تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب گرفتگی شدید در معابر سنندج/بارش باران همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری مهر؛
آب گرفتگی شدید در معابر سنندج/بارش باران همچنان ادامه دارد

آب گرفتگی معابر


شناسهٔ خبر: 2951875 - چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
استانها > کردستان

سنندج – بارش اولین باران پائیزی در سال جاری از روز گذشته در سراسر استان کردستان آغاز شده است و به همین دلیل از شب گذشته تاکنون آب گرفتگی شدید در بعضی از معابر شهر مردم را با مشکل مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، بارش اولین باران پائیزی از روز گذشته در استان کردستان آغاز شده است و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این روند بارش ها همچنان تا روز شنبه به صورت مداوم در استان کردستان ادامه دارد. بارش اولین باران پائیزی در استان کردستان باعث آب گرفتگی شدید در معابر و خیابان های شهر سنندج شده است به گونه ای که دیروز عصر شمار زیادی از خیابان های هسته مرکزی این شهر با ترافیک شدید مواجه شده بود. در بعضی از مسیرها به ویژه بلوار کردستان و بلوار پاسداران ترافیک شدید بود و بر اساس مشاهدات خبرنگار مهر، بعضی از وسائل نقلیه تا دو ساعت در این ترافیک گرفتار شدند. در کنار ترافیک سنگین در سنندج، داستان آب گرفتگی معابر نیز بار دیگر در مرکز استان کردستان خود را نشان داد و مردم و وسائل نقلیه را برای تردد در خیابان ها و حتی کوچه های داخل شهر با مشکل مواجه کرد. شامگاه سه شنبه با تشدید بارشها زیرگذر بلوار ضیاء الدینی در مسیر بلوارپاسداران سنندج برای ساعت ها مسدود شد و در جریان این انسداد شماری از مردم گرفتار شدند که با حضور نیروهای امدادی آنها نجات پیدا کردند. یکی از شاهدان این ماجرا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت زیرگذر بلوار ضیاء الدینی سنندج گفت: برای لحظاتی آب به داخل زیرگذر سرازیر شد و متاسفانه با توجه به اینکه این زیرگذر نیز حداقل استانداردهای لازم را نداشت مردم در آن گرفتار شدند که خوشبختانه با حضور نیروهای امدادی چندین وسیله نقلیه از داخل زیرگذر بیرون کشیده شدند.

این زیرگذر در حالی با اولین بارش دچار مشکل شد که در زمان احداث نیز بارها کارشناسان نسبت به غیراستاندارد بودن آن هشدار داده بودند که این هشدارها از سوی مدیران شهری سنندج با بی تفاوتی مواجه شده بود. میزان بارش ها شب گذشته و امروز صبح هم در سنندج ادامه داشت و امروز نیز بار دیگر آب گرفتگی در معابر ادامه یافت به گونه ای که در محله بهاران سنندج شماری زیادی از خیابان ها دچار آب گرفتگی شده بودند. داستان عدم مدیریت آب های سطحی در استان کردستان چندین سال است که از سوی کارشناسان و رسانه های جمعی هشدار داده شد که متاسفانه این امر همواره با بی تفاوتی مسئولان و مدیران شهری به ویژه شهرداری مواجه شده است و به همین دلیل هم با کمترین میزان بارش ها مردم با مشکلات متعددی مواجه می شوند. همچنین اداره کل هواشناسی استان کردستان طی چند روز اخیر در اختیاریه های مختلفی نسبت به بارش شدید باران و همچنین آب گرفتگی معابر هشدار داده بود. در بخشی از متن این اطلاعیه ها آمده است: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه فعال بارشی از اوایل روز سه شنبه پنجم الی صبح شنبه ۹ آبان به مدت چهار روز متوالی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هواشناسی استان کردستان در اطلاعیه آخر خود آورده است: این سامانه منجر به بارش های قابل ملاحظه بویژه در روزهای چهارشنبه ۶ آبان، پنج شنبه ۷ آبان و جمعه ۸ آبان در استان می گردد، به علت تداوم فعالیت بارشی این سامانه در برخی نقاط شهری امکان آبگرفتگی معابر وجود دارد و همچنین همراه با این سامانه و نیز متعاقب آن دمای هوا به طور محسوسی کاهش یافته و هوا سردتر می گردد. گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان نیز حاکی است که در دو مسیر اصلی و فرعی در این استان نیز میزان بارش ها باعث ریزش کوه شده است که با حضور به موقع نیروهای راهداری این مسیرها در کوتاهترین زمان ممکن بازگشایی شده اند. پلیس راه استان کردستان نیز به رانندگان وسائل نقلیه هشدار داد که هنگام تردد در جاده های استان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث رانندگی در این استان نباشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن