تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگي پيشگيري از مسموميت در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۶ب.ظ)
چگونگي پيشگيري از مسموميت در کودکان موج - يکي از وظايف مهم والدين، محافظت کودکان از قرار گرفتن در معرض مواد سمي مانند داروها، مواد شيميايي و ديگر مواد خطرناک موجود در منزل است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد علي وکيلي، معاون غذا و دارو، در اين خصوص بيان کرد: يکي از وظايف مهم والدين، محافظت کودکان از قرار گرفتن در معرض مواد سمي مانند داروها، مواد شيميايي و ديگر مواد خطرناک موجود در منزل است.
مسموميت ندرتاً باعث مرگ در کودکان مي‌شود ولي با اين وجود در کودکان زير 5 سال مسموميت دومين عامل مرگ است جلوگيري از مسموميت‌هاي خانگي، مهم‌ترين راه پيشگيري از مسموميت‌ها در دوران کودکي است.
مواد خطرناکي مانند گازوئيل، نفت و تينرهاي نقاشي که معمولاً در دسترس هستند، بايد به مقدار نياز خريداري شده و بعد از مصرف، آنچه اضافه مانده از خانه خارج شود. هرگز اين مواد نبايد به ظروف ديگر منتقل شوند.
مردم اغلب از فنجان‌ها، بطري‌هاي نوشابه يا قوطي‌هاي شير براي انبار کردن باقي مانده تينر نقاشي يا تربانتين استفاده مي‌کنند. اين اقدام نادرست است؛ زيرا بچه‌ها غذا و نوشيدني را با اين ظروف مي‌خورند.
وکيلي افزود: الکل مي‌تواند باعث سميت هاي جدي منجر به تشنج، اغما و حتي مرگ در کودکان شود. بچه‌ها در مقايسه با بزرگسالان نسبت به اثرات سمي الکل حساس ترند، بنابراين در نگهداري محصولات حاوي الکل، مانند بعضي دهان شويه ها، لوسيون هاي بعد از اصلاح (افترشيوها) يا ادکلن ها که حاوي الکل هستند، بايستي دقت نمود.
وکيلي در پايان گفت: ضد يخ‌ها، شيشه پاک کن‌ها و ديگر محصولات بايستي دور از دسترس بچه‌ها و در کابينت‌هاي قفل شده، انبار شوند. داروها، مواد آرايشي، کرم‌ها و لوسيون ها حاوي مواد مضر (مانند الکل) هستند که براي بچه‌ها سمي است.
بعضي از قرص‌ها، داروهاي گياهي و حتي ويتامين‌ها براي کودکان خطرناک هستند. به خاطر داشته باشيد که بچه‌ها در قياس با بزرگ‌ترها تحمل کمتري نسبت به مقادير کم مواد سمي دارند. اين مواد هميشه بايد در کابينت قفل دار طوري که قابل دسترس بچه‌ها نباشد، نگهداري شوند. همچنين داروها بعد از مصرف بلافاصله بايد در کابينت قفل دار گذاشته شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن