تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819912464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يکي از سران يهودی: اکنون فرصت تشکيل دو کشور فراهم است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: يکي از سران يهودی: اکنون فرصت تشکيل دو کشور فراهم است
گزینه جایگزین برای دستیابی به صلح پایدار از دست رفتن امنیت اسرائیل و از دست رفتن امکان تشکیل کشور آزاد فلسطین است. با دستیابی به صلح هیچ محدودیتی برای رفاه و آسایش همگان در دو کشور مستقل وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ - 26 October 2015


یکی از سران یهود گفت اسرائیل اکنون در بحبوحه تروریسم از فرصت تشکیل دو کشور برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «رونالد اس لاودر» رئیس کنگره جهانی یهودیان در مقاله ای که در روزنامه جروزالم پست چاپ شده است نوشت برخی ممکن است بگویند در این شرایط هیچ راهی برای مذاکرات سازنده با فلسطینی ها وجود ندارد اما بنظر من اکنون زمان دقیق برای گفتگو است.

اکنون زمان مشارکت مجدد دولت آمریکا در روند صلح خاورمیانه است اما آمریکا تعهدی به بازگشت به میز مذاکرات صلح خاورمیانه ندارد. طرفین مذاکره باید خودشان بدون پیش شرط و بدون تاخیر به مذاکرات بازگردند. هم اکنون اسرائیلی در شرایطی زندگی می کنند که با ترس و نگرانی مداوم مواجه هستند و تنها فلسطینی ها از این شرایط سود می برند و تلاش می کنند کنترل شرایط را بدست بگیرند و به همین علت هم اقدامات خشونت آمیز انجام می دهند.

برخی ممکن است بگویند در چنین شرایطی هیچ راهی برای مذاکرات سازنده با فلسطینی ها وجود ندارد اما من معتقدم اکنون زمان دقیق برای گفتگو با فلسطینی ها است.

رئیس گروه یهودی موسوم به کنگره جهانی یهودیان در ادامه مقاله خود نوشت به جای آن توجه خود را بر عوامل ایجاد موج جدید خشونت ها متمرکز و همدیگر را متهم کنیم باید توجه خود را به مسیری متمرکز کنیم که می توان در این مرحله شروع کرد.

به عنوان یک یهودی من بطور عمیق صلح و امنیت اسرائیل را در تمام طول زندگی ام مورد توجه قرار می دهم.

به عنوان رئیس کنگره جهانی یهودیان که نمایندگان جوامع یهودیان در بیش از صد کشور جهان در آن حضور دارند من چند سال گذشته را به گفتگو با رهبران جهان صرف کرده ام که صلح را مورد توجه قرار می دهند که در میان آنها می توانم به رهبران ارشد اسرائیل و فلسطینی ها اشاره کنم. من متقاعد شده ام که مسیری برای پیشرفت واقعی وجود دارد.

ما مدت ها است که مسائل دیرین و قدیمی میان دو طرف را می شناسیم مسائلی مانند مرزها، شهرک سازی ها، حق بازگشت و موقعیت و وضعیت آینده بیت المقدس جز اختلاف نظرهای اساسی میان دو طرف هستند. هر چند نمی توان انتظار داشت که طرفین درباره جزئیات مسائل مورد اختلاف بسرعت با هم به توافق برسند اما آن چه که باید بدنبال آن باشیم این است که دو طرف با هم توافق کنند که به سمت روند پیش رو حرکت کنند و برای حل مشکلات گام بردارند. علاوه بر این تلاش برای دستیابی به صلح هم به نفع اسرائیل هم به نفع فلسطینی ها است و می تواند به تشکیل دو کشور امن، مرفه و دمکراتیک منجر شود.

رئیس کنگره جهانی یهودیان در ادامه مقاله خود نوشت گزینه های قدیمی برای حل مسائل میان اسرائیل و فلسطینی ها دیگر مدت ها از میان رفته اند.

مشخص است که مشکل میان آنها بر اساس طرح تشکیل یک کشور با یک حکومت که اکثریت جمعیت آن را اعراب تشکیل می دهند، حل نخواهد شد. وضع کنونی که در آن مسئولیت کامل منطقه کرانه باختری در اختیار اسرائیل باشد نمی تواند ادامه داشته باشد. من از محمود عباس درخواست می کنم درباره اقدامات افراط گرایانی که آتش خشونت را تشدید می کنند تامل کند.

من از وی درخواست می کنم که اعلام کند که دولت اسرائیلی را به رسمیت خواهد شناخت و موجودیت آن را در کنار مردم خود خواهد پذیرفت. من از نتانیاهو هم درخواست می کنم که بصراحت این واقعیت را تایید کند که محمود عباس نماینده اصلی مردم فلسطین است که لیاقت داشتن کشوری برای خود را دارند.

من از رهبران درخواست می کنم که روند صلح واقعی را بطور مجدد شروع کنند که می تواند به دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور منجر شود. اکنون بیش از هر زمان دیگری دو طرف از فرصت همکاری با همدیگر برخوردار هستند تا مسیر دستیابی به صلحی پایدار را از نو مشخص کنند.

خشونت هایی که در اسرائیل جریان دارند تنها علتی نیستند که ما را به دستیابی به صلح را وادار می کنند.

خاورمیانه در طول دوازده ماه گذشته به شکل گسترده ای تغییر کرده است و این تحولات به وضع بهتری منجری نخواهند شد.

منطقه شکننده خاورمیانه با مشکلات و چالش های بیشتری مواجه شده است.

من هم مانند بسیاری در سراسر جهان درباره تاثیر توافق هسته ای ایران بر امنیت اسرائیل نگران هستم.

هر چند این توافق می تواند از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند اما این توافق باعث می شود میلیاردها دلار از منابع مالی بلوکه شده ایران در برابر توقف غنی سازی اورانیوم آزاد شوند و در اختیار دولت این کشور بعنوان دولت حامی تروریسم در جهان قرار بگیرند.

این مساله هم تهدیدی برای اسرائیل است هم تهدیدی برای فلسطینی های خواهان صلح است.
با توجه به آن که همسایگان اسرائیل با مشکلات گسترده اقتصادی، امنیتی و حاکمیتی و هجوم گسترده آوارگان از سوریه مواجه هستند این کشورها فضای بسیار مناسبی برای رشد و توسعه گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند.

جامعه جهانی باید با ترکیب منابع و امکانات خود با این گروه ها مبارزه کند اما بدون اجرایی شدن راهکار تشکیل دو کشور، اسرائیل در زمینه همکاری با همسایگان خود در حوزه هایی مانند حوزه اقتصاد، اطلاعات و مقابله با تروریسم با موانعی مواجه خواهد شد.

رئیس کنگره جهانی یهودیان در پایان مقاله خود نوشته است همانگونه که تاریخ نشان داده است صرفا طالب صلح بودن کفایت نمی کند.

باید به شکلی فعالانه بدنبال صلح باشیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس که اختیارات و قدرت وی باید تقویت شوند باید تمایل شدید خود را به صلح نشان دهند و به مانند سادات و بگین یا ملک حسین و رابین عمل کنند. آنها در این خصوص در برابر خودشان و مردم شان متعهد هستند. آنها باید اقدامات زیادی را بدون پیش شرط انجام دهند.

گزینه جایگزین برای دستیابی به صلح پایدار از دست رفتن امنیت اسرائیل و از دست رفتن امکان تشکیل کشور آزاد فلسطین است. با دستیابی به صلح هیچ محدودیتی برای رفاه و آسایش همگان در دو کشور مستقل وجود نخواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن