تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813174951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت، عنصر اصلی تعلیم و تربیت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: مدیریت، عنصر اصلی تعلیم و تربیت است معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تدبیر، عقلانیت و مدیریت در رفتارجمعی حرف اول را می زند، گفت: مدیریت، عنصر اصلی تعلیم و تربیت است.
۱۳۹۴ شنبه ۹ آبان ساعت 09:58

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از کرمان،محمد دیمه ور در جمع مدیران مدارس دوره ابتدایی شهرستان جیرفت برنامه درسی، منابع انسانی، منابع فیزیکی و تجهیزات، منابع مالی ،نظارت، ارزشیابی و پژوهش و مدیریت را از مهمترین زیر نظام های تعلیم و تربیت برشمرد و خاطر نشان کرد: اصلی ترین و اساسی ترین زیر نظام تعلیم و تربیت مدیریت است.
وی اظهار داشت: اگر همه زیر نظام های تعلیم و تربیت به خوبی عمل کنند اما؛ روند مدیریتی آن مشکل داشته با شد فرایند تعلیم و تربیت به خوبی محقق نمی شود.
دیمه ور افزود: مدیران توانمند در آموزش و پرورش از سطح وزارت تا مدارس می توانند کاستی و ضعف های بخش های مختلف آموزش و پرورش را کنترل کرده و نشاط و پویایی را به فضای مدارس و کلاس های درس تزریق کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مدرسه با نشاط بر مدار فکر و خلاقیت مدیر می چرخد و مدیری که مدرسه را به کانون زندگی با نشاط و پویا تبدیل کند از همه لحاظ توانمند است.
محمد دیمه ور با بیان اینکه عوامل انسانی نقش اول را در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دارد، گفت:روابط انسانی مهمترین عنصر در بهبود و کارآیی مدیریت است.
وی خاطر نشان کرد: عطوفت، مهربانی و محبت در روابط انسانی مدیران تعیین کننده است ومدیری که با تحکم کار را پیش می برد و با همکاران به صورت رسمی و اداری برخورد می کند در اداره مدرسه و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت شکست می خورد.
دیمه ورافزود: اگر معلمان در مدرسه شاد و پویا باشند مدیر موفق بوده و بر اساس روابط انسانی عملکرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه در سند تحول بنیادین کانون تربیت محله است، تاکید کرد: مدرسه باید نقش تربیتی خود را به خانواده و محله تسری دهد و بارویکرد مشارکت جویانه زمینه مداخله خانواده ها را در اداره مدرسه فراهم سازد.
محمد دیمه ور با مهم خواندن مشارکت مردم و خانواده در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اظهار داشت: در صورت مهیا شدن آرمانی ترین شرایط مالی در مدارس اگر سایر دستگاه ها و مردم در مشارکت مدارس سهیم نباشند مدرسه به فضایی پویا و با نشاط تبدیل نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: مدیر مدرسه باید ضمن تقویت ظرفیت های قانونی از قبیل شورای دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان استفاده از ظرفیت های بیرونی را نیز در دستور کار قرار دهد.
دیمه ور با اشاره به اجرای طرح تدبیر در مدارس دوره ابتدایی گفت: مبنای ارزیابی عملکرد مدیران درسال تحصیلی جاری بر اساس شاخص های این طرح می باشد.
وی از اجرای طرح توانمند سازی معلمان مدارس ابتدایی باسابقه 6 و زیر 6 سال خبر داد و گفت: معلمانی که 60 درصد نمره آزمون پایانی این طرح را کسب کنند 80 ساعت گواهی ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.
دیمه ور افزود: 16 نمره از ارزشیابی عملکرد این معلمان در سال تحصیلی جاری مربوط به کسب نمره لازم در طرح توانمند سازی است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر جدی گرفتن درس پژوهی در مدارس تاکید کرد و خاطر نشان کرد: درس پژوهی یک فرایند توانمند سازی است.
محمد دیمه ور از پایه اول ابتدایی به عنوان مهم ترین پایه دوران تحصیل نام برد و بر راه اندازی گروه آموزشی پایه اول دوره ابتدایی در سطح استانی و منطقه ای تاکید کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن