تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803553148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي داشتن شهري شهروندمدار همه بايد مشارکت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۸:۱۹ب.ظ)
شهردار کرمانشاه: براي داشتن شهري شهروندمدار همه بايد مشارکت کنند موج - شهردار کرمانشاه در حاشيه ملاقات عمومي اين هفته با شهروندان، با تأکيد بر اينکه شهرداري تلاش مي کند تا با اجراي سازوکارهايي به سمت شهروندمداري به پيش برود، گفت: براي اين امر، تقويت ارتباط با شهروندان و توجه به نيازها و خواسته هاي آنان نياز و ضرورت اصلي است و همه بايد براي داشتن شهري شهروندمدار مشارکت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ عبدالرضا شعباني با بيان اين که امروز مفهوم مديريت شهري در سطح جهان با رويکردي جديد دنبال مي شود، تأکيد کرد: شهروند بايد در نقش هاي مشارکتي مديريت بهينه شهر، داراي مسئوليت باشد چرا که شهروندي بستر اجتماعي مناسبي را براي فعاليت هاي فرد مهيا مي کند تا او بتواند همه چيز را در خدمت پيشرفت خود به سوي تعالي، به دست گيرد.
وي با بيان اين که در اين الگوي شهري همه شهروندان براي بهبود و توانمندسازي مديريت امور شهري تلاش مي کنند، گفت: مردم ما همواره ثابت کرده اند که در مديريت امور و وظايف محوله مي توانند بسيار اثرگذارتر باشند و اين يک ظرفيت است که بايد از آن نهايت استفاده را برد.
شعباني افزود: همانگونه که شهروندان در حوزه هاي شهرسازي از شهرداري توقع دارند و ما باتوجه به امکانات و توان موجود نهايت تلاش خود را براي برآوردن اين توقع بجا به کار ميگيريم، ما هم در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي توقعاتمان از شهروندان در اجراي وظايف شهروندي بالاتر است و دست ياري به سوي همه آنها براي پيشبرد اهداف شهري دراز کرده ايم.
وي با اشاره به ملاقات عمومي هفتگي با شهروندان افزود: آنچه که ما در برخورد نزديک با شهروندان مي بينيم افزايش تعلق خاطر به شهر، افزايش سطح فرهنگ شهروندي و در يک کلام جامعه اي پوياتر است.
شهردار کرمانشاه ادامه داد: ماهمه تلاش خود را براي ايفاي نقش در افزايش فرهنگ شهروندي و ارتقاي فرهنگ عمومي انجام مي دهيم.
وي با بيان اينکه کرمانشاه در دوره گذاري به سر مي بردکه شهرداري ناگزير به تغيير و گام نهادن به سوي آن است، گفت: مردم کرمانشاه تغيير در شهر و توسعه همه جانبه آن را مي خواهند و هرگامي از سوي مديريت شهري را رصد کرده و با تشويق هاي خودشان ما را به خدمت رساني بيشتر دلگرم مي کنند.
وي در ادامه به بيان مشخصه هاي شهر شهروندمدار پرداخت و با بيان اين که شفافيت و پاسخگويي مديريت شهري رکن اصلي شهري با چنين ويژگي اي است، خاطرنشان کرد: در شهري که مدار و محور امور، شهروندان هستند مديريت شهري همه توان و ظرفيت هاي خود در جهت تحقق عدالت اجتماعي به کار مي گيرد.
شعباني افزود: شهر شهروندمدار به شهري گفته مي شود که مردم از حقوق و تکاليف خود آگاهي داشته باشند و اين حقوق و تکاليف را با رضايت خاطر انجام دهند.
به گفته شهردار کرمانشاه در شهر شهروندمدار مديريت شهري تلاش مي کند تا خواست و نظر شهروندان تحقق يابد و زمينه را براي مشارکت و پذيرش مسئوليت از سوي شهروندان در امور مربوط به مديريت شهري فراهم مي کند.
وي دسترسي به امکانات و خدمات شهري براي استفاده شهروندان را از ديگر مشخصه هاي شهر شهروندمدار دانست و خاطرنشان کرد: در چنين شهري شهروندان در آسايش کامل و بدون هيچ دغدغه اي به امکانات دسترسي دارند.
وي بر ضرورت بهره گيري از دانش و تجربه شهروندان به عنوان مجموعه اي اثرگذار در مديريت شهري ياد کرد و افزود: بايد با تغيير نگاه تکليف مدارانه نسبت به شهروندان و احترام به حقوق شهروندي زمينه اي را براي مشارکت شهروندان در توسعه پايدار شهر فراهم کرد.
شعباني با اشاره به اين که در جهان امروز شهرها به عنوان پديده هايي پويا قلمداد مي شوند، گفت: توسعه شهري در فضاي امروز نيازمند بهره گيري از شيوه هاي نوين است.
وي تصريح کرد: علاوه بر اين موضوعاتي نظير تحولات فرهنگي و پيشرفت هاي تکنولوژيکي موجب به وجود آمدن چالش هايي در مديريت شهري شده که رفع اين مسائل نيازمند بهره گيري از خرد جمعي، مشارکت شهروندان، پاسخگويي به شهروندان و همچنين عدالت و حقوق شهروندي به منظور توانمندسازي مديران شهري است.
وي با بيان اين که توانمندسازي مديريت شهري در بستر مفاهيمي چون عدالت اجتماعي، مشارکت شهروندي و شهروندمداري تشکل مي گيرد، خاطرنشان کرد: امروز ديگر مديريت سنتي در حوزه شهري پاسخگوي نياز جامعه نخواهد بود و شهروندان به عنوان اثرگذارترين و مهم ترين بخش از جامعه شهري نقش بسيار تعيين کننده اي در توسعه پايدار شهري بر عهده دارند.
شهردار کرمانشاه با بيان اين که امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند تقويت روحيه مشارکت و شهروند مداري در مديريت شهري هستيم، خاطرنشان کرد: متأسفانه اين بخش اثرگذار و حائز اهميت تاکنون در مديريت شهري مغفول مانده است.
گفتني است در جلسه ملاقات عمومي امروز شهردار کرمانشاه، 80 شهروند درخواستها، مشکلات و نقطه نظرات خود را با مدير ارشد شهر درميان گذاشتند. جلسه امروز ملاقات عمومي در اين زمان هنوز هم ادامه دارد.
جلسات ملاقات عمومي شهردار کرمانشاه روزهاي دوشنبه هر هفته در محل شهرداري مرکز واقع در ميدان شهناز برگزار مي شود و شهروندان مي توانند درخواست خود را براي ملاقات با شهردار، هرروز غير از روزهاي دوشنبه و در ساعات اداري به اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ارائه دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن