تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802904197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گاز رساني ايران را صادرکننده انواع فرآورده‌هاي نفتي کرد/ اکنون روزانه 19 ميليون ليتر بنزين يورو 4 در 6 کلانشهر توزيع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران: توسعه گاز رساني ايران را صادرکننده انواع فرآورده‌هاي نفتي کرد/ اکنون روزانه 19 ميليون ليتر بنزين يورو 4 در 6 کلانشهر توزيع مي شود موج - مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در نشست خبري که صبح امروز در شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي برگزار شد، با اشاره به ميزان عرضه نفت گاز و بنزين با استاندارد يورو 4 گفت: هم اکنون روزانه 19 ميليون ليتر بنزين يورو 4 در 6 کلانشهر توزيع مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد ناصر سجادي مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به وضعيت آمادگي کامل براي تامين سوخت و انرژي در بخش خانوارها و صنعتي کشور گفت: در صورتي که زمستان امسال نيز مانند سال 86 زمستان سختي باشد، از لحاظ ذخاير نفتي انبارهاي نفت شرکت پخش وضعيت خوبي داشته و در رابطه با سوخت هاي حرارتي موجوديمان دو برابر سال هاي گذشته است.
سجادي با اشاره به مصرف فرآورده‌هاي نفتي مربوط به 11 ماه اخير گفت: رشد مصرف بنزين در سال جاري کمتر از سال گذشته بود به طوريکه روزانه 69.2 ميليون ليتر بنزين مصرف شده است که 1.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.
وي با اشاره به مصرف نفت سفيد تصريح کرد: در 11 ماه اخير روزانه 9.8 ميليون ليتر نفت سفيد در کشور عرضه شده است که اين رقم در سال گذشته 11.6 ميليون ليتر بود که 15 درصد کاهش مصرف داشته است.
سجادي در ادامه به مصرف نفت گاز اشاره کرده و گفت: تا آخر بهمن‌ماه 100.7 ميليون ليتر نفت گاز در کشور مصرف شده است که در سال گذشته اين رقم 104.3 ميليون ليتر بود.
وي در ادامه با اشاره به مصرف نفت کوره گفت: امسال 37.8 ميليون ليتر اين سوخت به نيروگاه‌ها تحويل داده شد که سال گذشته مصرف نفت کوره در کشور 52.4 ميليون ليتر بوده است که دليل کاهش مصرف توسعه گاز و افزايش توليد گاز در کشور بوده است.
اين مقام مسئول در رابطه با مصرف نيروگاه‌ها گفت: در سال جاري 46 ميليارد متر مکعب گاز به نيروگاه‌ها تحويل داده شد که سال گذشته اين آمار 36 ميليارد متر مکعب بوده است.
وي با اشاره به توسعه گازرساني در کشور گفت: توسعه گاز رساني موجب شد از ابتداي اسفندماه ايران به عنوان صادرکننده انواع فرآورده‌هاي نفتي به شمار آيد که البته ناگفته نماند هنوز واردکننده بنزين هستيم و به عنوان صادرکننده بنزين شناخته نشده‌ايم.

اجراي سياست سهميه بندي يک سياست حياتي بود
سجادي در ادامه اين نشست با اشاره به متوسط فروش بنزين در سال جاري گفت: همانطور که مي‌دانيد تا اول بهمن‌ماه بنزين 400 توماني در کارت‌هاي سوخت وجود داشت اما براساس يک مصوبه دولت از ابتداي بهمن بنزين 400 تومان حذف و تبديل به دو ليتر بنزين 700 توماني شد، بر اين اساس از تاريخ 5 ارديبهشت سال 93 که مصادف با آغاز مرحله دوم قانون هدفمند کردن يارانه‌ها است، 36 درصد بنزين 1000 توماني، 55 درصد بنزين 700 توماني و 9 درصد بنزين 400 توماني مصرف شد.
سجادي درباره وضعيت مصرف بنزين در 20 سال گذشته گفت: اجراي سياست سهميه بندي يک سياست حياتي بود که بايد انجام مي‌شد، براساس آمارها در سال 72 روزانه 29 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف شده است که 10 سال بعد يعني سال 82 مصرف بنزين روزانه به 56.3 ميليون ليتر رسيد اما با اجراي سياست سهميه بندي و استفاده از کارت سوخت در سال 86 رشد مصرف کاهش پيدا کرد به طوريکه در سال 92، 68.4 ميليون ليتر بنزين روزانه در کشور مصرف شده است که اگر اين سياست‌ها اعمال نمي‌شد شاهد مصرف 143 ميليون ليتري بنزين در کشور بوديم.
وي با اشاره به ميزان واردات بنزين در 11 ماه اخير گفت: روزانه 4.5 ميليون ليتر بنزين وارد کشور شد که با اين واردات ديگر ريفورميت پتروشيمي‌ها دريافت نشده است.
سجادي در ادامه به وجود 2260 جايگاه سي‌ان‌جي در کشور اشاره کرده و گفت: مصرف سي‌ان‌جي نيز موجب شده است تا جلوي مصرف فزاينده بنزين گرفته شود اما بايد گفت تنها 50 درصد از اين جايگاه‌ها با ظرفيت کامل فعاليت مي‌کنند که اين نشان مي‌دهد مصرف‌کنندگان سي‌ان‌جي مي‌توانند بيش از آنچه هم‌اکنون از اين سوخت استفاده مي‌کنند از جايگاه‌ها بهره‌مند شوند.

فروش مرزي سوخت يکي از سياستهاي شرکت ملي پخش براي جلوگيري قاچاق سوخت است
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در ادامه با اشاره به فروش مرزي سوخت گفت: فروش مرزي سوخت يکي از سياستهاي شرکت ملي پخش براي جلوگيري قاچاق سوخت است، بر اين اساس در شهرهاي مرزي قيمت فراورده نفتي به ميزان 95 درصد قيمت سوخت در آن طرف مرز با نرخ آزاد تعيين شده است که اين کار مي‌تواند نقش موثري در کاهش قاچاق سوخت داشته باشد.
سجادي با اشاره به ميزان فروش مرزي در 11 ماه اخير گفت: 33 درصد اين فروش نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
وي در ادامه با اشاره به بانکرينگ و سوخت‌رساني به کشتي‌ها گفت: امسال 10 ميليون ليتر نفت کوره به کشتي‌ها سوخت‌رساني شد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است و برنامه ما براي سال آينده نيز افزايش 20 درصدي است که بر اين اساس کشتي‌ها براي سال آينده 12 ميليون ليتر سوخت نفت کوره دريافت خواهند کرد.

سجادي در ادامه اين نشست با اشاره به عرضه فرآورده‌هاي نفتي با استاندارد يورو4 گفت: هم‌اکنون بنزين يورو در تبريز، کرج، اراک، تهران، مشهد و اصفهان صورت مي‌گيرد که با توليد بنزين يورو4 در پالايشگاه آبادان، شهرهاي شيراز و اهواز نيز به اين فهرست افزوده خواهند شد.
وي گفت: عرضه گازوئيل يورو 4 هم‌اکنون در شهرهاي اراک، کرج، تهران، مشهد، اصفهان، قم، اهواز و شيراز عرضه مي‌شود که بر اين اساس روزانه 19 ميليون ليتر بنزين يورو و 10 ميليون ليتر نيز نفت‌گاز در کشور عرضه مي‌شود.
سجادي در ادامه با اشاره به عرضه نفت‌گاز به بخش حمل و نقل گفت: براساس مصوبه دولت قرار است نفت‌گاز توسط بارنامه صورت بگيرد که پيش از آن عرضه نفت‌گاز براساس جدول سهميه بود به طوريکه در آينده سيستم GPS نيز وارد عرضه نفت‌گاز خواهد شد.
اين مقام مسوول در ادامه اين نشست با اشاره به مصوبه مجلس به منظور افزايش 5 درصدي نرخ فرآورده‌هاي نفتي و هزينه‌کرد آن در توسعه زيرساختها گفت: هنوز چيزي به شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام نشده اما استنباط ما از اين مصوبه اين است که قيمت فرآورده‌هاي نفت براي سال 94 افزايش پيدا نمي‌کند و دولت 5 درصد از درآمد خود را به شرکت ملي پخش تخصيص خواهد داد.
سجادي با اشاره به بدهي ايرلاين‌ها به شرکت ملي پخش خبر داد و افزود: هم‌اکنون بدهي ايرلاين‌ها 750 ميليارد تومان است که راهکارهاي متعددي را به منظور وصول اين بدهي در حال پيگيري داريم که يکي از آنها شوراي عالي امنيت ملي و ديگري ستاد تعزيرات است.
وي خاطرنشان کرد: مهمترين کاري که در طول 6-5 ماه اخير انجام داده‌اند اين است که رقم بدهي ايرلاين‌ها به شرکت ملي پخش افزايش پيدا نکرده و بايد به دنبال تسويه بدهي قبلي آنها باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن