تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812891364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما بازگشت تحريم ها را نقض برجام مي دانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۳ب.ظ)
خطيب موقت نماز جمعه تهران: ما بازگشت تحريم ها را نقض برجام مي دانيم موج - آيت‌الله محمدعلي موحدي‌کرماني خاطرنشان کرد: اگر آمريکا و اتحاديه اروپا بخواهند با بهانه‌هاي واهي مانند حقوق بشر يا موضوعات ديگر، تحريم‌ها را بازگردانند بدانند که ما آن را نقض برجام تلقي مي‌کنيم.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري موج، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌کرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌شان به رئيس‌جمهور شروط 9گانه‌اي را بيان کردند، بهترين تقوا تبعيت از ولي‌امر است، ولي امر آگاه و هوشيار تمام مسائل را رصد مي‌کنند و آنچه را که تضمين‌کننده سعادت ماست را مي‌گويند، تقوا يعني مطيع رهبر بودن.

وي در ادامه با اشاره به تاييد حکم اعدام آيت‌الله شيخ نمر توسط آل‌سعود گفت: حکم اعدام روحاني مبارز آيت‌الله شيخ نمر اين مرد شجاع و مبارز و قدرتمند توسط آل‌سعود تاييد شده است،‌ من نمي‌دانم آل‌سعود بنا دارد تا چه حد اشتباه کند و با هر اشتباهي به نابوديش نزديک شود؟ حکام سعودي بهتر است قدري عقل به کار ببرند و در امورشان فکر کنند و بينديشند، اعدام اين مرد بزرگ براي شما سنگين خواهد بود و مسلما يک ضربه به پيکر حکومت آل‌سعود وارد خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در اين زمينه گفت: زماني که امور عربستان دست اين جوانان ناپخته و خام و بدون تدبير بيفتد، حاصلش همين مي‌شود؛ حرف‌هاي سبک و دور از عقل و خرد وزير خارجه عربستان اين نوجوان عربستاني را حتما شنيده‌ايد که لازم نيست تکرار کنم،‌ شنيده شده آل‌سعود گرفتار کم‌پولي شده و بودجه‌شان پايين آمده است؛ دستگيري شاهزاده عربستاني در بيروت با 2 تن مواد مخدر نشان مي‌دهد که حکومت آل‌سعود به چه رسوايي رسيده که شاهزادگانش چنين کارهايي انجام مي‌دهند.

وي ادامه داد: شنيده شده عربستان کم کم به اشتباهش در يمن پي برده و مي‌خواهد به جنگ عليه اين کشور خاتمه دهد، اميدواريم ان‌شاءالله حکام آل‌سعود سر عقل آيند.
وي به نشست وين در مورد وضعيت سوريه اشاره کرد و گفت: اولين گام اين است که جلوي تروريست‌ها گرفته شود که در سراسرکشورهاي عربي و اسلامي به مردم مظلوم حمله ور مي‌شوند و متاسفانه تا به حال از اين درنده‌ها حمايت شده است.

وي با بيان اين که در مورد بشار اسد تصميم با مردم سوريه است و تا به حال گفته‌اند که بشاررا مي‌خواهيم خاطرنشان کرد: وضع مردم سوريه بسيار بد است و در مضيقه مالي هستند؛ چه بسا بسياري از آنها نان شب نداشته باشند، پس وظيفه‌ي ما است که به مسلمانان و شيعيان کمک کنيم و هر چه مي‌توانيم در اين زمينه گام برداريم، که البته رد اين راستا در نماز جمعه عده‌اي آماده دريافت کمک‌هاي مردمي هستند.

آيت‌الله موحدي کرماني با اشاره به اين که نمايندگان تونس شجاعانه به ميدان آمدند و از رژيم صهيونيستي ابراز تنفر کردند گفت: مردم تونس خواهان قطع رابطه با رژيم صهيوينستي و تحريم اجناس صهيونيستي شدند که آفرين بر آنها باد.

وي به گرامي داشت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهاني پرداخت به زلزله پاکستان وافغانستان وهند اشاره کرد و اين مصيب را به بازماندگان تسليت گفت.

آيت‌الله موحدي کرماني همچنين با تاکيد بر اين که فاجعه منا فراموش شدني نيست تصريح کرد: اين زخم التيامي ندارد مگر اين که حکومت ننگين سعودي ساقط شود يا از مديريت حج کنار گذاشته شود.

به گزارش موج، موحدي کرماني در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران با تاکيد بر اينکه تقوا جايگاه عظيمي در معارف قرآني دارد و قرآن زماني به حال انسان موثر است و او را هدايت مي‌کند که تقوا داشته باشد گفت: قرآن در اسيران هواي نفس اثري ندارد.

وي با بيان اين که قرآن انسانها را به تعقل دعوت مي‌کند گفت: تعقل زماني موثر است که هواي نفس وجود نداشته باشد.

وي در ادامه ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري اهل بيت (ع) از عزاداري‌هاي باشکوه مردم ايران تشکر کرد و گفت: نبايد تنها در ايام محرم به پوشيدن لباس سياه ، شرکت درعزاداري‌ها و سينه زدن اکتفا کنيم چون سراسر نهضت امام حسين (ع) درس است و نبايد از آن غافل باشيم.

امام جمعه موقت تهران به يکي از خطبه‌هاي باشکوه امام حسين (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: امام حسين (ع) جبهه يزيد را کوچک و قليل مي‌خواندند و مي‌فرمودند، علي رغم جمعيت اندکي که همراه من هستند ما قوي هستيم و قدرتمنديم. که سخن بزرگي است که امام حسين (ع) به ما ياد مي‌دهند و بدانيم ما در مقابل آمريکا قوي هستيم و آنها ضعيف و ناچيز هستند. چون خدا با ماست و ما از امام حسين (ع)‌مي‌آموزيم و به دنياي کفر و نفاق و شرک مي‌گوييم که شما ناچيز هستيد و ما برحقيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به زلزله افغانستان و پاکستان، گفت: اين زلزله واقعا مصيبت‌بار بود و آن را به مسئولان اين کشورها تسليت مي‌گوييم.

آيت‌الله موحدي‌کرماني همچنين به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اين فاجعه فراموش‌شدني نيست، امکان ندارد ما اين فاجعه بزرگ را فراموش کنيم، اين زخم التيام‌پذير نيست. تنها التيامش آن زمان است که بشنويم حکومت ننگين آل‌سعود ساقط شود و يا حداقل آل‌سعود از مديريت حج کنار گذاشته شود، به مسئولان و قوه قضائيه توصيه مي‌کنم در اين زمينه فعال باشند و مسئله را فراموش نکنند، ايرانيان زيادي در فاجعه منا کشته شدند و بايد جزئيات اين مسئله روشن شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سند توافق هسته‌اي، گفت: واقعا بسيار عجيب است، برجام يک توافق بين ايران و 1+5 است، هنوز مرکب سند برجام خشک نشده که اوباما دستور مي‌دهد گزينه نظامي را روي ميز نگه داريد، مکر و فريب و پيمان‌شکني حدي دارد، واقعا بايد خجالت بکشيد، من به آمريکا مي‌گويم ما را از گزينه نظامي نترسانيد، بدانيد اگر اشتباه کرديد و گزينه نظامي را عملي کرديد آنچنان پشيمان خواهيد شد که ديگر اين پشيماني نفعي به حالتان نخواهد داشت.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي را از جنگ مي‌ترسانيد؟ يقين داشته باشيد اگر گزينه نظامي عليه ايران عملي شود اين انقلاب آنقدر در سراسر جهان و حتي اتحاديه اروپا و آمريکا علاقمند و حامي دارد که هرگز اجازه نمي‌دهند خواب به چشمان شما راه يابد.

آيت‌الله موحدي‌کرماني بر همين اساس تصريح کرد: اگر گزينه نظامي عليه ايران عملي شود بدانيد پايگاه‌هاي نظامي شما در دنيا به دست همين علاقمندان به انقلاب اسلامي ايران به خطر خواهد افتاد و انقلاب اسلامي اميد دارد به کمک دوستان منطقه‌اي خود اسرائيل را با خاک يکسان کند.

وي اضافه کرد: پشيماني نظام سلطه و ستم در تاريخ سابقه دارد، يزيد هم پس از روز عاشورا آنچنان پشيمان شد که مدام مي‌گفت اين چه اشتباهي بود که من مرتکب شدم، شما هم مطمئن باشيد اگر گزينه نظامي را عليه جمهوري اسلامي ايران عملي کنيد بسيار پشيمان خواهيد شد و مي‌گوييد چه غلط بزرگي بود که ما مرتکب شديم و آن زمان است که شما به خوبي طعم «مرگ بر آمريکا» را خواهيد چشيد.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمان تاريخي‌شان در نامه به رئيس‌جمهور 9 شرط را مطرح کردند، از همين تريبون نماز جمعه اعلام مي‌کنم که برجام را آن زمان به رسميت مي‌شناسيم که شروط 9‌گانه رهبري در آن اعمال شود؛ پيمان‌شکني آمريکا از آفتاب براي ما روشن‌تر است و مسئولان بايد بسيار مراقب باشند که آمريکا به تعهداتش عمل کند، مسئولان به آمريکايي‌ها بگويند که اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما هم از عمل به تعهداتمان دست برمي‌داريم.
يت‌الله موحدي‌کرماني متذکر شد: دشمني ايران با آمريکا ادامه دارد تا آن زمان که ايران مقتدر با قدرت دروني خود مشت محکمي به دهان آمريکا بکوباند و او را از ورود به ايران و نفوذ به کشورمان مأيوس کند. آمريکا حتي در طول مذاکرات دو سال گذشته مکرر عهدشکني کرده است، که به معناي آن است که قصد حل و فصل عاقلانه موضوع را ندارد، بلکه در صدد پيشبرد اهداف خصمانه خود نسبت به جمهوري اسلامي ايران است.

وي اضافه کرد: برجام داراي نقاط ضعف و ابهام ساختاري است و اگر مسئولان لحظه به لحظه و دقيق مراقبت نکنند خسارت‌هاي بزرگي براي حال و آينده کشور در پيش خواهد بود،‌ شروط 9گانه رهبر معظم انقلاب و طرح مصوب مجلس حاوي نکات مفيد و موثري است که حتما بايد رعايت شود و همين جا از آقايان تشکر مي‌کنم که هوشيارانه عمل کردند با توجه به اينکه لغو تحريم‌ها هدف اصلي مذاکرات است و در برجام به بعد از اقدامات ايران موکول شده است اما چه تضميني وجود دارد که 1+5 بعد از ايران به تعهداتش، اقدام به لغو تحريم‌ها کند؟ آمريکا و اتحاديه اروپا بايد رسما و کتبا لغو تحريم‌ها را اعلام کنند وگرنه ما آن را نقض برجام تلقي خواهيم کرد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين خاطرنشان کرد: اگر آمريکا و اتحاديه اروپا بخواهند با بهانه‌هاي واهي مانند حقوق بشر يا موضوعات ديگر، تحريم‌ها را بازگردانند بدانند که ما آن را نقض برجام تلقي مي‌کنيم که در اين شرايط دولت هم بايد از عمل به تعهداتش دست بردارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن