تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804242251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع‌هاي توانمندسازي ويژه آسيب ديدگان اجتماعي در پايتخت راه‌اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱ق.ظ)
مجتمع‌هاي توانمندسازي ويژه آسيب ديدگان اجتماعي در پايتخت راه‌اندازي مي شود موج-شهردار تهران از مددسرا و مرکز فوريت‌هاي خدمات اجتماعي منطقه 9 بازديد کرد و پس از برگزاري شوراي معاونين امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22 گانه در اين مرکز مقرر شد تا از اين مدل استفاده شده و در تمامي مناطق، مجتمع‌هاي توانمندسازي ويژه آسيب ديدگان راه‌اندازي شود.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 9، در راستاي نيل به اهداف مديريت شهري و تدابير شهردار تهران در خصوص اجراي فرآيند توانمندسازي آسيب ديدگان اجتماعي، ايجاد چنين مراکزي در دستور کار شهرداران مناطق 22 گانه تهران قرار گرفت.
سيد عليرضا حسيني در اين خصوص اظهار داشت: شهرداران مناطق براساس زمان‌بندي معيني از مجتمع بهاران منطقه بازديد مي‌کنند تا از اين الگو براي هر منطقه استفاده شده و با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران نسبت به راه‌اندازي اين مراکز اقدام شود تا بيش از پيش به مقوله رسيدگي به اقشار آسيب‌پذير جامعه توجه شود و کارتن خواب‌ها، معتادان و اقشار آسيب‌پذير جامعه ساماندهي شوند.
وي در خصوص راه‌اندازي مجتمع بهاران منطقه 9 گفت: يکي از آسيب‌هاي اجتماعي که در کلان‌شهر تهران در سال‌هاي گذشته و دور با آن مواجه بوديم، رسيدگي به وضعيت مددجوهايي است که پناهگاه مناسبي براي استراحت و اسکان نداشتند.
حسيني افزود: با توجه به وجود ميدان آزادي، ترمينال غرب، فرودگاه مهرآباد و بزرگراه فتح و شهيد لشگري، منطقه 9 به نوعي دروازه غربي تهران بوده و از بعد کاهش آسيب‌هاي اجتماعي منطقه استراتژيک و مهمي است و اين شهرداري در کنار ساير مناطق اين ضرورت را احساس کرد تا نسبت به ايجاد مکان مناسب براي مددجويان اقدام کند تا در جهت بهسازي رواني و اجتماعي آنان فعاليت کرده و از پراکنده شدن مددجويان در سطح شهر جلوگيري کند.
وي تصريح کرد: در مدت دو سال اخير، وجود مددسراي اميد منطقه 9 در اسکان، درمان و بهبودي اقشار آسيب‌پذير، متکديان، معتادان، کارتن خواب‌ها و ...مؤثر بود و مشاوران و کارشناسان و پزشکان نيز براي بهبود زندگي اين اقشار نيز نقش مهمي را ايفا کردند.
شهردار منطقه 9 با بيان اين که شهرداري منطقه در دو حوزه پيشگيري آسيب‌هاي اجتماعي برنامه‌هاي متنوعي را اجرايي کرده اظهار داشت: با برپايي کارگاه‌ها و کلاس‌هاي آموزشي در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي، آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني مناسبي به شهروندان انجام شده تا اقشار جامعه به سمت مواد افيوني و اعتيادآور نروند.
وي با اشاره به وضعيت متفاوت فعاليت‌ها در مددسرا و مرکز فوريت‌ها گفت: يکي از اقدامات ويژه شهرداري راه‌اندازي مددسرا بوده که در اين مرکز، افراد آسيب ديده توسط پزشک معاينه شده و در صورت نياز به مراکز درماني و کمپ ارجاع مي‌شوند.
حسيني اضافه کرد: در مرکز فوريت‌هاي خدمات اجتماعي منطقه که حدود 240 نفر ظرفيت دارد، افراد سم‌زدايي شده و طي مدت 3 تا 4 ماه و با گذراندن کلاس‌هاي آموزشي، در رابطه با توانمندسازي آنان اقداماتي صورت مي‌گيرد.
وي اذعان داشت: در اين مرکز، بخش کارآفريني نيز به شکل ويژه‌اي فعاليت مي‌کند و تاکنون حدود 80 نفر پس از آموختن حرفه به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن