تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805575382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باران رحمت با مديريت غلط بلا و زحمت شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باران رحمت با مديريت غلط بلا و زحمت شد
7 كشته و ميليارد‌ها خسارت به زير‌ساخت‌هاي شهري و روستایي 8 استان كشور/ در حالي كه احتمال وقوع سيلاب از سوي سازمان هواشناسي اعلام شده و دستگاه‌هاي متولي در آماده‌باش كامل بودند، بارش باران بازهم مديريت بحران و دستگاه‌هاي متولي را در هشت استان كشور غافلگير كرد...
نویسنده : بیژن سورانی 


در حالي كه احتمال وقوع سيلاب از سوي سازمان هواشناسي اعلام شده و دستگاه‌هاي متولي در آماده‌باش كامل بودند، بارش باران بازهم مديريت بحران و دستگاه‌هاي متولي را در هشت استان كشور غافلگير كرد، به گونه‌اي كه با جاري شدن سيلاب در هشت استان تاكنون هفت نفر كشته شده و صدها ميليارد تومان خسارت بر جا مانده است. بر اين اساس در حالي كه خشكسالي و كمبود آب كشور را تهديد مي‌كند، به دليل مديريت‌هاي ناكارآمد رحمت باران الهي با مديريت غلط به بلا و مصيبت تبديل شده است و نارضايتي مردم در خصوص مديريت‌هاي بحران افزايش يافته است.
اعلام بارش باران در بيشتر استان‌هاي كشور از سوي سازمان هواشناسي در روز‌هاي پاياني هفته گذشته (چهارشنبه‌) در شرايطي كه كمبود آب سبب خشك شدن رودخانه‌ها، دشت‌ها و كاهش محسوس آب سد‌هاي كشور شده است و برداشت آب از سفر‌ه‌هاي زير‌زميني خطر فرونشست دشت‌ها را به يك تهديد جدي تبديل كرده است، موجي از شادي را در ميان مردم و به خصوص كشاورزان به دنبال داشت. اين در حالي است كه به دليل مديريت غلط و ناكارآمد در بخش‌هاي زير‌ساختي و شهر‌سازي كشور ، بارش رحمت الهي فاجعه و مصيبت و بلا را براي هموطنان به همراه داشته و دارد كه اين وضعيت بحراني به گونه‌اي رقم خورد كه آمار تلفات و خسارت‌ها در حال افزايش است. بايد توجه داشت كه در تمامي حوادث كوچك و بزرگ سرمايه‌هاي كشور اعم از جاني و مالي همچنان به هدر مي‌رود، كسي يا دستگاهي هم پاسخگو نيست و اين مديريت غلط همچنان ادامه دارد.

7كشته و 500خانه و 500 خودرو در محاصر‌ه سيلاب
باريدن باران در 18 استان كشور سبب محاصره برخي شهرها ، شهرستان و 108 روستا همراه با قطع آب، برق و گاز به صورت كلي يا منطقه‌اي شده است، مسدود شدن برخي محورهاي مواصلاتي استان ايلام، آسيب به حدود 5 هزار منزل مسكوني و 500 خودرو، بخشي از خسارت‌هاي مالي رقم خورده در پي وقوع اين سيلاب است. اين در حالي است كه رئيس سازمان مديريت بحران كشور تعداد كشته‌شدگان سيل را شش تن اعلام كرد و افزود: چهار نفر در استان لرستان كشته شده و سه تن ديگر نيز در استان ايلام جان خود را از دست داده‌اند. همچنين يك مورد اعلام مفقودي نيز در استان ايلام وجود دارد كه امدادگران در حال جست‌وجو براي يافتن اين فرد هستند و يك نفر نيز در استان لرستان به دليل بروز رعد و برق دچار سوختگي شديد شده كه هم‌اكنون در مراكز درماني تحت درمان است. با اين حال شدت خسارت در اثر سيل به حدي است كه تمامي زيرساخت‌ها در استان ايلام آسيب جدي ديده و بر اين اساس حتي سردار حسيني فرمانده استان ايلام در زمان تشديد حادثه سيلاب از آماده‌باش گردان‌هاي امام حسين (ع) و امام (علي) براي كمك به سيل‌زدگان خبر داد.
 
غافلگيري با وجود آمادگي
در شرايطي كه همه مسئولان و متوليان مديريت بحران و دستگاه‌هاي متولي از آماده نبودن و ناكارآمدي بخش‌هاي نقش‌آفرين خود در مديريت بحران آگاه هستند و مي‌دانند زير‌ساخت‌هاي كشور در برابر حوادث طبيعي تاب‌آوري ندارند، همچنان دست روي دست گذاشته و به مديريت ناكارآمد خود ادامه مي‌دهند. در اين زمينه علي‌محمد احمدي عضو مجمع نمايندگان استان ايلام در مجلس در خصوص آخرين وضعيت سيل اخير ايلام گفت: هر‌چند ستاد حوادث غير‌مترقبه كشور و استان ايلام براي مواجهه با اين رخدادهاي طبيعي اعلام آمادگي كرده بودند اما اكنون منفعل و غافلگير شده‌اند و مردم نسبت به عملكرد آنها ناراضي هستند.
وي با اشاره به اينكه بالغ بر 700 ميليارد تومان خسارت وارده اين سيل در ايلام پيش‌بيني شده است، افزود: واقعيت اين است كه دامنه خسارت‌ها گسترده است و 220 ميليمتر بارش باران گزارش شده است. هر‌چند برخي مسئولان دولتي همچون آقايان نوبخت و فريدون از شهرهاي سيل زده بازديد كردند ولي انتظار كمك‌رساني بيشتري از سازمان‌هاي مربوطه وجود دارد.
بر اساس اين گزارش، الهيار ملكشاهي، نماينده مردم كوهدشت در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عدم واكنش جدي سازمان هلال احمر و ستاد حوادث غيرمترقبه در سيل اخير استان لرستان گفت: بر اثر ريزش كوه و شكستن برخي پل‌ها ارتباط با 65 روستا قطع شده است و به دليل تداوم باران‌هاي مكرر دستور تخليه شهر صادر شده است. وي با انتقاد از عكس‌العمل نشان ندادن هلال احمر و ستاد حوادث غيرمترقبه كشور گفت: از مسئولان عالي اين سازمان‌ها انتظار بيشتر مي‌رود و مردم نسبت به ورود نكردن آنها در اين حادثه طبيعي معترض شده‌اند، چراكه تا‌كنون كمكي از سازمان‌هاي مركزي براي اين استان ارسال نشده است.
 
تأكيد «روحاني» بر تسريع امدادرساني به سيل‌زدگان
اين در حالي است كه رئيس سازمان مديريت بحران كشور، از پيگيري رئيس‌جمهور و وزير كشور درباره حادثه سيل در استان‌هاي كشور خبر داده و در عين حال از ساخت و سازها و پروژه‌هاي عمراني بدون مطالعه در كشور انتقاد كرد.
اسماعيل نجار در اين باره با تأكيد بر اينكه دوره‌هاي بازگشت اقليمي در پروژه‌هاي عمراني مورد مطالعه قرار نمي‌گيرد، خاطر‌نشان كرد: از طرفي گسترش شهرها و سكونتگاه‌هاي غيررسمي نيز در بروز سيلاب تأثير‌گذار است به عنوان مثال در تهران آمده‌ايم و بزرگراه امام علي(ع) را روي مسيل ساخته‌ايم اين در حالي است كه در صورت بروز سيلاب معلوم نيست كه آب از كدام طريق راه خود را مي‌يابد و خارج مي‌شود؟ آن هم وقتي كه ما مسيل را به بزرگراه تبديل كرده‌ايم. در قم‌رود نيز مشكلي مشابه وجود دارد و اين موضوع در بسياري از پروژه‌ها ديده مي‌شود.  نجار تأكيد كرد كه كارشناسان كميسيون ماده 5 و مهندسان مشاور در طرح جامع بايد دقت بيشتري داشته باشند و اين دوره‌هاي اقليمي را حتماً مدنظر قرار دهند، چراكه نتيجه بي‌توجهي به اين دوره‌ها حوادثي مي‌شود كه شاهد آن هستيم.   همچنين محمد‌باقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نيز گفت: شخص رئيس‌جمهور پيگير موضوع سيل ايلام است و از سازمان برنامه‌ريزي خواسته كه اقدامات لازم را انجام دهد.

تداوم بارش باران و آمادگي در پايتخت
طبق گزارش سازمان هواشناسي، شهر تهران علاوه بر بارش‌هاي چند روز قبل با بارش شديد شنبه و يك‌شنبه با كاهش محسوس دماي هوا و نيز نفوذ سامانه بارشي جديدي مواجه خواهد شد كه دستگاه‌هاي امداد رسان بايد آمادگي لازم براي مقابله با حوادث احتمالي را داشته باشند. بر اين اساس احمد صادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: طبق هشداري كه سازمان هواشناسي براي پيش بيني بارندگي شديد در تهران داده است، پيگيري لازم جهت هماهنگي با دستگاه‌هاي امدادرسان وآمادگي آنها صورت گرفته است كه در اين زمينه شهرداري تهران در برخي محل‌ها و تقاطع‌هاي مهم با استقرار اكيپ‌هاي خود براي بارندگي و آبگرفتگي و آبماندگي آماده شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن