واضح آرشیو وب فارسی:دیوانگاه: یک کارگردان صهیونیست برای مقابله با فیلم "محمد رسول الله" در "آکادمی اوارد،" فیلم ضد ایرانی "بابا جون" را وارد این رقابت هنری کرده است.به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ هشتاد و هشتمین دوره از مسابقات هنری آکادمی اوارد شاهد حضور دو فیلم ایرانی و صهیونیستی در بخش فیلم های خارجی است. نماینده فیلم ایران "محمد رسول الله" نام دارد و نماینده سینمای رژیم صهیونیستی فیلمی فارسی زبان با نام "بابا جون" است. در فیلم محمد رسول الله به زندگی پیامبر عالیقدر اسلام و دوران حیات ایشان پرداخته می شود. فیلم صهیونیستی بابا جون هم راجع به داستان موتی - با بازی آشر آوراهامی - است که می خواهد مقابل پدرش و سنت هایی که نسل به نسل به وی رسیده بایستد. کارگردان باباجون "یووال دلشاد" است و "نوید نگهبان" بازیگر ایرانی الاصل و متولد مشهد سریال های ضد ایرانی و ضد اسلامی "هوملند" و "کماندار" در آن بازی می کند. آشر آوراهامی و نوید نگهبان دو بازیگر اصلی فیلم بابا جون "ویس الیوت صفوی" و "دیوید دیان" از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این نخستین بار است که هنرپیشه های دو رگه ایرانی- اسرائیلی در یک فیلم بازی می کنند. این فیلم داستان کودکی به اسم "آشر" را روایت می کند که قصد دارد علیه سنت های نسل اندر نسل خانوادگی اش دست به شورش بزند. آشر یک مهاجر ایرانی است که همراه خانواده به سرزمین های اشغالی آمده و یوال دلشاد این سناریو را بر اساس داستان زندگی خودش نوشته است. نوید نگهبان، آشر آوراهامی و موشه ادری( یکی از تهیه کنندگان فیلم) یدیعوت آحارونوت در ادامه به مقاله "میلاد جلیل زاده،" خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اشاره می کند که با قلمی توانمند به نقد این فیلم ضد ایرانی پرداخته است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نام نویسنده مقاله باشگاه خبرنگاران را به اشتباه "جلال زاده" قید کرده است. مشخص نیست این یک اشتباه تایپی است یا، به دلیل تکرار چند باره، شیطنتی رایج از سوی صهیونیست ها. جلیل زاده می نویسد: صهیونیست ها هر کاری کنند، قطعاً نیت خیری برای ما ندارند. اولین فیلم فارسی زبان صهیونیستی، داخل مرزهای رژیم اشغالگر قدس در حالی جلوی دوربین رفته استکه به نظر می رسد خبررسانی قطره چکانی از این پروژه، مواد لازم را برای کشف کامل هر نوع توطئه ی احتمالی در پس آن، به هیچ کس ندهد؛ اما حتی اگر این پیش فرض را کنار بگذاریم که صهیونیست ها هر اقدامشان قطعاً حاوی نیت های سوئی علیه ماست، باز هم در همین اطلاعات اندکی که از پروژه ساخت فیلم منتشر شده، موارد مشکوک فراوانی به چشم می خورد. نوید نگهبان در صحنه ای از فیلم جلیل زاده در ادامه مقاله خود نوشت: حالا باید سؤال کرد گروهی که مخاطب هدف این فیلم هستند، شامل چه کسانی می شود؟ آیا ایرانی ها یا تمام فارسی زبانانی که در اقصی نقاط دنیا زندگی می کنند قرار است تماشاگر این فیلم باشند؟ در این صورت پیام و تأثیری که قرار است از تماشای بابا جون نصیب این افراد بشود چیست؟ علیه سنت های پدرانتان بشورید؟ سنت های پدران شما چندان هم قابلیت پایبندی را ندارند و ...؟ البته از آنجا که صهیونیست ها سابقه ی حملات فراوانی به زیر ساخت های تمدن ایرانی را در کارنامه ی خود دارند، تمام این موارد دور از ذهن به نظر نمی رسند. ساخت سری دوم فیلم "300" که کارگردان آن متولد اورشلیم و یک شهروند رژیم جعلی صهیونیستی بود، تنها یکی از مواردی است که می تواند گواهی بر خصومت صهیونیست ها و قصد مجدانه آنها برای ضربه زدن به بنیان کهن الگویی ایران باشد؛ اما احتمال دیگری هم در مورد بابا جون قابل تصور است. ممکن است بسیاری از یهودیان ایرانی تباری که بوسیله صهیونیست ها برای مهاجرت به سرزمین های اشغالی ترغیب شده اند و اکنون در آن منطقه ساکن هستند، هنوز یک دل در گرو موطن اصلی خودشان داشته باشند و این موضوع می تواند برای دولتمردان رژیم غاصبی مثل اسرائیل خطرناک باشد. از این روست که اِلیت غاصب صهیونیستی باید دست به کار ساخت آثاری بشود که این گروه از مهاجران را حد الامکان از ریشه های آبا و اجدادی و سرزمینی خودشان جدا کند. نمونه ی این پروژه قبلاً برای یهودیانی که از اروپا و قاره آمریکا به اراضی اشغالی مهاجرت کرده بودند بیان شده است و پر واضح می نماید رژیمی که کاملاً باسمه ای و خود خوانده به وجود آمده و بالطبع هسته ملت باوری میهنی نمی تواند در هیچ کدام از لایه های اجتماع آن وجود داشته باشد، بر خود لازم و ضروری خواهد دید که از روش سلبی برای ایجاد ماژور اجتماعی استفاده کنند. دولتمردان قرارگاه غصبی صهیونیسم مجبورند از تمامی ساکنان سرزمین های اشغالی ملیت زُدایی کنند تا اختلاف الوان و چند گونگی قومیتی باعث تشتت در داخل مرزهای این رژیم نشود. پیش از این هم اختلاف میان دو قومیت اشکنازی که به تلمود فلسطینی وفادار ترند و دارای شناسنامه رژیم صهیونیستی اند و قوم سفاردین که مهاجرانی اسپانیایی و دوشناسنامه ای هستند، باعث ایجاد گسل هایی در داخل مرزهای رژیم صهیونیستی شده بود و صهیونیست ها بوسیله ابزار های تبلیغاتی گوناگون تلاش های زیادی را برای پرکردن این شکاف ها انجام دادند. اما احتمال سوم درباره قصد و انگیزه ای که اتاق فکر جنگ روانی رژیم صهیونیستی می تواند از ساخت فیلمی مثل بابا جون پیگیری کند را باید از ترکیب دو احتمال قبلی بدست آورد. یووال دلشاد کارگردان فیلم بابا جون آنها می خواهند هم از فارسی زبانان تمام دنیا (و به خصوص ایرانی ها) هویت کهن شان را بگیرند و هم از داخل مرز های غصبی شان ارتباط کسانی که تماس و احساسی با این تمدن داشته اند را با چشمه ی اصلی قطع کنند و برای همین است که می بینیم معمولاً هرکاری که آن ها علیه ما انجام می دهند به نوعی با موضوع و مسئله ی تاریخ و سنت های کهن مرتبط است. به یاد بیاوریم جملات "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را که بیش از یک سال پیش در گفتگو با شبکه سلطنتی انگلس بیان شد. نتانیاهو که همان روز ها بعد از سخنرانی اش در سازمان ملل متحد، بوسیله وزیر خارجه کشورمان، منزوی ترین رهبر دنیا خطاب شده بود، در صحبت هایی که با شبکه تلویزیونی بی بی سی داشت گفت: من هنوز دانشجوی تاریخ ایران هستم و همین جمله نشان می دهد که آن ها کجا را نشانه گرفته اند. یدیعوت آحارونوت تمام مقاله جلیل زاده را به انگلیسی ترجمه و خوانندگان را به تماشای مبارزه دو فیلم محمد رسول الله و باباجون در آکادمی اوارد دعوت کرد. انتهای پیام/ برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه ، ۷آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دیوانگاه]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]