تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817397605
سلفی های تکفیری در صدد ارائه تفکرات خطرناکی نسبت به امام حسین هستند
واضح آرشیو وب فارسی:شیعه آنلاین: به گزارش شیعه آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین علی امیرخانی، کارشناس فرق و مذاهب در گفت وگویی با اشاره به اظهارات نظر جالب سلفیان تکفیری گفت:سلفیان تکفیری حرکت امام حسین (ع) را باطل و یزید ملعون را حق معرفی می کنند. به این معنا که حکومت یزید، حکومت حقی بود، مردم با او بیعت کرده بودند، لذا مشروع بود و هر کسی در مقابل حکومت حاکم مشروع قیام کند، عملش خروجِ بر حاکم وقت محسوب می شود و رفتارش باطل است. امیرخانی افزود: دقیقاً همین مسأله در زمان یزید و ابن زیاد در جامعه اسلامی مطرح شد. آن زمان قائل بودند اسیران و کشته هایی که سرشان بالای نیزه هاست، خارجی هستند. خارجی در دیدگاه آنها یعنی افرادی که ضد حاکم مشروع جهان اسلام خروج کردند و حاکم نیز از خودش دفاع کرده است. در حال حاضر همین تفکر در لسان باقیمانده های خبیث بنی امیه دیده می شود. وی اظهار داشت: بر اساس همین تفکر، در روز عاشورا در پاکستان و بخشی از کشورهای اروپایی دیده شده ـ کلیپ های آن موجود است ـ که عده ای از پیروان اهل بیت (ع) در حال عزاداری بر امام حسین (ع) هستند و این گروهک های تکفیری مجالس عزاداری را مورد هجوم قرار می دهند و یا شعارهایی را مطرح می کنند؛ از جمله اینکه با صدای بلند می گویند «یزید فی الجنة». یزید در بهشت است. یا می گویند زنده باد بر یزید. این عقده ها و کینه ها همگی ناشی از تفکرات ناصحیحی است که اکنون در بخشی از جوامع اسلامی بوجود آمده است. امیرخانی درباره استدلال شیعه در مقابل دیدگاه سلفی های تکفیری که می گویند امام حسین (ع) ضد خلیفه وقت خروج کرد، بنابراین حسین(ع) برحق نیست، اظهار داشت: درباره این مطلب دو نکته وجود دارد. نکته اول اینکه از نگاه شیعه، به هیچ وجه حاکمیت یزید و حکمای بنی امیه مشروعیت نداشتند، همچنان که حاکمیت معاویه، پدر یزید چنین مشروعیتی نداشت. او ضد خلیفه وقت، یعنی امیرالمؤمنین (ع) خروج کرد و بعد با نیرنگ هایی که زد، خودش را حاکم اعلام کرد. وی افزود: یزید هم از پدرش بدتر بود، بدون اینکه مورد مقبولیت کسی قرار گیرد، خودش را خلیفه محسوب کرد. از سوی دیگر اینکه حاکمی فرزند خودش را به عنوان خلیفه انتخاب کند و بیعتی هم با او از جانب دیگران صورت نگیرد، از نگاه خود اهل سنت اشکال دارد. این استاد حوزه و دانشگاه گفت: به عقیده اهل سنت، حاکم یا باید از راه بیعت و یا از راه انتخاب اهل حق انتخاب شود و در ماجرای خلافت یزید، هیچ کدام رعایت نشد، بلکه غیر از امام حسین (ع) خیلی ها از جمله ابن عباس و عبدالله بن زبیر با خلافت او مخالف بودند و او با حربه خشونت و حربه حذف فیزیکیِ مخالف به خلافت رسید. بالاخره بعد از 5 سال و پس از ظلم های فراوانی که انجام داد، مثل واقعه «حره» و واقعه به آتش کشیدن کعبه، کشته شد. امیرخانی تأکید کرد: بنابراین یزید قطعاً ظالم و حکومتش نامشروع بود و ظلم او منحصر به آزار دیگران نبود، بلکه ایجاد بدعت، تحریف شریعت و رویگردانی از اسلام به معنای دین حداقلی، از کارهایی بود که انجام داد، تا جایی که امام حسین (ع) فرمودند اگر قرار باشد شخصی مثل یزید فرمانروا باشد، «عَلیَ الإسلام والسّلام»؛ یعنی باید فاتحه اسلام را خواند. وی خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه از نگاه شیعه اگر حاکمی ظلمی کند و این ظلم را نهادینه کند، هیچ منعی جهت قیام علیه آن حاکم نیست. حاکمی که ظلم و فساد می کند، مدارای با او معنا ندارد. یک وقت مجبور است مدارایی صورت گیرد، مثل صلح امام حسن (ع) با معاویه، ولی ایشان هیچ گاه معاویه را به عنوان حاکم مشروع قبول نداشت. امیرخانی درباره دیدگاه اهل سنت و برخی سلفی ها نسبت به امام حسین (ع) اظهار داشت: ما اهل سنت را غیر از سلفی های تکفیری می دانیم. از طرفی، اینگونه نیست که تمام سلفی ها امام حسین (ع) را ناحق و یزید را برحق بدانند. جمعیت کثیری از سلفی ها قائل هستند امام حسین (ع) بر حق بوده، نیت خوب هم داشته است. وی افزود: آنها اذعان دارند جای حسین(ع) بهشت است، اما دلیل نمی شود دفاع یزید و حکومت اسلامی اش را باطل بدانیم. ولی تندروهای سلفی که پر از حقد و کینه نسبت به اهل بیت (ع) است، معتقد هستند امام حسین (ع) و حرکتش ناحق و یزید برحق بود که البته این ها در اقلیت هستند و حتی بین اهل سنت جایگاهی ندارند. اما همین که بدانیم در جامعه امروزی هنوز همان استدلال های بنی امیه وجود دارد، برای آگاهی جامعه اسلامی کنونی ما اهمیت بسزایی دارد. امیرخانی درباره موج این نوع از جریان سلفیت در ایران اظهار داشت: به هر حال در ایران تفکرات سلفیِ تکفیری نفوذهایی ولو حداقلی دارد، هر چند در ایران کنترل شده است و به راحتی نمی توانند تبلیغات و فعالیت های آنچنانی خودشان را داشته باشند، ولی از آنجا که تفکرات این ها بر این است که عزاداری باطل است، احیای شعائر حسینی باطل است، مخالفت آشکاری با عزاداری های شیعیان دارند. عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه تمام فرق اسلامی نسبت به ماجرای امام حسین (ع) نگاه مثبتی دارند، اظهار داشت: تمام مذاهب اسلامی از جمله اهل سنت، نسبت به اینکه امام حسین (ع) از ذریه پاک و مطهر پیامبر (ص) و مورد تأیید ایشان هستند هیچ شکی ندارند و بر همین اساس تقریباً تمام مذاهب اسلامی در این مسأله اجماع دارند که سپاه یزید، سپاه عمر سعد، سپاه ابن زیاد در ماجرای شهادت امام حسین (ع) مقصر هستند، ملعون هستند، منفور هستند. وی افزود: حتی برخی اهل سنت حکم به کفر یزید و سپاهیان او دادند. هرچند در طول تاریخ عده ای نسبت به کفر یزید ایراداتی گرفتند و توجیهاتی آوردند، اما نظر غالبی نبوده است. بنابراین اینکه امام حسین (ع) سیدالشهداء است و سید جوانان اهل بهشت هستند، مورد وفاق تمام مسلمانان است و منکری نداشته، اما از زمانی که جریان سلفی های تکفیری در جهان اسلام رشد کرد، در صدد ارائه تفکرات خطرناکی نسبت به ماجرای امام حسین (ع) هستند. امیرخانی اظهار داشت: تکفیری عنوان گروهی است که غیر از تفکر باطل خودشان کسی ـ به ویژه شیعیان و شعارشان ـ را قبول ندارند و شیعیان را کافر می دانند. متأسفانه در دوران اخیر جریانی ایجاد کردند که اساس حرکت امام حسین (ع) را زیر سؤال بردند و به هواداری از یزید پرداختند. وی ادامه داد: برخی از آنها اظهار می کنند امام حسین (ع) برحق بود، نیت حقی هم داشت، اما وقیحانه می گویند به مشورت بزرگانی چون عبدالله بن عباس و عبدالله بن عمر عمل نکرد و به کار نسنجیده ای دست زد. این دیدگاه سلفیان را خیلی از علمای اهل سنت مردود شمردند و حرکت امام حسین (ع) را حرکتی مصلحانه و در راستای احیای دین جدش و در برابر بدعت های پرشمار یزید بن معاویه به شمار آوردند.
سه شنبه ، ۵آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شیعه آنلاین]
[مشاهده در: www.shia-online.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]
صفحات پیشنهادی
همانند امام حسین(ع) باید نسبت به دشمنان تبری کنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شناخت یزید زمان و ابراز دشمنی با او گفت امروز هم دوستان و عاشقان اباعبدالله ع باید همانند اصحاب و یاران امام حسین ع نسبت به دشمن خود ابراز تبری کنند و آن را در رفتار و گفتار خود نشان دهند آیت الله احمد بهشتی در گفت و گو با خبرنگار تسنیمبه همت سازمان اتوبوسرانی کرج اتوبوسهای شهری به عزاداران امام حسین(ع) خدمات رایگان ارائه میدهد
به همت سازمان اتوبوسرانی کرجاتوبوسهای شهری به عزاداران امام حسین ع خدمات رایگان ارائه میدهدمدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج گفت اتوبوسهای شهری به عزاداران امام حسین ع خدمات رایگان ارائه میدهد به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی کرج مهردادعدم ارائه تصویر واقعی از قیام امام حسین(ع)، به دین اسلام لطمه می زند
گروه بین الملل سیدعلی فضل الله روحانی شیعه برجسته لبنان تصریح کرد کسانی که از طریق بزرگ نمایی بیجا سعی دارند چهره اسلام و اهل بیت ع را تخریب کنند درواقع به دین مبین اسلام امام حسین ع و قیام ایشان ضربه می زنند به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا به نقل از پایگاه خبریعلی اردشیر انتظاری در گفت و گو با شفقنا: نباید از امام حسین(ع) و یارانشان تصویری دست نیافتنی ارائه داد
شفقنا- فهیمه ابراهیمی دکتر علی اردشیر انتظاری مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است این هنر ایرانی ها بود که تدریجا بر اساس یک تجربه تاریخی توانستند احساسات جمعی را در قالب مناسک عاشورا عزاداری برای امام حسین ع و اصحاب او متبلور کنند متن گفت وگوی شفقنا با دکدر گفت و گوی نقویان با خبرآنلاین ارائه شد؛ سند تاریخی دست دادن امام حسین با عمر سعد
در گفت و گوی نقویان با خبرآنلاین ارائه شد سند تاریخی دست دادن امام حسین با عمر سعد سیاست > احزاب و شخصیتها - پس از سخنان اخیر حجت الاسلام ناصر نقویان درباره دست دادن امام حسین با عمر سعد وی سند تاریخی این گفته خود را ارائه کرد به گزارش خبرآنلاين انتشار اين بخش اجنایات تکفیری ها همانند جنایت یزیدیان در نبرد با امام حسین(ع) است
گروه بین الملل دبیرکل حزب الله لبنان با تشبیه شرایط امروز منطقه به جنگ میان امام حسین ع و یزیدیان گفت جنایات تکفیری ها همانند جنایات یزیدیان در حمله به مدینه و نبرد با امام حسین ع است به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار سیدحسن نصرالله عصر اماجرای شهادت ذاکر امام حسین(ع) در گردان عاشورا
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۲ سیدجمال در حین زدن معبر با آتش سنگین دشمن که معبرشان را نشانه رفته بود به سختی مجروح و بدنش ساعتها در میدان مین رها شده بود سید جمال تنها تخریبچی بود که از آن معبر در جریان عملیات والفجر1 زنده ماند اما سید در حالی که دیگر نمیتوانست راه برود با دوقرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) اهدایی رهبرمعظم انقلاب
یکی از قرآن های بسیار نفیس موجود در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی قرآنی ست اهدایی مقام معظم رهبری که گفته می شود منسوب به دستخط مبارک حضرت سیدالشهدا ع است پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی مقام معظم رهبری بزرگترین اهداکننده نسخ خطی در کشور هستند که تاکنون تعداد 14 هزار نسخه خطی اعمبا امام حسین (ع) حرف بزن؛ علیرضا کمالی
با امام حسین ع حرف بزن علیرضا کمالی تصور کنید امام حسین ع مقابلتون نشستن بدون واسطه با امام حسین ع حرف بزنید با امام حسین ع حرف بزنبرای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیماجرای ساخت حرم امام حسین (ع)
بنایی که بارها مورد هجوم دشمنان قرار گرفت اما امروز با نشانه هایی از هنر هنرمندان ایرانی مانند یک نگین در کربلا می درخشد ناطقان چند روز پس از واقعه ی عاشورا پیکر امام حسین ع در همان محلی که به شهادت رسیده بودند توسط قبیله ی بنی اسد به خاک سپرده شد از همان زمان برای قبر سی-
گوناگون
پربازدیدترینها