پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850459431
ازد واج سفید ؛علل تبعات و راهکارها
واضح آرشیو وب فارسی:موبنا: ازد واج پد ید ه ای است که از د یر باز و از زمان خلقت انسان بود ه و تا امروز نیز اد امه د اشته و مقد س ترین وپیچید ه ترین رابطه میان انسان از د و جنس مخالف است و ابعاد وسیع و عمیق و اهد اف متعد د ی د ارد . ایمان ابراهیمی / مینا ابراهیمی با این حال د ر جامعه ما تمایل به ازد واج رسمی و د ائمی بسیار کمرنگ شد ه و البته طلاق به صورت رسمی و عاطفی افزایش یافته است . د ر سال های اخیر نیز سبک جد ید ی از زند گی به خصوص د ر شهرهای بزرگ تحت عنوان ازد واج سفید د ید ه شد ه است که نشان د هند ه بی بند و باری و شکل رسمی رابطه جنسی به خصوص د ر جوامع غربی است که د ر آن، د و فرد ی که با هم تفاهم اولیه د ارند و نمی خواهند نسبت به هم تعهد ی د اشته باشند زند گی مشترک خویش را شروع می کنند و هیچگاه زوجیت آنان به طور شرعی و قانونی ثبت نخواهد شد . ممکن است که آنان بین خود قرار د اد و شروطی را د ر نظر بگیرند مثلا د ر ارتباط با خرج و مخارج زند گی چگونه خرج کنند یا اینکه شرایط یک زند گی معمولی را بد ون تعهد قانونی و رسمی بپذیرند . چنین افراد ی که این گونه زند گی را برای خود برمی گزینند ، برد اشت صحیحی از خانواد ه و کارکرد ها و اهد اف ارزشمند آن ند ارند و این سبک زند گی ازنظر سنت شرع و قانون به هیچ وجه مورد قبول جامعه اسلامی ایرانی و فرهنگ اصیل خانواد گی آن نیست. د رایران این پد ید ه شوک فرهنگی ای است که نقش نا مطلوبی برای آیند ه جامعه د اشته و کانون گرم خانواد ه را تهد ید می کند و د ر این گزارش نگاهی د اریم به ریشه ها، علل پید ایش، آسیب ها و تهد ید هایی که از ازد واج سفید د ر جامعه ایرانی پد ید می آید . تاریخچه ازد واج سفید این نوع ازد واج پس از یک فرآیند نسبتا بلند مد ت به عنوان یکی از سبک های زند گی د ر برخی کشورهای غربی پذیرفته شد ه است. پیش از سال ۱۹۷۰ زند گی بد ون ازد واج د ر ایالات متحد ه آمریکاغیر قانونی بود و د ر د هه ۷۰ د ر آمریکا جنبش ( آزاد ی زن) به وجود آمد که هد ف آن تغییراتی د ر نظام اجتماعی، اقتصاد ی، سیاسی جامعه آمریکا و برقراری شرایط عاد لانه و مساوی برای آنان بود اما آنچه از د ل این جنبش به وجود آمد انقلاب جنسی ای بود که نتیجه آن رواج رفتارهای نا بهنجار و بی بند و بار بود . د ر این انقلاب کلیه هنجارهای جنسی نابود شد ند و یک نوع آنارشیسم و هرج و مرج به وجود آمد و پس از آن شاهد آزاد ی د ر روابط جنسی از هرنوع بود از همجنس گرایی تا روابط خارج از خانواد ه . از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰ تعد اد زوج های ازد واج نکرد ه ای که با یکد یگر زند گی می کرد ند ۱۰ برابر شد . فرانسه از پیشتازان و با سابقه ترین کشورها د ر قبول و به رسمیت شناختن (همباشی سیاه ) است و از آن به ازد واج قانونی بد ون روابط جنسی یاد می شود . شاید بتوان علت گسترش این سبک زند گی د ر کشورهای آمریکایی و اروپایی را سختگیری هایی د انست که د ین مسیحیت و یهود یت د ر زمینه طلاق و مسائل قانونی آن د ارد که به عنوان مثال با طلاق باید نصف اموال بین زوج تقسیم شود و اجازه طلاق به راحتی به افراد د اد ه نمی شود . البته د ر کشورهای اروپایی قوانینی را برای این نوع همزیستی د ر نظر می گیرند تا به نوعی به رسمیت شناخته شود تا اگر زوجین سال ها با هم زند گی کرد ند د ر هنگام جد ایی بتوانند حق و حقوقی را مطالبه کنند تا د ر این صورت راه بی تعهد ی بسته شود . د ر ایران از سال ۱۳۹۱ مرتضی طلایی، رئیس وقت کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران از شکل گیری خانه هایی د ر شمال شهر تهران خبر د اد که د ر آن ها د ختران و پسران بد ون ازد واج رسمی با یکد یگر زند گی می کنند و شاید بتوان گفت که این مد ل همزیستی احتمال د ارد قبلا هم وجود د اشته اما کسی از آن اطلاعی ند اشته است. د ر اواسط سال ۱۳۹۳ این پد ید ه د ر رسانه ها سرو صد ای زیاد ی به پا کرد و بسیاری از کارشناسان را مجاب کرد ه است که بحران پنهانی د ر مسائل جنسی وجود د ارد . این ریشه های گرایش به ازد واج سفید شکلی از زند گی د ر فرهنگ غرب است که با فرهنگ، شرع، قانون د ر جامعه ماهماهنگی ند ارد و نوعی همزیستی با نامحرم است که بنیان زند گی خانواد گی را از بین برد ه و فقط تامین نیازهای جنسی را به خصوص برای مرد ان د ر پی د ارد و هر چند که این نوع ازد واج د ر کشور ما آنقد ر شایع نشد ه است اما به هر جهت نوعی زند گی بیگانه است که د ر فرهنگ و تمد ن اسلامی چارچوب های شرعی، عرفی و قانونی را زیر پا گذاشته و زنان جامعه ما اصلی ترین قربانیان و بازند گان آن خواهند بود . برای ایجاد این همزیستی د ر جامعه د لایل مختلفی اهم از روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد ی را مطرح کرد ه اند که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. تبعات د ر ارتباط با پیامد های این پد ید ه به راحتی نمی توان نظر د اد و باید یک پژوهش مید انی صورت گیرد تا بتوان گفت ماهیت این پد ید ه چیست، چه افراد ی این سبک از زند گی را انتخاب کرد ه اند و کد ام طبقه اجتماعی د ر گیری بیشتری با آن د ارند ؟ از آن جایی که این مد ل سبک زند گی د ر هیچ یک از نهاد های د ولتی یا سازمان های د ینی به ثبت نمی رسد و پد ید ه ای نه شرعی، نه عرفی، نه قانونی و نه سفید است و ابتد ا و انتهایی هم ند ارد و نتیجه اش جز فساد و بی بند و باری چیز د یگری نیست د ارای آسیب های روانی، اجتماعی، اقتصاد ی فراوانی د ر جامعه است. از جمله اینکه از بین رفتن بنیان خانواد ه و رواج سبک زند گی غربی و آزاد ی های جنسی را به همراه د ارد زیرا د ر جامعه ما روابط زناشویی جد ا از چهارچوب های شرعی د ر چارچوب های قانونی نیز تعریف شد ه است و جوانان د ر کشور که باید پایه گذار خانواد ه ایرانی و اسلامی باشند بیشتر به یک بی بند و باری جنسی تمایل پید ا خواهند کرد . بالا بود ن میزان خشم و خشونت که طبق پژوهش هایی که د ر سال ۲۰۱۰ انجام شد ه، نشان د اد ه که میزان خشونت و خشم د ر این ازد واج بسیار بالاست همچنین مشاجراتی که به خشونت های فیزیکی تبد یل شد ه نسبت به ازد واج های رسمی د و برابر بود ه است و علت آن را هم جوان تر بود ن و د اشتن تحصیلات پایین تری د انسته اند .سلامت روانی افراد د ر معرض خطر بالایی قرار د ارد آنان بسیار افسرد ه بود ه و سطح رضایت شان از زند گی پایین است و همیشه مضطرب و نگران از د ست د اد ن این رابطه هستند و بنابراین فشار عصبی را تحمل می کنند . عد م امنیت روانی به خصوص برای خانم ها که ساختار خلقت و شخصیت آنان بسیار هیجانی و لطیف و حساس است را به همراه خواهد د اشت.عاقبت و سرانجام آن برای د ختران فاجعه آمیزتر است زیرا تا زمانی که جذابیت ظاهری د ارند زند گی تد اوم د ارد اما زمانی که جذابیت خود را از د ست بد هند یا از زیبایی آنان کاسته شود پسر می تواند به راحتی رابطه را قطع کرد ه و خانواد ه د یگری تشکیل د هد . به علت اینکه افراد براساس یک هیجان و احساس مثبت نسبت به یکد یگر این همزیستی را انتخاب کرد ه اند به محض کوچکترین سختی طرفین به راحتی از هم جد ا می شوند .هیچ گونه تعهد و تضمین و مسئولیتی د ر آن تعریف نشد ه است به این د لیل مرد می تواند به د لخواه رابطه را به هم بزند و هیچ گونه ضرر و زیانی را هم تقبل نکند وهیچ حق و حقوقی به زن تعلق نخواهد گرفت. عد م پایبند ی به ارزش های اجتماعی سنت ها و آد اب و رسوم باعث تضعیف بنیان خانواد ه خواهد شد و ریشه های عرفی و د ینی را مورد هد ف قرار می د هد .حمایت های مالی خانواد ه قطع و د ر آمد های کسب شد ه تماما صرف هزینه های زند گی خواهد شد وپس اند ازی صورت نخواهد گرفت و این امر برای بچه های که ممکن است به د نیا آیند نگرانی به وجود خواهد آورد . خیانت جنسی د ر این نوع ازد واج بیشتر از ازد واج های قانونی است زیرا هیچ مسئولیتی وجود ند ارد و هر وقت افراد بخواهند می توانند رابطه را قطع کرد ه و به سراغ گزینه های بعد ی بروند که همان تنوع طلبی جنسی است. احتمال د ارد که بعد از مد تی از رابطه با جنس مخالف خسته شوند و به د نبال همجنس بازی و هم جنس گرایی بروند . البته این تنوع طلبی جنسی برای د ختران کمتر مشاهد ه می شود زیرا د ختران معمولا نگاه به ازد واج د ارند . موقت و غیر رسمی بود ن این مد ل زند گی سبب شد ه است که سرمایه گذاری و حمایت برای خانواد ه د و طرف مشکل باشد زیرا افراد خانواد ه ها تمایل کمتری برای شناخت طرف مقابل و شرکت د اد ن او د ر فعالیت ها، مراسمات و معاهد ات های اقتصاد ی خواهند د اشت و سعی د ارند به فرزند انی که ازچنین روابطی به وجود می آیند هم د لبستگی چند انی پید ا نکنند زیرا با به هم برخورد ن رابطه فرزند ان شان ارتباط آن ها با نوه شان هم نامعلوم خواهد شد .احساس نفرت د ر این افراد که تجربه های متعد د ی را د اشته اند به وجود می اید زیرا ملاحظه می کنند که همسرشان با چند نفر د یگر هم رابطه د اشته و آنان را ترک کرد ه و این حس برای آنان نیز به وجود خواهد آمد که روزی هم او ترک خواهد شد و این ارتباط رابطه ای پاید ار و مستحکمی نخواهد بود .برای فرزند د اری و بارد اری احتمالی هیچ پیش بینی ای نشد ه است و همین امر سبب می شود که بر میزان کود کان نا مشروع بی شناسنامه، بی آیند ه و همچنین سقط های غیرقانونی و مرگ و میر ناشی از آن افزایش یابد .کاهش فرزند آوری که خود کاهش رشد جمعیت را به همراه د اشته و همچنین افزایش سقط جنین د ر این مد ل همزیستی وجود د اشته و امکان د ارد شانس ماد ر شد ن را برای افراد کاهش د هد حتی آسیب های د یگر اجتماعی مانند اعتیاد را هم به وجود آورد . د ر این مد ل همزیستی اخلاق از بین می رود و جامعه ای بد ون اخلاق به وجود خواهد آمد ، جامعه ای بی قید و بند و هرج و مرج طلب خواهد بود .فرزند ان چنین ازد واج هایی بیشترین لطمه را تحمل خواهند کرد زیرا این ازد واج د ر جایی ثبت نمی شود و سرنوشت آنان پس از تولد مشخص نیست و از حقوق اجتماعی مانند تحصیل، شناسنامه محروم شد ه و از والد ین طبیعی خود ارثی نخواهند برد . راهکار جامعه ایران مانند تمامی جوامع د یگر د ر حال تغییر و تحول است گاهی روند این تغییرات مثبت و سازند ه و خوشایند افراد و گاهی نیز منفی و ناخوشایند برای جامعه است. د ر این میان بیشترین تحولات را د ر زند گی اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی خانواد ه شاهد هستیم که گاهی اوقات د لایل آن را گرایش به مد رنیته و تجد د گرایی مطرح کرد ه اند . این میل سبب ایجاد د گرگونی هایی د ر زند گی شخصی، اجتماعی،اقتصاد ی، خانواد گی، عاطفی روابط جنسی و ازد واج د ر خانواد ه های ایرانی شد ه است یکی از این د گرگونی ها تغییر د ر سبک و شیوه تشکیل زند گی مشترک بین افراد است و از آن جایی که جوانان سازند گان خانواد ه های ایرانی و اسلامی هستند بیشتر د ر معرض این تغییر قرار د ارند برخی این تغییر را نشانه به وجود آمد ن سبک جد ید ی د ر خانواد ه و برخی د یگر آن راسبب از هم پاشید گی بنیان خانواد ه می د انند اما به هر جهت باید چاره ای اند یشید و این د گرگونی کمترین آسیبی بر اساس خانواد ه وارد کند .اولین اقد ام فرهنگ سازی است که می تواند با همکاری صد ا و سیما و شورای عالی مجازی صورت گیرد و با برنامه ریزی د قیق و سیاستگذاری مناسب و ارائه راهکارهای عملی از تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی به روی جوانان کاسته شود .ارائه برنامه های آموزشی مناسب جهت ایجاد مهارت های ارتباطی میان والد ین و فرزند ان شان تا والد ین ارتباط بهتر، بیشتر و موثرتری را با جوانان د اشته و نیازهای آنان را د رک کنند و پاسخگو باشند و همچنین می توان از طریق برنامه های د یگرآگاهی والد ین و جوانان را نسبت به خطر و مشکلات این نوع همزیستی افزایش د اد .حس معنویت و د یند اری و د ر واقع پایبند ی به ارزش هاو باورهای د ینی و فرهنگی را د ر جوانان بالا ببریم، انجام مشاوره های فرد ی و گروهی د ر مد ارس و د انشگاه ها و ارگان های د ولتی جهت آگاه کرد ن جوانان از این مد ل زند گی مشترک و آسیب های اجتماعی مرتبط بر آن. فراهم کرد ن شرایط ازد واج آسان و ساد ه برای جوانان و تشویق آنان به این امر که د ر این مورد بیشترین نقش را صد ا و سیما د ر تشویق افراد از طریق برنامه سازی د ارد . ایجاد محیط های شغلی و امکانات مالی مناسب برای جوانان که تا حد ی از نگرانی مشکلات مالی قبل و بعد از ازد واج کاسته شود . پیشگیری از مهاجرت بی رویه د ختران و پسران به شهرها ی بزرگ از طریق فراهم کرد ن موقعیت های تحصیلی و شغلی د ر شهرهای کوچک.ایجاد امکانات عمومی برای افراد جامعه به ویژه افراد بیوه یا مطلقه که د ر معرض آسیب بیشتری قرار د ارند .و د ر آخر با توجه به اینکه عد ه ای اعتقاد د ارند که زند گی خانواد گی د ر ایران امروز و فرد ا د ر حال تغییر است و خانواد ه ها د ر حال عبور و گذر از خانواد ه سنتی گسترد ه به خانواد ه هسته ای هستند به نظر می رسد که جامعه ما نیازمند بازبینی و تغییرات د ر قوانین مربوط به خانواد ه بر اساس نقش های تغییر یافته زن و مرد است. شیوه مطالعه مشکل همباشی یا ازد واج سفید به این معنی است که د ونفر بد ون هیچ گونه تشریفات عقد و ازد واج با هم زند گی زناشویی را شروع کنند . بیش از یک قرن است که از ازد واج های بد ون قید و شرط که خود نوعی بی بند و باری است د ر اروپا و آمریکا می گذرد هرچند که تجربه آن زیباست و برای کسی که معنی آن را نمی د اند ، جذاب است و یک ازد واج ساد ه، صمیمی و زیبا را به ذهن می آورد و افراد ی که تصمیم به چنین زند گی زناشوئی می گیرند سبک زند گی شان با آن هایی که ازد واج رسمی انجام د اد ه اند تفاوت عمد ه ای د ارد .بسیاری از کشورهایی که این سبک از زند گی د ر جوامع آن ها رواج یافته د چار مشکلات فراوان اجتماعی، روانی، اقتصاد ی، فرهنگی شد ه اند و تبلیغ آن را توسط رسانه های غربی بسیار شاهد یم زیرا به این وسیله می خواهند بد ون هیچ ابزاری و حد اقل هزینه، بر کشورهای د یگر به خصوص جوامع اسلامی تسلط یابند .د ر کشور ما به د لیل آنکه کار پژوهشی و تخصصی د ر این زمینه صورت نگرفته است اعد اد و ارقام که ارائه می شود از صحت و د رستی برخورد ار نیست و آنچه د ر ارتباط با این موضوع مطرح شد ه چیزی جز تصورات ذهنی افراد از جمله جامعه شناسان، روانشناسان،حقوقد انان نبود ه است. ۱۰ د لیل ریشه ای کمتر بود ن بار مسئولیت افراد : از آنجا که هیچ گونه سند و مد رکی مبنی بر زن و شوهری وجود ند ارد به همین د لیل راحت تر د ختر و پسر می توانند به رابطه خود پایان د هند و هیچ یک از د یگری توقع نخواهد د اشت. گرسنگی جنسی : که به علت عد م آموزش والد ین از ۶سالگی به فرزند ان شان و وجود برخی تفاوت ها و سانسورهای بیهود ه د ر کتب و رسانه ها ی تصویری، وجود فضای بسته و امنیتی د ر اماکن عمومی و آموزش د ر جامعه برای جوانان را که می توان سبب ایجاد یک نوع بیماری روانی د ر کشور د انست. به د ست آورد ن مهارت های تحصیلی و شغلی : که د ر د و حالت سبب مهاجرت و فاصله گرفتن از خانواد ه و محل زند گی زمینه های استقرار د ر خانه مجرد ی برای فرد فراهم شد ه و گاهی شرایط اجتماعی و اقتصاد ی به گونه ای است که امکان ازد واج تا مد ت ها برای فرد فراهم نیست. مشکلات اقتصاد ی : موجود باعث شد ه که افراد نتوانند از پس یک زند گی بر بیایند و به همین خاطر یا ترجیح می د هند ازد واج نکنند یا روابط پنهانی د اشته باشند همچنین وجود برخی عاد ت های بد فرهنگی مانند پر هزینه بود ن مخارج ازد واج، سختگیری والد ین، طلاق سنگین و توقعات بالای د ختران د ر جامعه که همگی تاثیر زیاد ی برافزایش هزینه ها گذارد ه و تمایل به این سبک ازد واج را افزایش می د هد . ارتباطات جهانی : با استفاد ه از رسانه های جمعی و مجازی که باعث انتقال فرهنگ ها و خرد ه فرهنگ د ر سطح جهان شد ه و الگو برد اری از رسانه های بیگانه به خصوص سریال های ترکیه ای که قبح آن را از بین برد ه است و همچنین استفاد ه از شبکه های اجتماعی آنلاین د ر اینترنت همراه موجب گسترش این سبک از زند گی شد ه است. وجود تعارض های نسلی و اختلاف عقاید : این تعارض که والد ین با فرزند ان خود د ارند موجب شد ه که برخی جوانان به بهانه اینکه طرز تفکر والد ین شان سنتی است د چار اختلاف شد ید شوند و فرد برای فرار از این اختلاف به د نبال یک زند گی مستقل است. گذر از جامعه سنتی به مد رن : د ر این حالت ترس از ازد واج و مسئولیت پذیری برای جوانان افزایش یافته است زیرا که جامعه و فرهنگ مد رن فقط شهرها، روستاها،مراکز آموزشی، کارخانه ها، اد ارات و...را تغییر ند اد ه است و باعث تغییرات د ر روابط اجتماعی افراد شد ه است. وجود سختگیری ها و تعصبات قومی خانواد ه ها : به خصوص برای فرزند ان د ختر د ربرخی مناطق کشور که ممکن است آنان فرد خاصی را برای فرزند شان د ر نظر د اشته باشند و به این اصرار کنند افراد برای فرار از این مشکل زمانی که به جامعه بزرگتری وارد می شوند تن به ازد واج سفید می د هند . بالا رفتن سن ازد واج : د ر این حالت معیارهای ازد واج برای د ختر و پسر مشکل تر شد ه و افراد ی که به د نبال این نوع ازد واج می روند توجیه شان این است که با این رابطه می توان معیارها را به صورت عملی د ر زند گی مشترک بد ون قید و شرط محک بزنیم که آن هم فقط توجیه است و د ر عمل اتفاق نمی افتد . نیازهای جنسی : که یک نیاز طبیعی است و زمانی که از طریق ازد واج سالم، مشروع وقانونی پاسخ د اد ه نشود طبیعی است که به راه های د یگر کشید ه شود و این مد ل زند گی یکی از راه های ارضای آن است. ۱۷۹/
شنبه ، ۹آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
مشکلات اقتصاد ی انگیزه اصلی ازد واج سفید
منظور از ازد واج سفید زند گی مشترک زن و مرد بد ون ازد و اج رسمی است بی آنکه ازد واجی ثبت شد ه باشد و د یگر صیغه ای چه به زبان عربی و چه به زبانی د یگر لازم نمی بینند مصطفی اقلیما آسیب شناس اجتماعی این موضوع حتی نیاز به عاقد ند ارد بلکه زمانی که زن و مرد بپذیرند زیر یک سقف بارشد لاکپشتی شاخص کل در تالار شیشهای/ وقتی چراغ تولید خاموش می شود/وام خودرو مهمتر از وام ازدواج و اشتغال؟
رشد لاکپشتی شاخص کل در تالار شیشهای وقتی چراغ تولید خاموش می شود وام خودرو مهمتر از وام ازدواج و اشتغال از ورود شرکت ملی نفتکش به بازارهای جهانی خروج بازار مسکن از حباب و کاهش قیمت ارز در بازار در مهمترین اخبار اقتصادی 24 ساعت گذشته به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانخاطرات یک زن از اردوگاه ازدواج داعشی ها
خبرگزاری ایرنا یک زن تبعه روسیه از جمهوری اینگوش که بر اثر تبلیغات اینترنتی مبلغان داعش خانواده خود را ترک کرده و از مسیر ترکیه به این گروه تروریستی پیوسته بود پس از فرار از وجود اردوگاه ویژه ازدواج برای تروریست ها با حضور صدها زن خارجی خبر داده است آفیناد اسکانووا درباره عزیآغاز ثبت نام ازدواج اساتید
آغاز ثبت نام ازدواج اساتید روز نو مسئول مرکز فرهنگی اردویی نهاد رهبری در دانشگاهها گفت ثبت نام ویژه اساتید دانشگاه ها در این دوره از مراسم ازدواج دانشجویی و از امروز چهارشنبه ۶ آبان آغاز می شود حسین جوادی در گفتوگو با مهر با اشاره به برنامه های ویژه اساتید در این دوره از مراکمک به ازدواج جوانان و پژوهش اولویت واقفان باشد / نیات عام در وقف کمک به جامعه است
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه واقفان در انجام کارهای خیر نگاه عام داشته باشند گفت کمک به ازدواج جوانان و انجام طرح های پژوهشی اولویت اصلی واقفان باشد به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین احارمغانهای ازدواج دانشجویی برای زوجهای جوان
ارمغانهای ازدواج دانشجویی برای زوجهای جوان تصمیم بزرگی است آغاز زندگی مشترک در درستی این جمله شکی نیست مخصوصا اگر دختر و پسر در شرایطی قدم در راه بگذارند که تا مشخص شدن اوضاع کار و درآمد و یک سقف کوچک برای زندگی کیلومترها فاصله داشته باشند البته جوان هایی هستند که ازمراسم ازدواج یک عروس و داماد با «شام ساده»!
نیمه دیگر من 18 مراسم ازدواج یک عروس و داماد با شام ساده من و حمید به کمترین چیزها راضی بودیم به همین خاطر بود که خریدمان از یک دست آینه شمعدان و حلقه ازدواج فراتر نرفت سرویس مقاومت جام نیوز من و حمید به کمترین چیزها راضی بودیم به همین خاطر بود که خریدمان از یک دست آینهتسهیلات 25 میلیونی برای خودرو یا ازدواج! |اخبار ایران و جهان
تسهیلات 25 میلیونی برای خودرو یا ازدواج اگر دولت این میزان تسهیلاتی را که برای خودرو و لوازم خانگی نشانه رفته صرف ازدواج میکرد لابد میتوانست به غیر از برکات اجتماعی و فرهنگی آن سود بیشتری را در این باره و در زمینه گردش جریان پول فراهم کند کد خبر ۵۴۲۳۰۳ تاریخ انتشار ۰۴ آبانفتوای جدید داعش در مورد ازدواج دختران
گروه تروریستی داعش در جدیدترین فتوای خود اعلام کرد که به نکاح درآمدن دختران برای عناصر این گروه حتی اگر زیر سن قانونی هم باشند جایز است شفقنا مرکز صدور فتوای داعش وابسته به دیوان محاسبات این گروه تروریستی مستقر در شهر موصل عراق در فتوایی اعلام کرد دختران حتی اگر زیر سن قانونیوام خودرو مهمتر است یا وام ازدواج؟
وام خودرو مهمتر است یا وام ازدواج انتقاد نسبت به نحوه توزیع تسهیلات بانکها بین بخشهای مختلف گرچه همواره مطرح ولی ظاهرا از سوی این شبکه پذیرفته شده نبود که این بار سیاست گذاری بانک مرکزی در رابطه با یک مورد خاص موجی از انتقادات به راه انداخت و حتی موضوع را به شبکههای اجتماعی ک-