تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813134289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين بستر براي پيشبرد فرهنگ سازي سلامت، دانشجويان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۶ب.ظ)
بهترين بستر براي پيشبرد فرهنگ سازي سلامت، دانشجويان هستند موج- مديرکل فرهنگي وزارت بهداشت در جمع کارشناسان مسئول دبيرخانه‌هاي دانشگاهي هفتمين جشنواره فرهنگي گفت: تلاش کنيد تا در جشنواره هفتم از همه ظرفيت‌ها براي ارتقاي فرهنگ سلامت استفاده شود.
به گزارش خبرگزاري موج،حسام‌الدين علامه مديرکل فرهنگي وزارت بهداشت و دبير هفتمين جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در نشست هم‌انديشي کارشناسان مسوول دبيرخانه‌هاي دانشگاهي هفتمين جشنواره فرهنگي که ديروز سه شنبه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد، گفت: ارتباط کارشناسان فرهنگي براي تبادل تجربيات اتفاق مبارکي است.
علامه در ادامه گفت: براي افزايش سطح کمي و کيفي جشنواره هفتم، از دانشجويان فعال و پيشرو در حوزه فرهنگي استفاده کنيم و جشنواره‌هاي قبلي با نگاه نقادانه و آسيب شناسانه بررسي شوند تا اين جشنواره هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.
وي به تغييرات جشنواره هفتم نسبت به جشنواره‌هاي قبلي اشاره کرد و گفت: بخش معارف به جشنواره ملي قرآن و عترت انتقال يافت. بخش نشريات دانشجويي نيز به جشنواره ملي نشريات دانشجويي واگذار شده که اين جشنواره ملي به صورت چرخشي بين دانشگاه آزاد اسلامي و وزارتين علوم و بهداشت برگزار مي‌شود. اداره نشريات معاونت نيز به اداره رسانه تغيير نام مي‌دهد.
علامه افزود: بخش مطالعات و کتاب‌خواني جشنواره نيز به صورت سير مطالعاتي و تخصصي و به طور جداگانه برگزار مي‌شود.
دبير هفتمين جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در رابطه با اضافه شدن برخي بخش‌ها به جشنواره هفتم خاطرنشان کرد: بخش مجازي به جشنواره هفتم اضافه شده که در جشنواره‌هاي قبلي وجود نداشت و همچنين رشته موسيقي به بخش هنري جشنواره افزوده شده است.
علامه با بيان اين که سياست محوري و اصلي وزارت بهداشت بحث فرهنگ سلامت و فرهنگ سازي سلامت است، گفت: در جشنواره هفتم شعار فرهنگ سلامت براي جشنواره انتخاب شد و به دنبال اين موضوع هستيم که برنامه ريزي‌ها و اقدامات ما محدود به دولت تدبير و اميد نشده و سنگ بنايي براي ادامه کار فرهنگ سازي سلامت در دولت‌هاي آينده باشد.در جشنواره هفتم نيز سعي شده است به مقوله فرهنگ سلامت توجه ويژه شود.
مديرکل فرهنگي وزارت بهداشت در ادامه اضافه کرد: در وزارت بهداشت بهترين بستر براي پيشرفت و پيشبرد بحث فرهنگ سازي سلامت، دانشجويان هستند؛ چراکه هم تحصيلات آن‌ها با مباحث و موضوعات علمي سلامت و پزشکي مرتبط است و هم بسياري از آن‌ها از خلاقيت‌هاي فرهنگي هنري برخوردارند.
علامه تصريح کرد: نگاه ما اين است که جشنواره هفتم يک جشنواره فرهنگي هنري باشد. معتقديم هنر ابزار بسيار مفيد و موثري براي تبديل اطلاعات و داده‌هاي پزشکي به محصولات و توليدات فرهنگي سلامت است. در اين راستا دبيرخانه فرهنگ سلامت در ستاد وزارت بهداشت تشکيل شده و آيين‌نامه آن به زودي به کليه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور ابلاغ مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد:در گردهمايي معاونان فرهنگي و دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور که آبان‌ماه سال جاري با حضور وزير بهداشت برگزار مي‌شود بر ضرورت تشکيل کميته فرهنگ سلامت در دانشگاه‌ها تاکيد خواهد شد.
علامه در پايان به تشريح جدول زمان‌بندي برگزاري هفتمين جشنواره فرهنگي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور پرداخت و خطاب به کارشناسان مسوول دبيرخانه‌هاي دانشگاهي هفتمين جشنواره فرهنگي گفت: تلاش کنيد در جشنواره هفتم از همه ظرفيت‌ها براي ارتقاي فرهنگ سلامت استفاده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن