تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805631300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز گرد‌گيري از 22 استان غبار‌زده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آغاز گرد‌گيري از 22 استان غبار‌زده
نویسنده : بیژن یانچشمه 

آغاز گرد‌گيري از 22 استان غبار‌زده
در حالي مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار سازمان حفاظت محيط زيست از آماده شدن مرحله اول سند ملي گرد و غبار خبر مي‌دهد كه گرد و غبار سال‌هاست به دليل كوتاهي‌ها و ناكارآمدي طرح‌هاي مسئولان سلامتي شهروندان حدود 22 استان كشور را در معرض تهديد قرار داده است و همچنان سايه آن بر شهر‌هاي كشور سنگيني مي‌كند و اميد است اين سند ملي به عنوان اولين اقدام متمركز بتواند در اجرا كارساز شود و مصداق «سنگ بزرگ علامت نزدن است» نباشد!
بيش از يك دهه است كه آلودگي بر اثر گرد و غبار علاوه بر محيط ‌زيست و سلامت شهروندان بيشتر استان‌ها را نيز با تشديد بيماري‌ها در معرض خطر جدي قرار داده است. اين در حالي است كه نه تنها سازمان حفاظت از محيط زيست بلكه دولت هم نتوانسته با اقدامات خود جلوي گسترش دامنه گردو غبار را بگيرد و همچنان به رغم هزينه و اقدامات صورت گرفته اين شهروندان هستند كه بايد تبعات ناكار‌آمدي مسئولان را از سلامت  خود بپردازند. وعده‌هاي مسئولان در حالي بي‌نتيجه باقي مانده است كه مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار سازمان حفاظت محيط‌زيست از آماده شدن مرحله اول سند ملي گرد و غبار خبر داد و گفت: سند بخش‌هاي شناخت منشأها گردو غبار، برنامه عمل با برش استاني خواهد داشت كه در مورد استان خوزستان بخش شناخت منشأهاي استاني پايان يافته و هفته آينده در جلسه‌اي با دستگاه‌هاي اجرايي استان انتخاب چشمه‌هاي مؤثرتر در توليد گرد و غبار انجام خواهد شد تا با مساعد شدن فصل كاري، اعتبارات محدود را بجا و به‌موقع هزينه كنيم.
ضياءالدين شعاعي با بيان اينكه سند ملي گرد و غبار داراي برش‌هاي استاني است و اين سند در بخش منشأ براي چند استان انتشار يافته است، تصريح كرد: به دليل اينكه سند ملي گرد و غبار با برش‌هاي استاني تهيه مي‌شود، پس از تجميع به عنوان سند ملي معروف شد.
وي با اشاره به اينكه قول داده بوديم مطالعات منشأيابي استان‌ها را در شش ماه اول سال انجام دهيم، اظهار كرد: در حال حاضر اين سند و نتايج مطالعات منشأيابي استان‌هاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه آماده شده است، بنابراين مرحله بعد هماهنگي با دستگاه‌هاي متولي و تدوين برنامه عمل خواهد بود.  شعاعي با تأكيد بر اينكه اجراي برنامه عمل در سطح وسيعي بوده و امري طولاني است و شايد اجراي برنامه‌ها اقتضاي دو دهه كند، گفت: برنامه عمل هم داراي ابعاد كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و دراز‌مدت خواهد بود كه مجموعه آن مطالعات و برنامه‌ها در آينده بايد به عنوان سند مبناي كار باشد تا در بلندمدت حتي با تغيير، نوسان يا كم شدن شدت گرد و غبار اين موضوع به فراموشي سپرده نشود و برنامه‌ريزان بدانند دستيابي به نقطه ايده‌آل با سناريوهاي مختلف كم‌بارش، بارش نرمال و پر‌بارش چه دستورالعمل‌هايي بايد رعايت شود كه اين برنامه در طول يك برنامه دراز مدت اجرا شود.   اين سخنان در حالي بيان مي‌شود كه همچنان در زمينه تأمين اعتبارات براي اجراي بخش‌هاي مختلف اين سند ملي سؤالات بي‌پاسخ بسياري مطرح است. با اين حال شعاعي با بيان اينكه برنامه‌ها بر اساس نتيجه مطالعه تدوين خواهد شد، اظهار كرد: با توجه به آيين‌نامه اجرايي كه در كميته راهبردي در 25 مهرماه تصويب شد، دستگاه‌ها مكلف مي‌شوند متناسب با نتيجه اين مطالعات، برنامه عمل دستگاهي خود را به تفكيك برنامه‌هاي استاني اعلام كنند.  وي با اشاره به اينكه در حال حاضر با توجه به تخصيص اعتبارات سازمان جنگل‌ها در بخش مقابله با منشأ گرد و غبار قرار است به محض مساعد شدن شرايط برنامه اجرايي استان خوزستان با همكاري تمامي دستگاه‌هاي مسئول آغاز شود، گفت: در اين زمينه برنامه‌ريزي اوليه نظير تهيه نهال و انتخاب پيمانكار در حال انجام است. البته قرار است براي تسريع در امور از توان تشكل‌هاي مردمي، نيروهاي مدارس و دانشگاه‌ها و بسيج مستضعفان نيز استفاده شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن