تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804112932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار الویری نسبت به حضور مفسدان اقتصادی در انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هشدار الویری نسبت به حضور مفسدان اقتصادی در انتخابات
روز نو : یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نگرانی این است که جریان‌هایی که در دوران هشت ساله احمدی‌نژاد به پول‌های کثیف دست پیدا کردند و ارقام چند هزار میلیاردی به جیب زدند، وارد عرصه انتخابات شوند.


مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، نسبت به حضور مفسدان اقتصادی مرتبط با دولت گذشته در انتخابات هشدار داد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب درباره بازگشت به نخست وزیری گفت: مسائل زیادی در قانون اساسی است که باید بررسی شود و بدون تردید قانون اساسی که چهار دهه قبل و با توجه به تجربه محدود ما در حکومت‌داری تدوین شده است، نیاز به بازنگری دارد و اگر روزی این پرونده باز شود؛ حرف‌های زیادی محل مطرح شدن پیدا خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه تا آن زمان باید سعی شود از ظرفیت‌های قانون اساسی فعلی استفاده شود، گفت: اگر از همین ظرفیت‌ها درست استفاده شود، بسیاری از مشکلات ما حل و فصل خواهد شد از جمله درباره فصل سوم قانون اساسی که درباره آزادی احزاب و آزادی مطبوعات و مسائل مشابه صحبت شده است.


شهردار پیشین تهران با اشاره به اصل بیست و شش قانون اساسی گفت: در این اصل قانون اساسی آمده است: احزاب‏، جمعیت‏‌ها، انجمن‏‌های‏ سیاسی‏ و صنفی‏ و انجمن‌های‏ اسلامی‏ یا اقلیت‌های‏ دینی‏ شناخته‏ شده‏ آزادند، مشروط به‏ این‏که‏ اصول‏ استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازین‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهوری اسلامی‏ را نقض‏ نکنند. هیچکس‏ را نمی‏‌توان‏ از حضور در آنها منع کرد یا به‏ حضور در یکی‏ از  آنها مجبور ساخت‏ و بسیاری معتقدند احزاب برای شروع فعالیت نیازی به کسب مجوز ندارند و این اصل قانون اساسی اجازه فعالیت را به آنها داده است.


وی افزود: در دنیا به ندرت افرادی را می‌بینید که به صورت فردی وارد انتخابات شوند و این احزاب فراگیر هستند که نامزدها را شناسایی می‌کنند و براساس امکانات مالی که حزب در اختیار آن افراد قرار داده است، این نامزدها به معرفی خود خواهند پرداخت.


الویری ادامه داد: در سیستمی که احزاب سرکوب می‌شوند پول و ثروت حرف اول را می‌زند و این تبری بر درخت دموکراسی است.


این فعال سیاسی گفت: نگرانی بالاتر این است که جریان‌هایی که در دوران هشت ساله احمدی‌نژاد به پول‌های کثیف دست پیدا کردند و ارقام چند هزار میلیاردی به جیب زدند، وارد عرصه انتخابات شوند.


الویری؛ نبود قانون شفاف برای کنترل هزینه‌های انتخابات را یکی از اشکالات نظام انتخاباتی ایران معرفی کرد و گفت: البته قانون برای ابعاد پوستر صحبت کرده است اما برای حجم و تعداد پوسترها هیچ صحبتی به میان نیاورده است و اگر فردی به کل مردم حوزه انتخابیه هدیه دهد، قانون هیچ اشکالی به کار او نمی‌گیرد در صورتی که از نظر منطقی می‌توان این رفتارها را تطمیع رای‌دهندگان به‌شمار آورد.


شهردار پیشین تهران افزود: البته شورای نگهبان در مواردی که خرید رای به صورت مستقیم صورت گرفته( مثلا سی هزار تومان بگیر برو به فلانی رای بده) دخالت کرده و انتخابات را باطل کرده است. اما در بسیاری موارد خرید رای به صورت مستقیم نیست و با نمک‌گیر کردن رای دهندگان این کار صورت گرفته است. مثلا اعتبار خشکسالی را حدود یک سال پس از تصویب مجلس یک هفته مانده به انتخابات در روستاها توزیع کردند و گفتند این هدیه فلانی به شما مردم است.




تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن