تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802793249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبض/ با شرایط موجود ادامه طرح تحول نظام سلامت ممکن است؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نبض/ با شرایط موجود ادامه طرح تحول نظام سلامت ممکن است؟


طرح نظام سلامت با هدف کم کردن پول پرداختی از جیب بیماران کار خود را شروع کرد، جدای از اینکه آیا زیرساختها برای اجرای این طرح آماده بود یا خیر اما امروز بعد از گذشت ۲ سال این طرح با چالشهای جدی برای ادامه کار روبروست، راهکار مسئولین در این مورد چیست؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طرح تحول سلامت که از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است توانسته است مشکلات درمانی بیماران را حداقل در بحث پرداخت هزینه ها کاهش دهد اما با وجود عدم زیرساخت های لازم ادامه اجرای این طرح چقدر ممکن به نظر می رسد؟ دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر کلانتری قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان وزارت بهداشت و دکتر ناصری پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران این موضوع را بررسی کردند. دکتر آقاجانی با رد اظهارات اخیر درباره مغایرت طرح تحول سلامت با سیاستهای مقام معظم رهبری گفت: طرح تحول نظام سلامت در کشور به هیچ عنوان با سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب نه تنها مغایرتی ندارد بلکه کاملا با این سیاستها همراه و همسو است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اهم اهداف طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: مهمترین هدفی را که ما در طرح تحول نظام سلامت در کشور دنبال کرده ایم بیمه درمان همه مردم کشور است زیرا تا قبل از اجرای این طرح 10 میلیون نفر از خدمات بیمه درمانی بی بهره بودند که با اجرای این طرح این تعداد نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند. او در ادامه افزود: این طرح رویکردی همه جانبه نسبت به حوزه سلامت دارد و نسبت به هر دو حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای دارد، از سوی دیگر محافظت مالی از بیماران در مقابل هزینه های بالای درمانی از حوزه های راهبردی این طرح بوده است. آقاجانی با اشاره به سایر حوزه های راهبردی طرح تحول نظام سلامت در کشور خاطرنشان کرد: در طول 20 سال گذشته تمرکز نظام سلامتی کشور در موضوع زایمان بحث سزارین بود که ما توانستیم این بحث زایمان طبیعی را در بین مردم احیا و میزان زایمانهای سزارینی را از 56 درصد به 50 درصد کاهش دهیم. او در ادامه گفت: اقدام بعدی ما در طرح تحول نظام سلامت در کشور سطوح پیشگیری های همه جانبه بود به عنوان مثال ما در بحث غذا این سیاست راهبردی را در پیش گرفتیم و توانستیم تا از این طریق از میزان سکته های قلبی، دیابت و سرطان را تا حد زیادی مهار کنیم. زیرا مهار بیماری در این مرحله به معنی کاهش هزینه های درمانی تحمیلی به خانواده ها و نظام سلامت کشور است.

دکتر کلانتری با اشاره به اهداف مهم طرح تحول نظام سلامت گفت: تحول در نظام تحول سلامت امری همه جانبه است بویژه در حوزه بهداشت، زیرا هدف اصلی ما از اجرای این طرح کاهش پرداختی مردم از جیب شان است. قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: ما در حوزه بهداشت 7 برنامه و 10 پروژه اصلی را دنبال می کنیم که مهمترین آن تکمیل مراقبت های روستایی، تکمیل و توسعه بهداشت در شهرهای 10 تا 20 هزار نفری و نیز گسترش بهداشت در شهرهای بیش از 50 هزار نفر است. او در ادامه به ورود بخش خصوصی به نظام سلامت کشور گفت: ما به دنبال ورود بخش خصوصی به حوزه نظام سلامت کشور هستیم زیرا نظارت و کنترل این بخش برای وزارت خانه امری سهل تر است. کلانتری با اشاره به تاکید مهم وزارت بهداشت بر بخش بهداشت عمومی کشور گفت: ما در بهداشت عمومی که تکیه اصلی آن بر سلامت آب، رژیم غذایی ایمن و استنشاق هوای پاک است تاکید ویژه ای داریم. دیگر مهمان این برنامه دکتر خضری با اشاره به رضایت مردم از اجرای این طرح در کشور گفت: این طرح مورد رضایت مردم قرار گرفته است اگرچه خود دارای نقاظ ضعفی است که باید اصلاح شود. ما در طرح نظام تحول سلامت در کشور در گام نخست بحث درمان را دنبال کردیم و بعد در ادامه بحث بهداشت را در الویت خود قرار دادیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: ما در آغاز اجرای این طرح به بحث درمان بیشتر از بهداشت توجه کردیم، زیرا کشور در آن زمان به درمان بیش از بهداشت نیازداشت. این بود که درمان در الویت نخست قرار گرفت، اما به نظر می رسد که در ادامه اجرای این طرح نباید این سیاست دنبال شود و بهتر است بهداشت را در الویت قرار دهیم. او با اشاره به قدمت طرح نظام سلامت در کشور افزود: ما این طرح را از سال 74 در دستور کار داریم که در دولت یازدهم اجرایی شد، به نظر من باید پایه بهداشت در نظام سلامت کشور را تقویت کنیم زیرا در تمام کشورهای دنیا تحول نظام سلامت از بهداشت شروع می شود از طرف دیگر برای اجرای صحیح تحول نظام سلامت در کشور باید زیر ساختها را اصلاح کنیم. دکتر ناصری پور دیگر مهمان این برنامه با اشاره به چالشهای پیش روی برای ادامه طرح نظام سلامت در کشور خاطرنشان کرد: اهم موارد در ادامه این طرح بحث منابع مالی ست زیرا سازمانهای بیمه گر پول بیمه ها را پرداخت نمی کنند، و تنها در طول 6 ماه گذشته منابع مالی کمی را از بیمه ها دریافت کرده ایم که همین امر ما را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به دیگر چالش پیش روی این طرح گفت: وضعیت نیروی انسانی در حوزه سلامت نگران کننده است زیرا ما با کمبود جدی نیروی انسانی در این بخش بویژه در حوزه پرستاران روبرو هستیم، نکته بعدی بیمارستان های ماست که بافت فرسوده ای دارند و نیز بحث آموزش که با افزایش روند بار درمانی ممکن است تحت تاثیر درمان قرار بگیرد و عملا از کیفیت آن کاسته شود.
دانلود

لینک را کپی کنید


جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن