تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819798485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 119 واحدي شاخص کل بورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۶ب.ظ)
بازار سرمايه محتاط گام بر مي دارد افزايش 119 واحدي شاخص کل بورس موج - حجم کل معاملات امروز بازار 235 و نيم ميليون سهم بود و نماد هاي وغدير، وبملت، شبندر، واميد و وبصادر بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.
به گزارش خبر نگار خبرگزاري موج، در پايان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 119 واحد افزايش به ارتفاع 62923 رسيد، ضمن اينکه شاخص کل هم وزن نيز با 9 واحد افزايش به 9640 دست يافت و حجم کل معاملات امروز بازار 235 و نيم ميليون سهم بود و نماد هاي وغدير، وبملت، شبندر، واميد و وبصادر بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص کل و نماد هاي سقاين و رمپنا نيز بيشترين تاثير منفي را بر آن داشتند، ضمن اينکه شاخص کل فرابورس نيز با 1 واحد افزايش به ارتفاع 701 رسيد و از نماد هاي تاثيرگذار مثبت بر آن مي توان به شتران، ذوب و شاوان اشاره نمود و همچنين دو نماد مارون و وکوثر بيشترين تاثير منفي را گذاشتند، شنيده هايي وجود دارد که شرکت هايي که محصولات غير نفتي دارند مانند فرآورده هاي سيمان قطعه سازان الکترونيکي در اولويت براي بودجه دولتي و تجديد ارزيابي هستند و گويا تا 15 اين ماه بسته اقتصادي دولت به مرحله اجرايي مي رسد، پيش بيني برخي فعالان بازار سرمايه صف هاي خريد سنگيني را در آخرين روز معاملاتي مي بينند.

افزايش 701 واحدي آيفکس
در بازار فرابورس 311 ميليون و 810 هزار ورقه بهادار در 12 هزار و 967 نوبت به ارزش يک هزار و 577 ميليارد ريال داد و ستد شد.
امروز ضمن تقويت آيفکس به 701 واحد، گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان با معامله 12 ميليون و 760 هزار سهم بيشترين حجم و سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي با 29 ميليارد و 310 ميليون ريال بيشترين ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
اين در حاليست که بيشترين افزايش قيمت امروز مربوط به سهام بيمه دي و پس از آن ذوب آهن اصفهان و پالايش نفت لاوان بود و نماد شرکت‌هاي ذوب آهن اصفهان، پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، بانک دي، قند شيروان، سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي، پالايش نفت تهران و پالايش نفت لاوان به عنوان پربيننده‌ترين نمادهاي فرابورسي معرفي شدند.
از سوي ديگر، شرکت‌هاي نيرو سرمايه، سرمايه‌گذاري مسکن زاينده رود و صنايع نسوز توکا با بيشترين افت قيمت روبرو شدند و اوراق تسهيلات مسکن در بازه 625 تا 676 هزار ريال دست به دست شد.
صندوق سرمايه‌گذاري گنجينه آينده روشن با معامله 613 هزار و 220 سهم بيشترين حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت نفت و گاز پرشيا با داد و ستد 900 هزار ورقه بهادار بيشترين حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
گفتني است، در روز جاري نماد معاملاتي شركت آهن و فولاد ارفع با توجه به تعديل با اهميت سود هر سهم سال مالي 1394 و نماد معاملاتي شركت سبحان دارو جهت برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام در روز شنبه مورخ 9 آبان، در پايان معاملات امروز متوقف شد.

صنعتي ها در بازه مثبت
گروه شرکت هاي چند رشته اي صنعتي اغلب در بازه مثبت بازار حضور داشتند و بيشترين حجم معاملات اين گروه را وغدير با 18 ميليون حجم در اختيار گفت که ورود حقوقي به اين سهم 14 ميليون و خروجش از آن 13 ميليون سهم بود، همچنين واميد نيز با بيش از 1 ميليون حجم معاملاتي در قيمت 1884 ريال بيش از 4 درصد افزايش قيمت را تجربه کرد.
پرحجم ترين نماد گروه بانکي ها وبصادر در قيمت 911 ريال بود که ورود حقوقي به اين سهم 13 ميليون و خروجش از آن يک ميليون سهم بود، همچنين وبملت نيز در قيمت 1965 ريال حجم 15 ميليوني معاملات را به دوش کشيد که ورود حقوقي به اين سهم 6 ميليون و خروجش از آن بيش از 7 ميليون سهم بود، ضمن اينکه وتجارت نيز در قيمت 920 ريال با حجم 3 ميليوني معاملات، بسته شد.

2 ميليون حجم معاملات
پرحجم ترين نماد گروه فراورده هاي نفتي نيز در اختيار شپنا با حجم بيش از 2 ميليوني قرار گرفت که ورود حقوقي به اين سهم دو ميليون و خروجش از آن صفر ديده شد، ضمن اينکه شبندر نيز با قيمت پاياني 3537 ريال، 2 ميليون حجم معاملاتي را به دوش کشيد و ورود و خروج حقوقي به اين سهم ناچيز بود، در ادامه بايد گفت که ونفت در قيمت 2090 ريال حدود 13 ريال افزايش قيمت را مشاهده نمود و هيچ حقوقي اي به اين سهم وارد نشد.
گروه سيماني ها امروز اغلب در بازه مثبت بازار و در صف خريد حضور يافتند و پرحجم ترين نماد اين گروه را سبزوا در قيمت 659 ريال صاحب شد که ورود و خروج حقوقي به اين سهم صفر بود، ضمن اينکه سشرق نيز در قيمت 972 ريال بيش از 4 درصد افزايش قيمت را تجربه کرد و حجم معاملات بيش از 1 ميليوني را در دست گرفت، در ادامه مي توان از نماد هاي قرمز اين گروه به نام سخزر، سقاين و سرود ياد کرد.

شپلي در صف خريد
گروه محصولات شيمايي شپلي را با حجم بيش از 13 ميليوني در صدر جدول حجم معاملاتي قرار داد، اين سهم در قيمت 1874 ريال بيش از 4 درصد افزايش قيمت را تجربه کرد و در صف خريد ايستاد که ورود حقوقي به اين سهم 2 ميليون و خروجش از آن بيش از 7 ميليون سهم بود، ضمن اينکه پترول نيز در قيمت 1403 ريال بيش از 12 ميليون حجم معاملاتي را از آن خود کرد، که حقوقي ها تمايلي براي ورود به اين سهم نشان نداده و به اندازه 10 ميليون سهم را به فروش رساندند، همچنين پارسان نيز در قيمت 2540 ريال وارد بازه قرمز بازار شد و يک ميليون حجم معاملاتي را در اختيار گرفت.

رهبران گروه خودرويي بسته اند
گروه خودرو نيز اغلب در بازه منفي بازار حضور داشتند و نما دهاي خساپا ، خودرو و خپارس همچنان بسته بودند، با اين حال پرحجم ترين نماد اين گروه خبهمن در محدوده قيمتي 1787 ريال بود که ورود حقوقي به اين سهم يک ميليون و خورجش از آن قابل توجه نبود، همچنين ورنا با يک ميليون حجم معاملاتي در محدوده قيمتي 931 ريال مورد توجه حقوقي هاي بازار قرار گرفت و هيچ حقوقي براي خريد و فروش در اين سهم حاضر نشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن