تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين همايش بين المللي صنعت پرداخت آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۷ب.ظ)
در تهران؛ نخستين همايش بين المللي صنعت پرداخت آغاز شد موج-با حضور معاون رئيس جمهور، رئيس کل بانک مرکزي، مديران عامل و اعضاي هيات مديره بانک‌ها و تعدادي از سفراي کشورهاي خارجي در ايران نخستين همايش و نمايشگاه بين المللي تراکنش آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري موج، نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اشاره به آغاز شمارش معکوس براي رفع تحريم‌ها عليه نظام بانکي و بانک مرکزي گفت: طي سال هاي گذشته مديران و کارکنان شبکه بانکي و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تلاش ارزشمندي براي به مقابله با اثرات ناشي از اعمال تحريم‌ها و محدوديت‌ها بر اقتصاد کشور داشته‌اند که به ويژه طي دو سال و نيم گذشته اين تلاش‌هاي ارزشمند و موفق دستاوردهاي بسيار مهمي براي اقتصاد کشور داشته است.
معاون رئيس جمهور کاهش نرخ تورم به 13/03 درصد طي ماه گذشته را از نتايج سياست‌ها و اقدامات موفق بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران برشمرد و يادآور شد: نرخ فعلي تورم قابل مقايسه با نرخ تورم 40 درصدي در زمان آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد نيست، البته فعالان اقتصادي کشور همچنان انتظارات به حقي از بانک مرکزي و شبکه بانکي دارند که رفع تحريم‌ها و محدوديت‌هاي خارجي زمينه لازم را براي پاسخگويي به اين انتظارات ايجاد مي‌کند.
دکترنوبخت در ادامه با اشاره به فاصله چند ماهه تا پديدار شدن آثار اوليه رفع تحريم‌ها بر اقتصاد کشور يادآور شد: دولت و بانک مرکزي برنامه‌هاي مناسب براي خروج اقتصاد کشور از رکود و افزايش رشد اقتصادي را آماده کرده‌اند که تحقق اين برنامه‌ها نيازمند نقش آفريني مؤثر شبکه بانکي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با تاکيد بر برنامه دولت براي رشد 8 درصدي اقتصاد کشور طي برنامه ششم توسعه اظهار داشت: تحقق اين هدف بدون تزريق منابع مالي لازم به بخش توليد امکان پذير نيست.
وي در پايان سخنان خود گفت: دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي از نتايج و دستاوردهاي اين گونه رويدادهاي علمي براي تدوين سند برنامه ششم توسعه بهره خواهند گرفت.
سيف رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ديگر سخنران آيين افتتاح همايش و نمايشگاه بين‌اللملي تراکنش بود. وي با اشاره به نقش آفريني بانک‌ها در تحقق دولت الکترونيک، با ارائه آمار پرداخت‌هاي الکترونيک در کشور طي سال گذشته يادآور شد: با ايجاد سامانه بانکداري متمرکز در بانک مرکزي گام مهم ديگري براي تحقق کامل دولت الکترونيک براي کشور برداشته شده است. اين سامانه طيف متنوعي از خدمات بانکي را به بخشهاي مختلف اقتصاد کشور و نهادهاي خدمت رسان به مردم ارائه مي‌دهد.
دکتر سيف با اشاره به برنامه بانک مرکزي براي اتصال شبکه ملي پرداخت کشور به شبکه‌هاي پرداخت بين‌المللي و شبکه‌هاي پرداخت کشورهاي همسايه گفت: تحقق اين هدف نقش مهمي در تسهيل تجارت خارجي کشور و بهره مندي هم ميهنان از مزاياي پرداخت‌هاي الکترونيک بين المللي خواهد داشت.
در ابتداي اين همايش محمد ابراهيم مقدم مدير عامل بانک تجارت و رئيس هيات مديره مرکز فابا مهم‌ترين اهداف و محورهاي برگزاري همايش بين المللي تراکنش مورد اشاره قرارداد و گفت: اميدواريم اينگونه رويدادها بتواند زمينه تبادل مؤثر اطلاعات و تجربيات بين شبکه بانکي و شرکت‌هاي ايراني و خارجي فعال در صنعت تراکنش را پديد آورد.
مدير عامل بانک تجارت با اشاره به بهره مندي صنعت IT کشور از نيروي جوان تحصيلکرده و کارآمد يادآور شد: بايد با استفاده مطلوب از اين ظرفيت ارزشمند بستر لازم براي يک جهش بزرگ در بانکداري الکترونيک و تجارت الکترونيک در کشور را فراهم آوريم.
گفتني است بانک تجارت و شرکت‌هاي تابعه اين بانک با حضور در نمايشگاه جانبي اين همايش اقدام به معرفي آخرين محصولات و برنامه‌هاي خود در حوزه بانکداري الکترونيک مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن