تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819833225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسسه میزان به چه بانکی واگذار شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: استاندار خراسان رضوی گفت: تمام دارایی‌ها، بدهی‌ها و کارکنان تعاونی اعتباری منحل‌شده میزان در چارچوب تعریف شده حقوقی و بانکی که متضمن حقوق سپرده‌گذاران، کارکنان و سهامداران است به بانک صادرات واگذار شد.

به گزارش تراز ،علیرضا رشیدیان پیرامون فرجام تعاونی منحل‌شده میزان اظهار داشت: همان‌گونه که مردم استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مستحضرند تعاونی مذکور با تصویب کارگروه ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی که با ترکیب نهادهای اقتصادی و حاکمیتی به ریاست بانک مرکزی تشکیل می‌شود؛ در تاریخ 12 خرداد ماه امسال منحل و مدیریت حدود یک میلیون حساب، 3 هزار و 200 میلیارد تومان سپرده، هزار و 56 کارمند، 110 شعبه و 2 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات جاری به هیئت تصفیه واگذار شد.

وی افزود: در راستای کارگروه ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی در استان برای انجام هماهنگی، نظارت و مدیریت موسسات پولی، مالی و شرکت‌های سهامی، ستادی متناظر کارگروه مذکور ساماندهی و با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی، قضایی، امنیتی و انتظامی شکل گرفت که در آن سیاست‌گذاری‌های لازم اتخاذ و هماهنگ می‌شد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با علل طولانی‌شدن حل مشکل، بعد از ابلاغ انحلال تعاونی میزان، اظهار داشت:  تعاونی منحل شده میزان با 100 میلیارد تومان ذخیره در بانک مرکزی و تعداد زیادی سپرده‌گذار که همگی خواستار بازگشت سریع سپرده‌هایشان بودند؛ مواجه بود که با محوریت و تلاش‌های هیئت تصفیه در مجموع حدود 400 هزار حساب سپرده‌گذاران از چرخه مالی تعاونی مذکور خارج شد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: برای تأمین نقدینگی و بازپرداخت سپرده‌ها، تعدادی املاک وجود داشت که همگی آنان با شکایت سپرده‌گذاران و اخذ احکام بازداشتی امکان انجام معامله نداشت و طبعاً ساز و کارهای حقوقی ویژه‌ای را نیاز داشت؛ با توجه به  پیچیدگی‌های فنی و حقوقی این موضوع، ستاد تدبیر و هیئت تصفیه به تهیه و ارائه یک بسته جامع پیشنهادی استانی در هفت گزینه مختلف به ستاد مرکزی در وزارت کشور و بانک مرکزی اقدام کرد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین آن پیشنهادات واگذاری منابع، مصارف، کارکنان و سهامداران غیرمتخلف تعاونی منحل شده میزان به یک بانک و یا موسسه مالی و اعتباری مجاز بود؛ توضیح اینکه تعیین تکلیف صاحبان و سهامداران متخلف با رسیدگی حقوقی و قضایی با دستگاه قضایی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ستاد تدبیر و ساماندهی استان بر گزینه اصلی متمرکز شد و با تلاش و پیگیری مستمری که صورت گرفت و اجماعی که در یک هماهنگی بین مجموعه دولت، دستگاه قضایی و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حاصل شد؛ بانک مرکزی و شخص آقای سیف در یک همکاری صمیمانه و کارشناسانه، دارایی‌ها، بدهی‌ها، کارکنان و سهامداران تعاونی منحل‌شده میزان را به بانک صادرات واگذار کردند.

رشیدیان اظهار داشت: در واقع در تمام فرآیندهایی که برای حل مسئله در جلسات ستاد مطرح می‌شد سه موضوع و یا دغدغه اصلی مطرح بود که به ترتیب: تامین و پرداخت فوری مطالبات سپرده‌گذاران، حل مشکل کارکنان و حفظ اشتغال بیش از یک هزار کارمند تعاونی منحل‌شده میزان که بعضا بین 4 تا 14 سال سابقه کار داشتند؛ و در صورت مانده نقدینگی، پس از تسویه حساب‌ها، حفظ حقوق قانونی سهامداران تعاونی مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در گزینه نخست و پس از بررسی‌های کارشناسانه، دو بانک و یک موسسه اعتباری در این مورد متقاضی و وارد مذاکره با بانک مرکزی و ستاد استانی شدند که با ارزیابی نتایج  و بررسی‌های به عمل آمده از دارایی و بدهی‌های تعاونی منحل‌شده میزان، متقاضیان به دو گزینه محدود شدند، شرایط واگذاری، فرآیند کار و نتایج حسابرسی‌های به عمل آمده که به درخواست هیئت تصفیه به یک شرکت معتبر حسابرسی واگذار شده بود به بانک مذکور و موسسه اعتباری عرضه شد و سرانجام بانک صادرات با پذیرش بدون قید و شرط تمام شرایط کارگروه بازارهای غیرمتشکل پولی در بانک مرکزی و نظرات ستاد استان، تمام تعهدات، بدهی‌ها و کارکنان تعاونی منحل‌شده میزان را برعهده گرفت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برنامه اجرایی بانک صادرات اخذ و پس از بررسی و کارشناسی دقیق آن در کارگروه بازارهای غیرمتشکل پولی و ستاد تدبیر استان با اصلاحات مدنظر که جهت‌گیری حمایتی و صیانتی از سپرده‌گذاران، کارکنان و حتی سهامداران قانونی و غیرمتخلف داشت به آنها بازگردانده شد و نهایتاً مدیریت منابع و مصارف به بانک مذکور واگذار شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جدول زمان‌بندی و نحوه مراجعه سپرده‌گذاران ظرف روزهای آینده توسط بانک صادرات به اطلاع سپرده‌گذاران عزیز و مردم می‌رسد.

رشیدیان تاکید کرد: بانک مرکزی حمایت و نظارت لازم را دارد و اعضای ستاد تدبیر استان نیز کماکان وظایف نظارتی و حمایتی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: امیدواریم با سرعتی که بانک صادرات در مدیریت موضوع می‌کنند سپرده‌گذاران که با این تصمیم نگرانی‌هایشان کاهش یافته، از شرایط دشواری که در آن قرار گرفته‌اند خارج شوند و با صبر و همکاری با بانک صادرات، موجبات تسریع در حل اساسی این مشکل شوند.   

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متاسفانه فرآیند طی شده که می‌توانست کوتاه‌تر هم باشد؛ با بعضی تحرکات و موضع‌گیری‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسانه که بعضا هم بدون سوءنیت صورت می‌گرفت؛ بیشترین فشار را متوجه بانک مرکزی و استانداری‌های سه استان و هیئت تصفیه می‌کرد که بعضا تصمیمات کارشناسانه را دچار تردید و تاخیر می‌کرد.

رشیدیان ادامه داد: در بعضی موارد نیز به موضع‌گیری و بیان مطالب علیه مسئولان نظام بانکی می‌شد که جا دارد از صبر و درایت جناب آقای سیف و همکارانشان قدردانی کنم که با توجه به تاکیدات دولت عنایت خاصی برای حل این معضل نمودند.

وی افزود: از تلاش‌ها، هدایت‌ها و مدیریت وزیر کشور، وزرا، مقامات قضایی، به‌ویژه دادستان کل کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونت شورای عالی امنیت ملی که در این زمینه چندین جلسه ستاد را برگزار نمودند؛ تقدیر می‌نمایم.  

 استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همان‌گونه که وزیر اقتصاد و دارایی چندین‌بار متذکر شده است؛ مردم کشور، برای خرید سهام و سپرده‌گذاری به تبلیغات و وعده‌های پرداخت سودهای بالاتر از نرخ‌های رسمی توجه نکنند و برای این مهم صرفا به مراکز قانونی و مجاز مراجعه کنند.

در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از هیئت تصفیه تعاونی منحل‌شده میزان که در این مدت تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیدند و فشارهای زیادی را تحمل کردند و از موسسه مالی و اعتباری عسگریه و مدیرعامل آن که با هدف مشارکت در حل مشکل مذکور با درایت و قوت به صحنه آمدند و تا آخرین لحظه پیشنهادات کارشناسانه خود را ارائه کردند؛ نیز تقدیر می‌کنم.


منبع: فارس



زمانبندی انتشار: 7 آبان 1394 - 10:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن