تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805213815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نزدیک شدن آمریکا و متحدانش به موضع ماندن اسد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نزدیک شدن آمریکا و متحدانش به موضع ماندن اسد


خبرنگار راشا تودی در وین گفت حضور ایران در مذاکرات سوریه تحولی قابل توجه است و به نظر می رسد که آمریکا و متحدانش به موضع ماندن اسد در قدرت در دوره انتقالی نزدیک شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از راشا تودی، هری فیر خبرنگار این شبکه گفت: این دومین هفته مذاکرات در وین درباره بحران در سوریه است. در این نشست که از نشست های قبلی بزرگتر است تلاش خواهد شد درگیری هایی که طی چهار سال و نیم گذشته در سوریه در جریان است خاتمه یابد و در نشست کنونی این انتظار وجود دارد که همه طرفها و بازیگران حاضر موافق باشند که باید برای دستیابی به راه حلی سیاسی تلاش شود و هیچ راه حل نظامی برای این بحران وجود ندارد. تقریبا همه طرفهای ذینفع در سوریه در نشست های وین حاضرند تا برای دستیابی به راه حلی سیاسی تلاش کنند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در مقابل هتل ایمپریال وین گفت به اعتقاد من بسیار مهم است که در نشست روز جمعه در وین همه بازیگران مرتبط چه منطقه ای و چه بین المللی حضور دارند و بر سر یک میز مذاکره حاضر خواهند شد. وزیر خارجه انگلیس نیز روز جمعه در مذاکرات حاضر خواهد بود. علاوه بر انگلیس، روسیه، آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه، امارات، قطر، آلمان، فرانسه، مصر، ایتالیا و همچنین ایران در نشست وین حاضرند. حضور ایران در این مذاکرات رویدادی بسیار مهم است زیرا ایران یک بازیگر مهم منطقه ای و نیز طرفی ذینفع در سوریه است با این حال پیش از این به نشست های سوریه دعوت نمی شد و روسیه بارها به این مسئله اعتراض کرده بود. حضور ایران در نشست وین همچنین تغییری عمده در سیاست های واشنگتن به شمار می رود. تغییر موضع دیگر آمریکا ادامه حضور سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه و حضور وی در دوره انتقال سیاسی است، مسئله ای که در راس برنامه نشست های روز جمعه در وین قرار دارد. ایران و روسیه مدتهاست که از حضور اسد در فرایند سیاسی در سوریه حمایت کرده بودند و عربستان به دنبال پایین کشیدن اسد از قدرت است. با این حال روز گذشته موگرینی گفت در فرایند دوره انتقالی غیر قابل اجتناب است که اسد در قدرت باقی بماند. اکنون کاملا روشن شده است که آمریکا نیز به سمت موضع ایفای نقش اسد در انتقال سیاسی در سوریه نزدیک شده است و روشن است که آمریکا پیش از نشست های وین این مسئله را با متحدان خود در میان گذاشته است.
در حال حاضر نگاهها به سوی شهر وین محل برگزاری نشست دیپلمات های ارشد بین المللی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه است. دیپلمات ها از جمله وزیر خارجه روسیه در حالی به وین سفر کرده اند که انتظارها و امیدواریهای زیادی درباره این نشست وجود دارد. بیش از ده هیئت در نشست های روز جمعه حضور خواهند داشت.
اگر به خاطر داشته باشید تابستان گذشته در رایانه های هتل های محل برگزاری نشست های هسته ای ایران ویروس هایی مشاهده شد. روز گذشته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با همتای ایرانی خود یعنی جواد ظریف دیدار کرد و دو طرف با هم شوخی می کردند که شاید در این هتل در وین نیز فناوری های شنود کار گذاشته شده باشد.
راشا تودی بخشهایی از این گفتگو را پخش کرد که طی آن لاوروف گفت شما درباره این هتل خاطره ای ندارید؟ آیا هتل کوبورگ را دوست نداشتید؟ لاوروف در ادامه گفت فکر می کنم فناوری های جدید در این هتل نیز کار گذاشته شده اند که ظریف در پاسخ گفت فناوری های جدید همه جا نصب شده اند.
خبرنگار راشا تودی گفت در حالی که مذاکرات درباره سوریه در هتل ایمپریال وین و یک هتل دیگر در مرکز شهر وین در حال برگزاری است این احتمال وجود دارد که سازمان های اطلاعاتی در این شهر در حال شنود و پیگیری تحولات مربوط به این مذاکرات چند جانبه هستند. بیایید امیدوار باشیم که آنها در حال شنیدن پیشرفت در مذاکرات هستند.


جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن