واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت اصفهان:
امام حسن (ع) درخواست صلح را پذیرفت نه تسلیم
امام جمعه موقت اصفهان گفت: تفاوت بین سلم و تسلیم را باید در اسلام شناخت و اسلام دین مسالمت است نه دین تسلیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ظهر امروز حجتالاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبههای نماز جمعه اصفهان گفت: یکی از نمادها و نشانههای کربلا احیای شعائر اسلامی است و این آیه صریح قرآن مجید است که احیای شعائر از نشانههای تقواست و در تمام احکام و اصول اسلامی شعائر کنار هم قرارگرفتهاند وی افزود: حج به عنوان یک شعار است و همه در یک روز به سوی عرفات و یا در صفوف منسجم به سوی منا حرکت میکنند. امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: رمی جمرات یک شعار است در این عمل شیطان در آنجا وجود ندارد اما این شعار مبارزه با شیطان است؛ گاهی شیطان بزرگ گاهی متوسط و گاهی کوچک است و در هر حال باید خود را در امان از شیطان نگهداریم. میردامادی تأکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و رهبری بارها تأکید کردند از خط شیطان بزرگ که همان آمریکا است نباید غافل شویم. وی در ادامه تأکید کرد: از عزاداران حسینی آنهایی که در دهه عاشورا و بعد از آن شکوه و عظمت حسینی را در دنیا به نمایش گذاشتند، تشکر میکنم. امامجمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: فکر نکنیم این پرچمهای سیاه و مجالس عزاداری و نوحههایی که گفته میشود بیارزش است؛ امام صادق (علیهالسلام)میفرمایند کسی که بگرید یا بگریاند یا خود را به حالت گریه کنندگان دربیاورد بهشت بر او واجب است البته این شعار قضیه است و اگر شعور با آن همراه باشد بهشت بر او واجب خواهد شد. وی ادامه داد: امروز مسلمین جهان در عراق سوریه یمن و دیگر کشورها به این رسیدهاند که عاشورا یعنی هیهات من الذله و قهرمانان و آزادگان جهان این را بدانند که مکتب ما مکتب ذلت است. میردامادی افزود: امسال در کربلا در ایام محرم دستههای مسیحی آمدند و در شعارها گفتند به این نتیجه رسیدهایم که تنها یاور مظلومان شیعه است پس باید زمینه برای شناخت جهانیان از شیعه آماده شود. امامجمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در دستگاه امام حسین (ع) هر کس هر قدمی بردارد به سعادت میرسد؛ و طبق روایات دنیا و آخرت در امام حسین (ع) است. میردامادی افزود: این شعائر از نشانههای تقوا است و اما به شعور این شعائر هم باید توجه داشت و تشکیلات امام حسین در تمام ابعاد اخلاق سیاسی اعتقادی و ... برای ما درس است. وی در ادامه تأکید کرد: بعضیها شاید فکر کنند اگر امام حسن (ع) صلح را پذیرفت و یا امام حسین با عمر سعد مذاکره کرد دیگر باید با دشمنان مذاکره کرد؛ در حالی که امام حسن (ع) درخواست صلح را پذیرفت نه درخواست تسلیم و زمانی که از امام حسین خواستند تسلیم شود قبول نکرد؛ و این یعنی شعور قیام امام حسین عدم تسلیم برابر مستکبر زورگو و جنایتکار است. وی ادامه داد: تفاوت بین سلم و تسلیم را باید در اسلام شناخت و اسلام دین مسالمت است نه دین تسلیم. این خبر در حال تکمیل است... انتهای پیام/ش
94/08/08 - 13:52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]