تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804340692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ معاون شهردار به انتقادات L.E.Z |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاسخ معاون شهردار به انتقادات L.E.Z
کد خبر: ۵۴۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ - 25 October 2015


سه روز از آبان 94 می گذرد و از اجرای طرح «کاهش» یا همان LEZ که قرار است جایگزین طرح «زوج و فرد» شود، هنوز خبری نیست و پلیس راهور که بازوی اجرایی این طرح است، دل نگرانی‌هایی در مورد آن دارد.حالا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران توضیحاتی را در پاسخ به انتقادات مطرح شده در طرح L.E.Z عنوان می‌کند تا شاید دیدگاه‌های پلیس و شهرداری درباره این طرح ترافیکی به هم نزدیک‌تر شود.

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی درخصوص احتمال به تعویق افتادن زمان اجرای طرح L.E.Z در صورت عدم اقناع پلیس، گفت: ما جلساتی زیادی با پلیس داشته‌ایم و کاملا با هم هماهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه اشکالاتی که وجود دارد را با یک کار جمعی مرتفع خواهیم کرد، افزود: در این زمینه نه اختلافی وجود دارد و نه عدم اجرای طرح طولانی خواهد شد؛ چراکه اشکالات و ابهاماتی مطرح شده اما دیدگاه‌ها به هم نزدیک است و قطعا برطرف خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از انتقادات پلیس به اجرای طرح این است که با اعمال محدودیت در تردد خودروهای آلاینده در محدوده کاهش، این آلودگی از نقطه‌ای به نقطه دیگری از شهر منتقل می‌شود و قابل کنترل نیست، گفت: نمی‌توانیم به طور ناگهانی شهر تهران و حومه را از آلاینده‌ها پاکسازی کنیم و شما می‌دانید در سال 89 نیز دولت مصوب کرد که 100 درصد خودروهای فرسوده اجازه تردد ندارند، اما آیا این مصوبه به اجرا درآمد؟ پاسخ منفی است، زیرا هیچ کس نمی‌تواند در تمام سطح شهرها و روستاها به دنبال این خودروها بگردد و به آنها اجازه تردد ندهد.

وی با بیان اینکه ما مکانی که اوج آلودگی را دارد انتخاب کردیم، گفت: مرکز شهر را که نقطه اوج آلایندگی است به عنوان نقطه اصلی آلودگی هوا انتخاب کردیم و در گام اول خودروهای آلاینده به نقاطی می‌روند که بر هسته مرکزی اثر نگذارند. به نظر ما به تدریج مالکان هم به این نتیجه میرسند که خودروی کاربراتوری و فرسوده آنها سلامت خود، خانواده و شهروندان را به خطر می اندازد بنابراین آن را با یک خودروی انژکتوری معاوضه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک خودروی انژکتوری در هر کیلومتر 2.7 گرم و خودروی کاربراتوری درهر کیلومتر 45 گرم آلودگی تولید می‌کند، گفت: بعضاً شنیده‌ام که می‌گویند این طرح به نفع سرمایه داران است؛ این سخنان مربوط به کسانی است که اساسا یا موضوع را نمی دانند یا شناخت دقیقی از طرح ندارند چراکه یک خودروی پراید انژکتوری با خودروی پراید کاربراتوری که سال ساخت آنها نزدیک به هم باشند تفاوت زیادی در قیمت ندارند. به عنوان مثال پراید کاربراتوری مدل 81 با پراید انژکتوری مدل 82 تفاوت چندانی ندارند و ما باید نگاهمان را نسبت به موضوع تغییر دهیم. یک خودروی کاربراتوری می تواند در یک نقطه دور از شهر که مشکل آلودگی در آن وجود ندارد مورد استفاده قرار گیرد ولی در عوض خودرویی با همان قیمت با آلایندگی کمتر در شهر تردد کند.

وی تاکید کرد: با مشارکت و همراهی مردم در اجرای این طرح، بدون اعمال هزینه می توان سلامت همگان را تأمین کنیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایجاد محدوده زوج و فرد فقط برای کاهش آلودگی هوا نبوده بلکه کاهش ترافیک نیز مدنظر بود، با توجه به این مسئله، به مرور زمان ترافیک نیز افزایش خواهد یافت زیرا فقط از 10 درصد خودروها برای ورود به این محدوده، کاسته شده است به ایسنا، گفت: برای حل حجم ترافیک راه حل های خاص خود وجود دارد؛ ما نمی توانیم یک پروژه آچار فرانسه یا انبر ایجاد و همه مشکلات را با آن برطرف کنیم.

به گفته تشکری هاشمی، برای کاهش حجم تراکم خودروها باید علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت تقاضای سفر، حرکت به سمت خدمات الکترونیک و مدیریت ابزارهای مدیریت تردد خودروها- که عمدتا با اعمال کنترل های سختگیرانه در همه جای دنیا وجود دارد،- صورت گیرد. البته نمی‌توانیم بگوییم می‌توانیم شهر را عاری از خودروی آلاینده کنیم اما آن چیزی که بد و نگران کننده است، اینکه مردم در حال استشمام سموم هستند و در گام اول باید این سموم را به حداقل برسانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای کاهش حجم ترافیک باید روند توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و مخصوصا الکترونیکی کردن خدمات و حذف سفرهای غیرضروری مردم که مشارکت همه وزارتخانه ها را می طلبد را ادامه دهیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن