تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين نامه اجرايي يکي از مواد قانون رفع موانع توليد رقابت پذير تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
در نشست هيات دولت به رياست روحاني؛ آيين نامه اجرايي يکي از مواد قانون رفع موانع توليد رقابت پذير تصويب شد موج- هيأت وزيران در جلسه امروز خود که به رياست رئيس جمهوري برگزار شد، آيين نامه اجرايي يکي از مواد قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور و يکي از تبصره‌هاي قانون بودجه سال 1394 را تصويب کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، لايحه شفاف سازي منابع مالي و هزينه‌هاي انتخاباتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي در جلسه امروز هيات دولت مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ضمن تصويب بخشي از لايحه، ادامه مباحث به جلسه آينده موکول شد.
بر اساس اين آيين نامه، دستگاه‌هاي اجرايي مجازند تا 50 درصد هزينه‌هاي تحقيقات يا ارتقاي وضعيت زيست محيطي واحدهاي توليدي را در حدود منابع پيش بيني شده در بودجه‌هاي سنواتي با اولويت ماهيت، ميزان اثر درون بنگاهي و فرا بنگاهي طرح، رسوخ فناوري در بخش، ارتقاي بهره وري کل عوامل توليد، پيچيدگي و تنوع عوامل مؤثر بر طرح و ميزان هزينه بري آن‌ها پرداخت کنند.
همچنين با تصويب آيين نامه اجرايي بودجه سال 1394، مبلغ 20 ميليارد ريال با نسبت 70 درصد و 30 درصد به ترتيب به وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي اختصاص مي‌يابد تا در حدود تخصيص و بر اساس مبادله موافقتنامه فيمابين با سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تا پنجاه درصد هزينه‌هاي تحقيقات يا ارتقاي وضعيت زيست محيطي واحدهاي توليدي را در قالب کمک پرداخت کنند.
اين هزينه‌ها شامل هزينه‌هاي آزمايشگاهي، آزمون نمونه اوليه و آزمايش‌هاي باليني، هزينه استانداردهاي ايمني و ارتقاي زيست محيطي، هزينه‌هاي ثبت و حفاظت از حق اختراع داخلي و خارجي، هزينه‌هاي مربوط به همکاري‌هاي تحقيقاتي با دانشگاه‌ها،مراکز پژوهشي و شرکت‌هاي دانش بنيان، هزينه‌هاي خريد يا اخذ حق استفاده از اختراعات، حق امتياز و دانش فني است که به ثبت حق اختراع داخلي و خارجي منجر شده است.
اعضاي دولت همچنين آيين نامه اجرايي يکي از مواد قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور موضوع تعيين تکليف نرخ و فرآيند تسويه بدهکاران ارزي از محل حساب ذخيره ارزي به دولت را اصلاح کردند.
بر اساس اصلاح اين آيين نامه، بانک عامل موظف است حداکثر ظرف دو ماه پس از درخواست آن دسته از بدهکاراني که فاقد اقساط سررسيد شده مي‌باشند و دو ماه پس از تاريخ پرداخت 25 درصد وجه علي الحساب اقساط سررسيد شده براي آن دسته از بدهکاراني که داراي اقساط سررسيد شده مي‌باشند، محاسبات بدهي آن‌ها را بر اساس آيين نامه انجام و به وي ابلاغ کنند.
با توجه به لزوم ايجاد ساز و کار لازم به منظور قانونمند کردن چگونگي فعاليت‌هاي داراي جنبه مالي نامزدهاي انتخاباتي، لايحه شفاف سازي منابع مالي و هزينه‌هاي انتخاباتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ضمن تصويب بخشي از لايحه، ادامه مباحث به جلسه آينده موکول شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن