تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت معلمین ارتقا تعلیم و تربیت را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در افتتاح سومین دوره پارلمان معلمین استان مشارکت معلمین ارتقا تعلیم و تربیت را به دنبال دارد مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی گفت : آموزش‌و‌پرورش در حال حاضر به دنبال سیاست هایی ست که باید معلمین در جریان این سیاست ها قرار گیرند و پارلمان معلمین می تواند کانال بسیارخوبی برای این ارتباط باشد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان ساعت 12:42

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی صبح امروز در افتتاح سومین دوره پارلمان معلمین خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد ، با بیان این مطلب اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش در شرایط فعلی به دنبال ارتقا کیفیت در تمامی ابعاد است و این موضوع بدون ایجاد سازوکار و رویه مناسب محقق نمی شود، بر همین اساس اسناد فرادستی این بخش که مهمترین آن سند تحول بنیادین است تنظیم شده که توسعه مشارکت ها یکی از اصلی ترین و محوری ترین مواردی ست که در راستای تحول و دستیابی به کیفیت در این بخش موردنظر قرار گرفته است.
وی تصریح کرد :  منابع انسانی یکی از محوری ترین ملزومات توسعه جوامع در بخش های مختلف است و در سند تحول بنیادین دو‌ خرده نظام که مربوط به این بخش است و بر محور منابع انسانی بنا شده ۶۶ درصد راهکارهای تحقق ارتقا کیفیت را به خود اختصاص داده اند.
حسینی ادامه داد: حجیم ترین حجم منابع انسانی و مدیریتی در آموزش و پرورش است ، باتوجه به تاکیداتی که در زمینه مشارکت بخشی به نیروی انسانی در قانون اساسی و همچنین سند تحول بنیادین وجود دارد و ۱۸ راهکاری که در این سند مبنی بر مشارکت بخشی ‌معلمین ارائه‌شده تکلیف ما مشخص شده است و بر همین اساس هم کتابی با عنوان منشور مشارکت در آموزش و پرورش را در استان تهیه کردیم تا بتوانیم راهکارهایی را برای مشارکت واقعی بخش های مختلف از جمله دانش آموزان ، معلمین، اولیا ، مدیران و ادرات و سازمان های دیگر در حوزه تعلیم و تربیت استخراج کنیم.
وی بابیان این که باید نمادسازی از مشارکت در مرحله اول موردتوجه باشد ادامه داد : در مرحله دوم باید ستادسازی را در دستور ‌کار قرار دهیم که راه اندازی پارلمان های دانش آموزی ، پارلمان مدیران که امسال راه اندازی می شود ، تشکلی برای مشارکت پیشکسوتان ، پارلمان اولیا ، ایجاد نظام پیشنهادات در ادارات ، مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز ، اجرای طرح یکصد مدرسه ، یکصد دبیرخانه برای مشارکت بخش دولتی و عمومی در راستای همین ستادسازی در آموزش و پرورش خراسان رضوی است.
وی با تاکید بر این که معلمین رکن اصلی جامعه هستند  اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته دنیا امروز همه بر این باورند که هیچ جامعه ای از سطح‌معلمین و مدارس خود بالاتر نخواهد رفت و در کشور ما نیز خوشبختانه در زمینه نمادسازی ارتقا مشارکت معلمین مشکلی نداریم ولی در زمینه ستادسازی با ضعف های مواجه بودیم و در استان خراسان رضوی با ایجاد پارلمان معلمین این ضعف را برطرف کردیم.
حسینی اظهار داشت: در منشور مشارکتی که تدوین شده ۴۴ راهکار برای مشارکت معلمین در اقدامات آموزش و‌پرورش استخراج شده و امروز شرایطی ایجاد شده که هیچ تصمیمی در آموزش و پرورش استان بدون نظردهی و رای نماینده کمیسیون های مرتبط پارلمان معلمین اجرا نخواهد شد.
وی تصریح کرد : در دوره جدید قطعا موفق تر از دو‌ دوره ‌قبل عمل خواهد شد چرا که تجربه دوره های پیشین وجود دارد و این انتخابات بدون هیچگونه دخل و تصرف و رد صلاحیت برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال تلاش کردیم با تمرکززدایی که در نظام پارلمانی این بخش ایجاد می شود نقش‌ معلمین شهرستان ها و‌مناطق مختلف را در پارلمان بیش از‌گذشته نماییم و با توجه به این که نظامی مشارکتی و فراگیر است انتظار داریم باز دهی مطلوبی را از این پارلمان شاهد باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی پارلمان مجازی معلمین در آموزش و‌پرورش استان اظهار داشت : در حال حاضر ۶۴ هزار معلم در استان خراسان رضوی عضو پارلمان مجازی معلمین هستند و به‌صورت غیرمستقیم در تصمیم گیری های این بخش نظر داده و مشارکت می‌کنند .
حسینی گفت: در هفته آتی طرح جام ( طرح جمع آوری ایده های برتر) در آموزش و‌پرورش استان تصویب و اجرا می شود و همچنین باتوجه به انتخاب ۱۵ درصد مدیران مدارس توسط شورای معلمین در مدارس تلاش کردیم مشارکت بیشتری را از این قشر تاثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت شاهد باشیم .
این مقام مسئول در ادامه گفت: تدوین منشور ارتقا منزلت و معیشت معلمین توسط پارلمان دوره قبل یکی از اقدامات مهم ‌بود ، اجرای ‌طرح خادمین معلم ، توجه به مستندسازی جلوه های ایثار معلمی که براساس آخرین پژوهش ها بالاترین منزلت و مرتبت را در بین جامعه دارند ، ایجاد شبکه اجتماعی معلمان که راه اندازی طرح قشربندی حرفه ای معلمین هم بر این اساس شکل گرفت .
حسینی اظهار داشت: هرچه قدر معلمین را در برنامه ها و اقدامات آموزش‌و‌پرورش مشارکت دهیم قطعا بیشتر به سمت کیفیت بخشی و تحول ‌حرکت خواهیم کرد و پارلمان معلمین بهترین راهکار برای این کیفیت بخشی است.
وی درخصوص اهداف تشکیل این پارلمان خاطرنشان ساخت: آموزش‌و‌پرورش در حال حاضر به دنبال سیاست هایی ست که باید معلمین در جریان این سیاست ها قرار گیرند و پارلمان معلمین می تواند کانال بسیارخوبی برای این ارتباط باشد، دومین هدف استفاده از نظرات و‌دیدگاه‌های این پارلمان است، ارائه طرح ها و پیشنهادات جدید از سوی پارلمان معلمین به اداره کل آموزش و‌پرورش استان سومین هدف تشکیل این مجلس است و‌ در نهایت تلاش برای اجرای راهکارهای عملی ارتقا منزلت و معیشت معلمین با تکیه بر روشهای صنفی هدف چهارم تشکیل پارلمان معلمین است.
حسینی افزود: امروز نیاز داریم مسئولان بخش های مختلف را در کشور به صورت عملی همراه آموزش و پرورش نماییم و خوشبختانه با تصویب احکامی در برنامه ششم توسعه کشور این اتفاق در حال روی دادن است ضمن این که اتخاذ سیاست هایی در راستای ساماندهی مطلوب نیروی انسانی با تکیه بر دانشگاه فرهنگیان نیز می‌تواند در این حوزه به ما کمک شایانی بکند .
وی همچنین از حق استیضاح تمامی مدیران رده بالای آموزش و پرورش استان توسط پارلمان معلمین هم خبر داد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن