تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش جمعيت حيات وحش و پستانداران شکار ممنوع بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶ب.ظ)
افزايش جمعيت حيات وحش و پستانداران شکار ممنوع بوشهر موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر گفت: بر اساس دو عمليات صورت گرفته در مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهيم - تنگ باهوش و تحت حفاظت خاييز در شهرستان هاي دشتستان و تنگستان، جمعيت حيات وحش اين مناطق رشد مناسبي داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين دلشب افزود: اين رشد در منطقه شاهزاده ابراهيم - تنگ باهوش 94 درصد و در منطقه خاييز 48 درصد بوده است.
وي با قابل قبول خواندن نتايج حاصل از سرشماري سال جاري که ضمن حضور محيط بانان و کارشناسان محيط زيست با مشارکت بيشتري از همياران و دوستداران محيط زيست اجرا شده است، اضافه کرد: اميدواريم با فراهم شدن زمينه جذب نيروهاي اجرايي بيشتر و ارتقاي اين مناطق مهم حفاظت شده و مديريت حضور دام‌هاي اهلي و حاشيه نشينان در آن در آينده نزديک شاهد بهبود هر چه بيشتر شاخص‌هاي زيست محيطي دراين مناطق باشيم.
دلشب از تلاش شبانه روزي پرسنل محيط زيست در شهرستان‌هاي دشتستان و تنگستان در صيانت و حفاظت از تنوع زيستي اين مناطق و همياري مردماين دو شهرستان تشکر و قدرداني کرد.
رئيس اداره امور حيات وحش اداره کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر در باره طرح سرشماري پستانداران حيات وحش اظهارکرد: روش معمول در سرشماري پستانداران مناطق کوهستاني عزيمت پرسنل و همياران محيط زيست به تنگه‌ها و زون‌هاي زيستي آنها و ثبت مشاهدات پس از بيتوته و دوربين کشي در کوهستان است.

خسرو درويشي افزود: کل، بز، قوچ و ميش از گونه‌هاي شاخص و هدف در سرشماري پستانداران در اين دو منطقه بودند و علاوه بر آن حضور پستانداراني از جمله پلنگ، گربه وحشي معمولي، تشي، گراز، گرگ، روباه و شغال و پرندگاني شامل کبک، تيهو، انواع پرندگان شکاري کوچک و بزرگ و پرندگان کوچک و خزندگاني مانند مارها و جوندگان کوچک در اين دو منطقه زندگي مي‌کنند که ظرفيت زيستي بالايي را به اين آنها بخشيده است.
منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهيم – تنگ باهوش با 45 هزار و 315 هکتار وسعت پس از احداث پاسگاه محيط بــاني در شهر کلمه بـــخش بوشکان دشتستان و حضور ماموران اجرايي محيط زيست در آن و بررسي‌هاي لازم و شناسايي گونه‌هاي گياهي و جانوري منطقه، در سال 1389 به عنوان منطـقه شـکار ممنوع بـــه سازمــان حفاظـــت محيط زيست پيشنهاد شد که در سال 1390 مورد تصويب قرار گرفت.
منطقه خاييز نيز با 22 هزار هکتار مساحت در فاصله 70 کيلومتري شهر بوشهر و در شهرستان تنگستان قرار دارد و از يک دهه قبل تحت حفاظت قرار دارد، اين منطقه در رشته کوه‌هاي زاگرس محصور شده است که به دليل ارتفاع بالاي آن از سطح دريا، آب و هوايي بهتر از ساير نقاط استان بوشهر دارد.
هر دو منطقه ياد شده با دارا بودن رودخانه دائمي باهوش، تعداد زيادي چشمه، تنوع جانوري بالا و پـــوشش گياهـي مطلوب از اهميت زيستگاهي بسيار بالايي بر خوردار هستند.
شهرستان دشتستان با مرکزيت شهر برازجان و شهرستان تنگستان با مرکزيت شهر اهرم از مناطق مهم زيست محيطي استان بوشهر به شمار مي‌روند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن