هیچ راهی وجود ندارد تا  بشار اسد رییس جمهور سوریه بتواند این کشور را متحد و آن را اداره کند.



وزیر امور خارجه امریکا که کشورش از یک سال پیش، بدون اجازه سازمان ملل و دولت سوریه، ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش براه انداخته و در این کشور حملات هوایی انجام می دهد، از مبارزه روسیه با تروریست ها ابراز ناراحتی کرد و گفت: ما عملیات ضد داعش خود و تلاش های دیپلماتیک را با هدف پایان دادن به درگیری ها ادامه می دهیم و معتقدیم اقدامات دوجانبه یکدیگر را تقویت می کنند. به همین علت رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای مجوز اعزام واحد کوچک نیروهای عملیات ویژه را به شمال سوریه  صادر کرد.

* وزیر امورخارجه روسیه از لزوم تعیین آینده سوریه و بشار اسد به دست مردم سوریه سخن گفت.
سرگئی لاوروف تصریح کرد: ما می خواهیم به جنگ و اقدامات تروریستی و خونریزی در سوریه پایان دهیم و نگذاریم تروریست ها مجال ادامه فعالیت در این کشور را بیابند.
ما درباره سرنوشت بشار اسد هم به توافق نرسیدیم. روسیه معتقد است تصمیم گیری در این خصوص در چارچوب روندی سیاسی و به عهده مردم سوریه است و در بیانیه پایانی به صراحت این موضوع آورده شده است.
 


شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن