تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسانی می خواهند با حمله به استراو ایران را نا امن جلوه دهند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چه کسانی می خواهند با حمله به استراو ایران را نا امن جلوه دهند؟
کدام ایرانی می پذیرد که تصور از مردم ایران و حاکمیت این گونه به جهانیان عرضه شود. ما ایرانی ها سال های متمادی است که به فرهنگ و مهمان نوازی شهرت داشته ایم و خواهیم داشت و بدون شک کسانی که بخواهند از ادب ملت ایران چهره ای دیگر نشان دهند با واکنش عمومی روبرو خواهند شد.
کد خبر: ۵۴۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ - 27 October 2015


از سال 92 پس از بهبود روابط ایران و انگلستان و ایجاد کاردار غیر مقیم، زمزمه‌های ورود جک استراو به ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آغازشد. سفر «جک استراو» پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شد و حتی کار به جایی رسید که برخی از نمایندگان اعلام کردند، با گوجه فرنگی به استقبال او خواهند رفت. به گزارش«تابناک»، این ماجراها گذشت تا اینکه چند روز پیش خبری مبنی بر پیاده روی جک استراو در خیابان های تهران پخش شد و گمانه‌زنی‌ها درخصوص سفر وزیر خارجه پیشین و نماینده فعلی پارلمان انگلیس آغاز شد.
چه کسانی می خواهند با حمله به استراو ایران را نا امن جلوه دهند؟

از همان آغاز علت و نوع این سفر شخصی اعلام شد و به گفته خود جک استراو به همراه همسرش درحال سفر به شهرهای تاریخی ایران است و می‌گوید هدفش از این سفر خنثی‌سازی جو ایران‌هراسی در رسانه‌های جهان است. در همین حال یک منبع آگاه نیز اعلام کرد که سفر جک استراو شخصی است، نه کاری و او با تور گردشگری به ایران آمده است. جک استراو در ابتدا یزد را به‌عنوان اولین شهر بعد از تهران برای سفر و گشت و گذار انتخاب کرد و مسیر تهران به یزد را با قطار پیمود. او در حاشیه سفرش به این شهر تاریخی در پیامی از زیبایی‌های یزد، رفاه و امنیت بالای ایران و مهمان‌نوازی ایرانیان گفت و دیگر گردشگران را به ایران دعوت کرد. وی در پیام فیسبوکی خود نوشت: «خاطره سه روز اقامت در هتل باغ مشيرالممالك يزد و بازديد از جاذبه‌هاي منحصر به فرد يزد، تفت و ميبد دیدنی بود. این سفرهمراه با مهمان‌وازي ايراني و آسايش با حس امنيت بالا بود. اين سفر بدون تشريفات و با اين كيفيت، چراغ سبزي است براي سفر گردشگران به ايران اسلامي». البته حاشیه های سفر جک استراو از همان سفر یزد با نامه چهل تشکل فرهنگی یزد در محکوم کردن سفر استراو به این شهر آغاز شد. اما سفر استراو به شیراز و بعد از آن اصفهان با واکنش‌ها و حاشیه‌های بیشتری همراه بود. در اولین واکنش پنجشنبه گذشته عده‌ای مقابل هتل محل اقامت او در شيراز تجمع كردند. اما شدیدترین واکنش نسبت به حضور وی در اصفهان رخ داد. جایی که برخی منتقدان سفر وزیرخارجه اسبق بریتانیا با تجمع‌هایی در مقابل هتل محل اقامت او و همچنین دانشگاه هنر اصفهان به حضور وی در اصفهان انتقاد کردند. حتی این فشارها به قدری زیاد شد که استروا مجبور به ترک هتل عباسی و رفتن به هتلی در شاهین شهر یکی از شهرهای اطراف اصفهان شد و نهایتاً به تهران بازگشته است.






























مشاهده می شود که خلاصه ای از سفرنامه جک استروا به ایران در سال 1394 که در بالا شرح کوتاهی از آن را ذکر کردیم؛ هیچ قرابتی با فرهنگ مهمان نوازی و همچنین برخی سنن اسلامی و ایرانی ما ندارد! اینکه در جامعه ما عده ای ما هر عنوان و برچسبی بخواهند از ظرفیت جامعه مردم سالار با استفاده از تجمع یا تظاهرات بر خلاف منافع ملی عمل نمایند مورد تایید و حمایت هیچکس نخواهد بود. به هرحال آقای جک استراو از مبادی رسمی کشور و با گرفتن ویزا سفری شخصی را آغاز کرده است.این که فردی به کشور از طریق مبادی رسمی وارد شود بدین معناست که نهادهای نظاراتی و همچنین امنیتی کشور این سفر را غیر قانونی و بر خلاف امنیت ملی قلمداد نکرده اند و ورود وی به کشور قانونی بوده است. بنابراین این که عده ای خود را بالاتر از قانون و همه چیز تصور کنند و به هیچ قاعده و ضابطه ای وفادار نباشند در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست. این که ما با اقدامات و تجمع های غیر قانونی به یک فرد خارجی که به کشور ما آمده است توهین کنیم بر اساس کدام اصل در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما قابل توجیه است. کشور ما از سال های پیش با مشکلی با عنوان ایران هراسی روبرو بوده است. به نحوی که بدخواهان جمهوری اسلامی ایران از طریق تبلیغات گسترده به دنبال این بوده اند که فضای کشور را چنان آشفته و ناامن جلوه دهند که هیچ توریست و سرمایه گذاری جرات پا گذاشتن در داخل ایران را نکند. در واقع دشمنان ملت ایران از طرق سرمایه گذاری های میلیون دلاری توانسته بودند تا حدی موضوع ایران هراسی را در میان کشورها و مردم خارجی نهادینه کنند. اما این روزها که سرمایه گذاری بدخواهان با شکست مواجه شده است و حتی باعث شده است که وزیر خارجه سابق انگلستان نیز برای نشان دادن امنیت و ثبات ایران در منطقه آشوب زده خاورمیانه به کشورمان بیاید؛ عده ای با عملکرد خودشان آب به آسیاب دشمن می ریزند. ذکر این نکته ضروری است که هیچ کس عملکرد انگلیس در سال های گذشته در رابطه با ایران و ایرانی را تایید و حمایت نمی کند. همگان خاطره کودتای 28 مرداد 32 و یا عملکرد انگلیس در بعد از انقلاب را از یاد نمی برند. اما شیوه مخالفت با عملکرد و جلوگیری از نفوذ غربی ها به داخل تجمع در مخالفات با گردشگری یک سیاستمدار اسبق انگلیسی نیست. امروزه در موضوع توریسم علاوه بر منافع اقتصادی جامعه، پای اعتبار و اقتدار حاکمیت و کشور نیز در میان است. هر توریست و جهانگرد که میهمان کشور می‌شود علاوه بر ثبت و ضبط زندگی اجتماعی مردم، تصویری از نظم و حاکمیت آن کشور را به افکار عمومی جهان عرضه می‌کند. کدام ایرانی می پذیرد که تصور از مردم ایران و حاکمیت این گونه به جهانیان عرضه شود. ما ایرانی ها سال های متمادی است که به فرهنگ و مهمان نوازی شهرت داشته ایم و خواهیم داشت و بدون شک کسانی که بخواهند از ادب ملت ایران چهره ای دیگر نشان دهند با واکنش عمومی روبرو خواهند شد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن