تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803004043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌شرط اسد براي انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پيش‌شرط اسد براي انتخابات رياست جمهوري
به نظر مي‌رسد جهان در آستانه تصميم بزرگ درباره سوريه قرار دارد. پس از حدود پنج سال، به مانند تابستان ٢٠١٣ كه جهان تا آستانه جنگي بزرگ در سوريه مي‌رفت، تحولات در حول محور سوريه به‌شدت پرشتاب شده است، با اين تفاوت كه كفه ترازو به سمت راهكار سياسي سنگين‌تر است. در اين راستا طرح‌ها و مباحث گوناگوني از سلسله نشست‌هاي دوجانبه و چند جانبه ميان حاميان و مخالفان بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه، خارج مي‌شود.
به گزارش نامه نیوز، اظهارات رودرروي موافقان و مخالفان اسد مانند نشست اخير وين ميان وزراي خارجه امريكا، روسيه، تركيه و عربستان از لزوم پيگيري يك راه‌حل سياسي حكايت دارند، اما شواهد نشان مي‌دهند زماني كه هر كدام از طرف‌ها در ميان متحدان خود مي‌نشينند، نهايت تلاش را براي اتخاذ تاكتيكي جديد براي افزايش مزيت‌هاي خود در روي زمين به كار مي‌گيرند. اين‌گونه است كه وقتي روسيه از افزايش شمار حملات خود در سوريه به بيش از هزار سورتي خبر مي‌دهد، منابع خبري از توافق طرف‌هاي امريكايي و عربستاني در رياض درباره افزايش حمايت‌ها از مخالفان سوري گزارش مي‌دهند، همزمان از پشت پرده‌ها خبر مي‌رسد كه جزييات طرح روسي كه در نشست وين مطرح شده افشا شده و مسكو براي طرح‌ريزي انتخابات پارلماني و رياست‌جمهوري در سوريه ابراز آمادگي كرده است و در آن سوي ميدان نيز بشار اسد در نشست با نمايندگان پارلمان روسيه گفته به شكل مشروط حاضر به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري است.


توافق واشنگتن-رياض؛ از مخالفان بيشتر پشتيباني مي‌كنيم

جان كري، وزير خارجه امريكا در گذر از اروپا و غرب خاورميانه، شنبه شب به ايستگاه رياض در جنوب خاورميانه رسيد تا در نهايت همه دستاوردهاي سياسي خود از سلسله نشست‌هاي دوجانبه و چندجانبه درباره سوريه را با متحد سنتي خود در خليج فارس در جريان بگذارد. همزمان با انتشار تصاويري از ديدار وزير خارجه امريكا و پادشاه عربستان سعودي در مزرعه شخصي وي، وزارت خارجه امريكا با انتشار بيانيه‌‌اي گفته است: « امريكا و عربستان سعودي موافقت كرده‌اند با ادامه تلاش‌ها براي يافتن راه‌حلي سياسي براي خاتمه دادن به جنگ در سوريه، حمايت خود را از مخالفان ميانه‌رو دولت سوريه افزايش دهند». در بيانيه وزارت خارجه امريكا به جزييات حمايت‌هايي كه قرار است از مخالفان ميانه‌رو دولت بشار اسد بشود، اشاره‌اي نشده و آمده كه جان كري در اين ديدار از حمايت پادشاه عربستان از تلاش‌هاي چندجانبه براي حل بحران سوريه از طريق يك راه‌حل سياسي بر اساس توافق ژنو تقدير كرده است. اما گفتني است كه مخالف دولت سوريه براي مقابله با حملات ارتش سوريه خواستار حمايت نظامي بيشتر از سوي حاميان خارجي خود از جمله عربستان سعودي شده‌اند و اخيرا طرح‌هاي زيادي به كاخ سفيد ارسال شده است كه خواستار تجهيز مخالفان سوري به تجهيزات سنگين نظامي از جمله تجهيزات ضدهوايي هستند تا يك قدم تاكتيكي بزرگ در مقابل دولت سوريه و حامي روسي آن در ميدان جنگي برداشته شود.

انتشار جزييات راه‌حل روسي براي سوريه

رويترز از پشت پرده مذاكرات وين با انتشار بندهاي كلي طرح روسيه براي سوريه خبر داده است. بر اساس اين طرح راه‌حل سياسي كه توسط سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در وين خوانده شده، مسكو آماده فراهم كردن سوريه براي برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني و رياست‌جمهوري است. همزمان روزنامه الشرق‌الاوسط گزارش داده است كه روس‌ها پيشنهاد مكتوبي را ارايه دادند كه بر اساس آن بشار اسد كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري آينده نمي‌شود اما آنها تصريح كرده‌اند كه مشكلي براي تكميل دوره كنوني او وجود ندارد. اما براساس متني كه رسانه‌هاي روسي از طرح پوتين منتشر كرده‌اند، مذاكرات و اقدامات طرف‌هاي سوري شامل دولت و نيروهاي معارض سياسي اين كشور با حمايت سياسي جامعه بين‌المللي و قطع مداخله خارجي شاخص اصلي روند حل و فصل مسائل سوريه، محورهاي اصلي اين ابتكار روسي هستند و بر اين اساس روسيه نيز از آمادگي خود براي حمايت هوايي از ارتش آزاد سوريه خبر داده است، هر چند اين پيشنهاد با مخالفت طرف سوري روبه‌رو شده است. بر اساس اين گزارش‌ها رييس‌جمهوري سوريه در كاخ كرملين و كسب ديدگاه‌هاي «بشار اسد»، مسير اقدامات لازم را براي حل و فصل مسائل روسيه و پايان دادن به مناقشه در اين كشور ارايه كرده است كه از رهگذر انتخابات زودهنگام رياست‌جمهوري سوريه مي‌گذرد. اما منابع ديگر به اين امر اشاره كرده‌اند چارچوب زماني كه مسكو پيشنهاد آن را مي‌دهد از ١٥ تا ١٨ ماه از تاريخ امضاي اين توافق خواهد بود و روس‌ها اين اطمينان را داده‌اند كه تصدي وزارتخانه‌هاي اصلي مي‌تواند از سوي تكنوكرات‌ها و به صورت توافقي انجام شود.

اعلام آمادگي بشار اسد براي برگزاري انتخابات

همزمان با شتاب گرفتن روندها براي يافتن راهكاري سياسي براي سوريه، منابع سوري گزارش دادند كه بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه، روز يكشنبه، سوم آبان، در دمشق و در ديدار با نمايندگان پارلمان روسيه براي بحث در مورد ايجاد اصلاحات در قانون اساسي سوريه و برگزاري انتخابات پارلماني اعلام آمادگي كرده‌ است. بنابر گزارش رويترز اسد تاكيد كرده‌ است كه تنها پس از «آزادسازي» سوريه از دست داعش آماده خواهد بود تا به بحث در مورد اصلاح قانون اساسي و مساله انتخابات بپردازد و گفته است كه اگر مردم سوريه لازم بدانند وي آماده است تا در انتخابات آينده رياست‌جمهوري كشورش شركت كند. گفتني است سفر هيات روس به دمشق چند روز پس از سفر بشار اسد به مسكو و ديدار او با رييس‌جمهوري روسيه انجام مي‌شود. الكساندر يوشچنكو، يكي از نمايندگان روس، كه با بشار اسد ديدار كرده به خبرگزاري‌ها گفته است كه اسد آماده است « انتخابات را با شركت تمامي نيروهاي سياسي كه خواهان ترقي سوريه هستند پيش ببرد». ابراز تمايل اسد براي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري زودهنگام مشروط بر شركت وي، در حالي است كه كشورهاي غربي و مخالفان حكومت دمشق انتخابات ٢٠١٤ در سوريه را رد كرده و نمايشي توصيف كرده‌اند. اين انتخابات به دليل حاكم بودن شرايط جنگي در سوريه، تنها در مناطق تحت كنترل دولت و خارج از سوريه برگزار شد و بر اساس نتيجه آن، بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه براي سومين بار و براي هفت سال ديگر راي آورد.






۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن