تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805648328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دائمی کردن احکام تکراری، ارزشمند است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دائمی کردن احکام تکراری، ارزشمند است
کد خبر: ۵۴۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ - 27 October 2015


در حالیکه مخالفان لایحه دائمی شدن برخی از احکام قانون برنامه‌های توسعه کل کشور معتقد هستند احکام برنامه‌های قبلی، رویکرد اقتصاد مقاومتی ندارند، در حالیکه مقرر شده برنامه‌ها مرتبط با اقتصاد مقاومتی باشد؛ اما موافقان آن چنین عنوان می‌کنند که برنامه‌ها در افق زمانی 5 ساله باید برشی از احکام دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 5 آبان) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی یک فوریتی لایحه دائمی شدن برخی از احکام قانون برنامه‌های توسعه کل کشور، در مخالفت با فوریت آن گفت: ازدولت انتظار می‌رفت برنامه ششم توسعه را همانند برنامه‌های دولت‌های قبل و براساس رویکردهای جامع و سرفصل‌های مشخص برای دوره زمانی تعیین‌شده ارائه کند، اما متاسفانه دولت برخی از احکام برنامه‌های توسعه سوم، چهارم و پنجم را در قالب پیشنهاد برای تبدیل شدن به قانون دائمی به مجلس آورده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: رئوس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه مشخص است، لذا برنامه توسعه برای دوره 5 ساله است و نمی‌توان آن را به قانون دائمی تبدیل کرد.

برنامه‌های توسعه قبلی، رویکرد اقتصاد مقاومتی ندارند

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی در این لایحه برای دائمی شدن قانون دیده شده است، گفت: این موارد مربوط به کمیسیون‌های مختلف است و لذا کمیسیون اصلی موضوعات مشخص نیست.

پورابراهیمی در ادامه یادآور شد: به استناد مواد 131 و 135 آیین‌نامه داخلی مجلس امکان ارجاع قانون دائمی با محتوای متعدد وجود ندارد. همچنین احکام برنامه‌های قبلی، رویکرد اقتصاد مقاومتی ندارند، ولی بعد از تحریم‌های ظالمانه مقرر شده برنامه‌ها مرتبط با اقتصاد مقاومتی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود:‌مواردی همچون موضوعات فرهنگی، دفاع مقدس و... نیز در پیشنهادات دائمی دیده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری بر مبنای رویکرد اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دولت به جای ماده واحده تنفیذی در قالب لایحه پیشنهادات را ارائه داده است که این مورد پذیرش نمایندگان نیست، لذا دولت موظف است برنامه ششم توسعه را همانند قبل به مجلس ارائه کند.

تشکیل کمیسیون مشترک بررسی لایحه برنامه مالی دولت در قالب برنامه ششم توسعه

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به پورابراهیمی گفت: براساس نظر هیات رئیسه، کمیسیون مشترکی طراحی شده است که از تمامی نمایندگان مربوط به موارد قانونی در آن حضور دارند.

دولت لایحه برنامه ششم توسعه را ارائه خواهد کرد

در ادامه جعفر قادری در موافقت با یک‌فوریت لایحه دائمی شدن برخی از احکام قانون برنامه‌های توسعه کل کشور گفت:‌ برخی از مواد هرساله در برنامه‌های توسعه قید شده است، لذا برنامه‌ها در افق زمانی 5 ساله باید برشی از احکام دائمی باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه لایحه مذکور نباید رافع مسئولیت دولت برای آوردن برنامه ششم توسعه پیش از لایحه بودجه باشد، افزود: دولت مکلف است پیش از ارائه لایحه بودجه، قانون برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دائمی کردن احکام تکراری امری ارزشمند است، تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون مشترک که به طور استثنا به اندازه تعداد اعضای کمیسیون تلفیق خواهد بود، می‌توان موارد لایحه مذکور را بررسی کرد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن