تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805166770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت عقبه بازی های رایانه ای هدف جشنواره عمار/بچه های انقلاب در عرصه بازی های رایانه ای ورود خوبی داشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری دانشجو: در نخستین نشست جشنواره بازی های رایانه ای عمار مهمترین مسئله برای بازی های رایانه ای مسئله توزیع عنوان شد و اعلام شد که یکی از موضوعاتی که در جشنواره پیگیری می شود این است که عقبه پشتیبانی بازی های رایانه ای قوی شود.به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری نخستین جشنواره مردمی بازی های رایانه ای عمار ظهر امروز با حضور حسن عباسی و وحید جلیلی در حسینیه هنر برگزار شد. بنابر این گزارش در ابتدای این نشست خبری، سول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: برای جلوگیری از قرار گرفتن جشنواره بازی های رایانه ای زیر سایه جشنواره فیلم عمار تصمیم بر این شده تا این جشنواره به صورت جداگانه و در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار شود. وی افزود: لذا بازی نویسان و بازی سازان می توانند تا 15 اسفندماه آثار خود را در 6 موضوع استقلال خواهی و استقلال ستیزی، بیداری اسلامی، تحولات منطقه و مسئله فلسطین، فناوری هسته ای، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی - اسلامی و بازی های اقتباسی ارسال کنند و قالب های بازی ها شامل بازی نامه نویسی، بازی های اندروید و بازی های تک مرحله و چند مرحله PC است. حسن عباسی، دبیر نخستین جشنواره مردمی بازی های رایانه ای عمار نیز با اشاره به اهداف جشنواره بازی های رایانه ای عمار، گفت: این جشنواره تنها یک پدیده هنری و فناوری نیست و به دنبال ضریب نفوذ و تأثیرگذاری در میان مخاطبان و همچنین شناسایی استعدادها و توانایی های جوانان در عرصه بازی سازی است. وی نقش بازی های رایانه ای به عنوان نظام سازی در جامعه و تعلیم پذیری نسل آینده را یادآور شد و افزود: بازی های رایانه ای در آینده آموزش و پرورش و آموزش عالی ما را متحول می کند و بسیاری از آموزش ها در آینده از بازی های رایانه ای خواهد بود. عباسی با بیان اینکه رسانه های یک طرفه مانند سینما، رادیو و تلویزیون در 15 سال آینده با بحران مخاطب روبرو می شود، تاکید کرد:در این بین بازی های رایانه ای به دلیل ویژگی تعاملی آنها با مخاطبان مورد توجه بیشتر قرار خواهد گرفت چراکه بازی های رایانه ای 3 ویژگی را دارند که در سایر رسانه ها نیست اول اینکه نقش اول بازی را مخاطب آن بازی خواهد داشت و دوم اینکه در اثر سینمایی و فیلمنامه نمی توان هیچ دخل و تصرفی داشت ولی مخاطب می تواند در بازی کامپیوتری سناریوهای مختلف را اعمال کند و در کنار این دو ویژگی کارگردانی کار در بازی های رایانه ای نیز به دست مخاطب است. وی با تاکید بر اینکه جهت گیری جشنواره بازی های رایانه ای عمار به خاطر امنیت نظام سازی این رسانه است، با اشاره به دگردیسی در جامعه در 5 مرحله صنعتی، اطلاعاتی، دانش پایه و مجازی گفت: جامعه مجازی بر مبنای اصالت و کاراکتری است که مخاطب خلق می کند که برای اولین بار فرد در قالب آواتار اسطوره خودش را می سازد و این کنشگری در طول تاریخ بشری سابقه نداشته است لذا جامعه الحاقی در کمتر از 10 سال آینده فراگیر خواهد شد و ثقل آن در بازی است. عباسی با بیان اینکه بازی فقط یک پدیده هنری، رسانه ای و سرگرمی نیست، اهمیت بازی را در سیاستگذاری فرهنگی عنوان کرد و افزود: مهمترین جهت گیری این است که جامعه نگاه جدی به مقوله بازی پیدا کند و اینکه مسئولان بازی را به عنوان پدیده نوظهور و گران بپذیرند و حمایت های جدی کنند لذا در جشنواره عمار تلاش داریم ارزش گذاری های مناسبی در آثار صورت بگیرد تا زیرساخت های فنی بازی های کامپیوتری فراهم شود ضمن اینکه هنرمندان حوزه گرافیک و هنر باید ورود جدی به این حوزه داشته باشند. وی به فضای داخلی بازی های رایانه ای نیز اشاره و تاکید کرد: مهمترین مسئله برای بازی های رایانه ای مسئله توزیع است و اکثر بازی هایی که در کشور تولید می شوند بیشترین صدمات مالی و اقتصادی را از این حوزه می خورند لذا یکی از موضوعاتی که در جشنواره پیگیری می کنیم این است که عقبه پشتیبانی بازی های رایانه ای قوی شود. وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار نیز در این نشست خبری گفت: در شرایطی که بازی های رایانه ای ضد ایرانی و اسلامی ساخته می شود این جشنواره می تواند در خنثی کردن این شبیخون فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد لذا جشنواره مردمی عمار در کنار فیلم و گرافیک برای تکمیل چرخه تولید محصولات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ورود به عرصه بازی های رایانه ای را به عنوان دنباله بسیار مهمی از سینما در دستور کار قرار داده است. وی با اشاره به سه رویکرد مواجهه با جهان غرب افزود: برخی از ابزار فرار استفاده می کنند و گروهی فقط نقد می کنند اما رویکرد سوم بنا به تعبیر شهید آوینی این است که حجاب تکنیک را در اختیار بگیریم و ابزارها را به نفع آرمان های ملکوتی مصادره کنیم. جلیلی با بیان اینکه امروز بچه های انقلاب در عرصه بازی های رایانه ای رویکرد سوم را انتخاب کرده و فرصت های خوبی به دست آورده اند، افزود: این در حالی است که فضای بازی ابعاد فلسفی و منطقی دارد و جامعه ایرانی با همان عقبه فرهنگی و فلسفی خود می تواند قابلیت های چشم گیری را فراهم کند. وی با بیان اینکه در زمینه بازی های رایانه ای گنجینه بسیار بزرگی در اختیار داریم، تاکید کرد: جشنواره بازی های رایانه ای می تواند این بستر را فراهم کند که بازی سازان و مهندسان جوان کشور نظریه پردازان و هنرمندان به هم نزدیک شوند. جلیلی در مورد حمایت های مالی که از ساخت بازی های رایانه ای نیز گفت: من از سمت مدیریت فرهنگی مشهد این وعده را می دهم که پروژه ها و موضوعاتی که در مورد واقعه مسجد گوهرشاد ساخته شود، حمایت مالی کنیم و از کسانی که در موضوع واقعه مسجد گوهرشاد و 7 سال دفاع مقدس (سال های 1313 تا 1320 از زمان صدور فرمان کشف حجاب تا کنار رفتن دیکتاتوری رضا خان) حمایت مالی می کنیم و در کنار این، به نظرم سنت وقف، این امکان را هم برای ساخت آثار و بازی های کامپیوتری فراهم می کند.


جمعه ، ۸آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن