تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر برجام نمی توان نام پیروزی نهاد/ مجلس دهم پر از آدمهایی است که بر اساس منافع، مصلحت و مفسده ی خویش رأی می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:مرصاد نیوز: مرصادنیوز: حجت الاسلام و المسلمین صالح نیا گفت: ائتلاف 4+1 (ایران، روسیه، سوریه، عراق + حزب الله) نشان می دهد ما اگر بخواهیم وارد جنگ شویم، آمادگی کافی را برای این کار داریم.به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام و المسلمین شیخ یحیی صالح نیا، عضو دفتر مقام معظم رهبری و امام جمعه ی غرب تهران با حضور در دفتر تحریریه ی آناج به سوالات مختلف در حوزه های سیاسی و فرهنگی پاسخ داد که متن آن به شرح ذیل می باشد: بر برجام نمی توان نام پیروزی نهاد آناج: چه برداشتی از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای مشروط برجام دارید؟ در مورد مساله ی برجام باید بگویم با توجه به برخی از امتیازاتی که ایران به طرف مقابل داده است، نمی توان بر آن نام پیروزی نهاد؛ با پر کردن قلب راکتور اراک با بتن و تبدیل سایت فردو به آزمایشگاه دیگر نمی توان نامش را پیروزی گذاشت. شاید مهمترین امتیازی که غرب از ما گرفته است، محدود کردن فکر، اندیشه و دانش جوانان ما و جلوگیری از نشاط های علمی و پیشرفت تکنولوژی در کشور بود که مورد غفلت قرار گرفت؛ اما مقام معظم رهبری با دقت تمام روی این تفکر خط بطلان کشیدند. چرا که علوم هسته ای مثل علوم انسانی نیست که فقط با کارهای تحقیقاتی و پژوهش رشد کند بلکه باید در مقام عمل تلاش کرد و به آزمون و خطای فیزیکی پرداخت که متاسفانه غرب همین آزمون و خطای فیزیکی را از ما گرفته است. اگر سانتریفیوژ های ما به تعداد زیادی کاهش یابد، اگر از سرعت آن کاسته شود و اگر نتوانیم نسل جدید را بدون اجازه ی آن ها به کار بگیریم، بدین معنی است که دانش را برای ما کنترل و محدود کرده اند. این رخداد اتفاق خوبی برای ما نیست و رهبرمان هنوز در این زمینه قانع نشده اند. لذا اگر برجام درست اجرا نشود در هشت سال آینده ضربات جبران ناپذیری را در حوزه ی تفکر به ما می زند. مذاکره با امریکا در مورد سوریه و عراق عین پذیرفتن حکمیت در صفین است آناج: با توجه به وضعیت پیش آمده در پرونده ی هسته ای و رویکرد دولت تدبیر نسبت به روابط بین المللی، به نظر شما مذاکره با آمریکا ادامه دار خواهد بود؟ تا زمانی که دولت و وزارت امور خارجه ی ما چنین تصور کنند که تمام مشکلات اقتصادی ما به رابطه با غرب وابسته است، ما آسیب پذیر خواهیم بود. رهبر نیز فرموده اند: بارها به مسئولین گوشزد کرده ام که عبور از مشکلات اقتصادی جز با اقتصاد مقاومتی ممکن نیست. اما متاسفانه گاه مسئولین امر برخی جملات را به کار می برند که در واقع توهین به شعور و شئون خیلی هاست؛ چنان می گویند در پسا تحریم رونق اتفاق می افتد، گویی همه ی نعمت ها در غرب است و بعد از توافق به کشور ما جاری می شود. در حالی که آنها جز با گرفتن امتیازات سیاسی، اقتصادی مورد نظر، چیز قابل توجهی به ما نخواهند داد. من به دولت و مسئولین امر توصیه می کنم در کنار حسابی که برای دوران پساتحریم باز کرده اند، سهم بزرگتری را نیز بر اقتصاد مقاومتی قائل شوند. همچنین از خود بپرسند وقتی غرب ما را به خاطر مشکل انرژی هسته ای تحریم کرده است، روسیه را به چه دلیل تحریم کرده است؟! چون عده ای از ایالت های اکراین، بدون دخالت خود روسیه، خواهان پیوستن به این کشور بودند و نقش روسیه صرفا حمایت از این الحاق بود؛ غرب به این علت روسیه را تحریم کرده است. سر سپردگانشان در منا آن حادثه ی خونبار را رقم زدند و تا زمان تهدید صریح رهبری، تن به عرف دیپلماتیک ندادند؛ در یمن و کشورهای دیگر به سفارت خانه ی جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند و خیلی دیگر از اقدامات مستکبرانه را انجام دادند که همه نشان از این است که اعتماد به غرب درست نیست و دوران پساپیروزی زمانی است که امریکا و متحدانش در یمن، سوریه و در دیگر جبهه ها شکست بخورد. سیاست های کلی نظام ما را مقام معظم رهبری تعیین می کنند؛ مجلس، دولت و سایر ارگان ها نیز موظف هستند که طبق این سیاست ها حرکت کنند. چرا که عبور از سیاست های تعیین شده توسط رهب، نه به نفع نظام و مجموعه های سیاسی کشور است و نه به نفع مردم. علیرغم دو پیامی که رئیس جمهور امریکا در نامه های خود به مقام معظم رهبری داده است، پیام مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مقاومت و کارنامه ی سیاه امریکا نشان می دهد هنوز هم این گرگ خوی درندگی خود را کنار نگذاشته و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و کمک های امریکا و غرب به معارضان محور مقاومت و رساندن تسلیحات به گروه های تروریستی مثل داعش و تکفیری ها نشان گر ایناست که اعتماد به آنها به معنی از دست دادن فرصت ها و بروز خلاء هاست. رفتار ما در برابر امریکا منطقی است؛ ما مذاکره با هیچ کشوری را تحریم نمی کنیم، مگر اینکه مطمئن باشیم، آنها به استناد تاریخ در پروسه ای سیصد ساله همواره در پی ضربه زدن به ما بوده و هستند. آنها از ما خواستند تا پای میز مذاکره برویم و ما هم پذیرفتیم اما باید از خود بپرسیم چرا آنها زمانی که پنج سانتریفیوژ داشتیم، درخواست مذاکره ندادند و زمانی که ما تعداد سانتریفیوژ هایمان را در دوره تحریم به 19 هزار عدد رساندیم، خواستند با ما مذاکره کنند؟! پاسخ کاملا مشخص است که آنها دنبال باز کردن پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ما بودند و خواستند در مذاکره این هدفشان محقق شود اما این غیر قابل انکار است که ما هنگام درخواست آنان، دست برتر داشتیم که این دست برتر با مقاومت حاصل شده بود. اگر در موضوع سوریه، یمن و عراق با امریکا وارد مذاکره شویم دقیقا عکس اهداف خود عمل کرده ایم و ؛ زیرا در این حالت با کسی وارد مذاکره شده ایم که به وضوح از کشتار مردم در کشورهای مختلف حمایت و سلاحشان را تامین می کند و همه ی این کارها را در جهت تحقق نقشه ی مربوط به خاورمیانه و ایجاد خاور جدید انجام می دهد. لذا حضور ما باید به عنوان دست بالا باشد. تا زمانی که روسیه به جنگ ورود نکرده بود، آنها فکر می کردند در این قضیه دست بالا دارند اما ائتلاف 4+1 (ایران، روسیه، سوریه، عراق + حزب الله) نشان می دهد ما اگر بخواهیم وارد جنگ شویم، آمادگی کافی را برای این کار داریم. در حال حاضر جبهه ی مقاومت روز به روز دارد تقویت می شود و ما نباید با طرف مقابل مذاکره کنیم اما اگر توانستیم به پیروزی نسبی برسیم و تکفیری ها را از سوریه و عراق و شهرهای استراتژیک عقب برانیم و امنیت را در آن مناطق حاکم کنیم، آن وقت امریکا می تواند درخواست مذاکره بدهد. لکن در حال حاضر مذاکره با امریکا در مورد سوریه و عراق عین پذیرفتن حکمیت در صفین است. مجلس دهم پر از آدمهایی است که براساس منافع، مصلحت و مفسده ی خویش رأی می دهند آناج: ترکیب مجلس دهم را چطور پیش بینی می کنید؟ در داخل فضای سیاسی ایران سه گروه وجود دارند؛ اصلاح طلبانی که تصور می کنند دچار پسرفت هستیم و این پسرفت باید متوقف بشود. اینان کسانی هستند که از نجابت نظام متنعم هستند و در رأسشان کسانی مثل آقای رفسنجانی (که فکر نمی کردیم روزی به این گروه بپیوندد) و همچنین سران فتنه قرار دارند که بحمدالله اکنون عده ای در حصر به سر می برند. دسته ی دوم اصولگرایانی هستند که معتقدند کشور دارد پسرفت می کند اما نه به دلیل دور شدن از غرب که در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاد؛ بلکه معتقدند از تفکر مقاومت داریم دور می شویم و مسئولین امر با امید به سرازیری نعمت های مادی از غرب، آن طور که باید از فرزندان کشور حمایت نمی کنند. در این جرگه دوستان خوبی مثل آقایان قالیباف، حداد عادل و برخی از اعضای محترم روحانیت مبارز هم قرار دارند. بین دو گروه فوق دسته ی سومی نیز وجود دارد که هیچ وقت مرامشان مشخص نیست مگر زمانی که در یک واقعه قرار می گیرند و مصلحت، منافع و مفسده خود، برایشان مشخص می شود و آن گاه مشخص می شود کدام طرفی هستند. مثل مجلس پنجم که به مهاجرانی، وزیر ارشاد وقت، رأی اعتماد داد و پس از مدتی او را به خاطر مواضع ضد اصولی وی استیضاح کرد؛ اما او بار دیگر توانست در استیضاح رأی اعتماد بگیرد و دوباره به سمت خود بازگردد! ما به این می گوییم مرامشان مشخص نیست و مجلس فعلی نیز پر است از کسانی که در سر بزنگاه رفتار درست اصولگرایانه انجام نمی دهند و به همین دلیل است که مهمترین موضوع سیاست خارجی ما در عرض بیست دقیقه تصویب می شود و عملا کار به جایی می رسد که رهبر قید زده و فرمودند این در اثر سوء مدیریت خوب چکش کاری نشده است.  معتقدم مجلس دهم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب خواهد بود؛ بلکه پر است از آدم هایی که بر اساس منافع، مصلحت و مفسده ی خویش رأی می دهند. چطور برجام در کنگره ی امریکا بارها مورد بررسی قرار گرفت اما این اتفاق در مجلس ایران نیافتاد؟! در حالی که مجلس با بررسی سنجیده می توانست حداقل یک قید اساسی به این طرح بزند اما این کار را نکرد و همه ی مشکلات هنگام اجرا با لفت دادن های امریکا رو خواهد شد. بدتر اینکه ما مجبوریم بهتعهداتی که در متن توافق نامه داده ایم عمل کنیم اما انها مجبور نیستند. متاسفانه برای برخی معنی اعتدال مشخص نیست، عده ای سخن از اعتدال می گویند اما خود به واقع معنی اعتدال را نمی دانند و گاه می بینیم فکر و عملشان عین نفاق است. آناج: آقای هاشمی رفسنجانی می گوید: پیام قیام امام حسین(ع) این است که با گریه به مبارزه بروید؛ نظر شما در این مورد چیست؟ این قضیه اگر درست نقل شده باشد یک آسیب عمده دارد و آن جزئی نگری به حماسه ی عاشوراست؛ هرچند گریه بر سید الشهدا از افضل عبادات و موجب قرب خداوندی است و ما شکی در عظمت این عبادت نداریم، اما باید از خود بپرسیم آیا با گریه ی صرف دشمنان دست از سرما برمی دارند؟ آیا تکفیری ها که دارند سر انسان های بیگناه را می برند و زنان را به اسارت می گیرند، دست از سر ما برخواهند داشت؟ نهضت امام حسین(ع) هم شکل دارد و هم محتوا؛ شکل آن جهاد و محتوای آن احیای دین، آرمان خواهی و عدالت طلبی است و گرنه اگر شکل عاشورا صرفا گریه بود، امام حسین(ع) می توانست کنار کعبه بنشیند و شب و روز گریه کند تا استکبار زمان از پای درآید! چه نیازی بود با کاروانی که اهل بیتشان را نیز همراه داشتند به مصاف یزیدیان بروند؟! اگر امام حسین(ع) عازم میدان نبرد شدند، بدین معنی است که در مقابله با ظلم باید جهاد کرد نه گریه. البته این گفته با رفتار خود آقای هاشمی در تناقض است چون اگر واقعا با گریه صرف می توان مبارزه کرد و اگر پیام عاشورا مبارزه با گریه است، چرا آقای هاشمی در زمان طاغوت گریه نکردند و چرا به مبارزه روی آوردند؟! عاشورای حداقلی ریشه در تفکر سوکولاری دارد آناج: به نظر می رسد تحریف ها و بدعت های عاشورا به جایگاه باریک و تعیین کننده ای رسیده است. نظر شما چیست؟ نهضت عاشورا زنده است و پیوسته خود را تعریف و در میان اقشار مختلف جامعه نمایان می کند و اگر هر کدام از اقشار به حقایق واقعه ی عاشورا توجه کنند، خیلی از سوء برداشت ها رفع می شود. برخی از مشکلات زمانی به وجود می آید که عده ای با قصد و غرض های خاص دست به اقداماتی می زنند و با خودنمایی ها به تحریفات و بدعت هایی چون قمه زنی می رسند که اینها کسانی هستند که در واقع می خواهند واقعه ی عاشورا را که یک حادثه ی سیاسی بزرگ بود حجاب بین امام حاضر(ع) و نواب ایشان قرار بدهند. سوء برداشت ها زمانی بیشتر می شود که گروهی از امام حسین(ع) و از واقعه ی عاشورا، امام حداقلی و عاشورای حداقلی تعریف می کنند؛ یعنی بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قیام و هدف امام حسین(ع) را حذف کرده و فقط جبهه ی معنوی آن را بیان می کنند که ما این نوع افکار را، تفکر سکولاری می دانیم و معتقدیم تمام بدعت ها و تحریف ها نیز تمام ندیدن عاشورا و جزئی نگری هاست. تمام هیئت ها و عزاداران اباعبدالله باید بدانند در برابر آن حضرت مسئولند؛ مبادا رفتاری علیه آرمان ها و عدالت خواهی های تفکر عاشورا و قیام امام حسین(ع) انجام بدهند. البته معتقدیم مراسم های خودساخته مثل قمه زنی ریشه در برداشت های صوفیانه از عاشورا دارد و ما هیچ گاه در دوران ائمه اطهار(ع) و در سیره ی ایشان شاهد چنین اقدامی نبودیم و مقوله ای به نام قمه زنی وجود نداشته است.


یکشنبه ، ۳آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مرصاد نیوز]
[مشاهده در: www.mersadnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن