تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819901257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق ایران و عراق برای بهبود مکالمات تلفنی زائران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق ایران و عراق برای بهبود مکالمات تلفنی زائران


وزیران ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و عراق برای پیگیری و حل معضل ارتباطات زائران اربعین حسینی به توافق رسیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی که برای امضای توافق نامه های همکاری مشترک در صدر هیئتی وارد بغداد شده است، گفت: پارسال بیش از پنج میلیون زائر ایرانی و عراقی برای زیارت عتبات عالیات در عراق و شهرهای مقدس مشهد و قم در ایران مسافرت کردند که بهبود مکالمات تلفنی زائران یکی از نکات مهم است که در این سفر در صدد رفع مشکلات آن هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین با اشاره به وجود مرز طولانی و مشترک عراق و ایران، حل مشکل تداخل اپراتورهای تلفن همراه در مناظق مرزی را جزء مهمترین توافقات صورت گرفته اعلام و تاکید کرد: با طرف عراقی برای وارد کردن اپراتور ایرانی چهار به این کشور به توافق رسیده ایم .

در حال حاضر عراق از سه اپراتور تلفن همراه، اساس، زین و کورک استفاده میکند.

در همین حال طرف عراقی نیز افزایش نقش ایران در پیشبرد خدمات پستی، مخابراتی و افزایش درگاه های اینترنتی در عراق را خواستار شد.

وزیر ارتباطات عراق گفت: تلاش داریم درگاه مرزی جدیدی با ایران از نقطه مرزی مندلی به سومار ایران راه اندازی کنیم که این مساله در تقویت اینترنت عراق نیز نقشی بسزا خواهد داشت.

عراق در حال حاضر دوازده درگاه اینترنتی دارد که چهار درگاه آن از طریق ایران فراهم می شود.

حسن راشد، ایران را جزء بهترین کشورهای منطقه برای ترانزیت بین المللی اینترنت توصف و بر استفاده بهینه از دانش شرکت های ایرانی در ارتقای دانش ارتباطات تاکید کرد.

این در حالی است که منابع وزارت ارتباطات عراق از تلاش این وزارتخانه برای دعوت از بیست و شش شرکت ایرانی متخصص در زمینه ارتباطات و مخابرات خبر داد.

آقای واعظی در حاشیه سفر خود به عراق همچنین قرار است با حیدر عبادی نخست وزیر، سلیم جبوری رئیس مجلس و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار کند.

صبح امروز وی با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کرده بود.


چهار شنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن