تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803720607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم صداقت مسوولين وزارت بهداشت را باور کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
مردم صداقت مسوولين وزارت بهداشت را باور کرده اند موج - مدير کل بازرسي و نظارت بر عملکرد سازمان غذا و دارو در خصوص مطالب مختلف مرتبط با حوزه متبوعش مسائلي را مطرح نمود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل بازرسي و نظارت بر عملکرد سازمان غذا و دارو پس از عرض تسليت شهادت امام سوم شيعيان و آرزوي بهره مندي عملي از آموزه‌هاي عاشورا در خصوص مطالب مختلف مرتبط با حوزه خود مسائلي را مطرح کرد.
بهروز جنت در ابتداي سخنان خود با اشاره به اينکه اکثر شرکت‌هاي توليدي و کارخانه‌ها حتي اگر به دنبال افزايش ارزش‌هاي اقتصادي خود هم باشند از نظر ما سلامت را در اولويت کارهاي خود قرار مي‌دهند، اظهار داشت: در اين بين بايد حساب عده انگشت شماري که به هر قيمتي حاضرند بر روي ارزش‌هاي انساني پا بگذارند و به هرنحو ممکن منابع مالي خويش را توسعه دهند را از سرمايه گذاران و توليد کنندگان شريفي که با مشکلات و سختي‌هاي بسيار در راستاي اهداف نظام سلامت گام برمي دارند، جدا دانست.
وي همچنين با بيان اينکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همواره پايش و نظارت کالاهاي سلامت را در اولويت کارهاي خود قرار داده است و همان طورکه دکتر هاشمي، وزير محترم و دکتر ديناروند، معاون ايشان، اعلام کرده‌اند در اين راه نه توصيه پذير خواهند بود و نه سلامت مردم را فداي چيزهاي ديگر خواهند نمود گريزي هم به برخي سؤالات مطرح در موضوع غذا زد و گفت: اگر در اين يکي دوسال اخير موضوع غذا جزء مباحث مهم جامعه شده است نه به اين دليل است که در سال‌هاي قبل همه چيز امن و امان بوده بلکه اين موضوعات نشان دهنده ورود جدي وزارت بهداشت در انديشيدن به تمهيداتي براي بهره مندي غذاي مردم کشورمان از ايمني و امنيت مي‌باشد.
اين مقام مسوول در سازمان غذا و دارو در ادامه سخنانش به شجاعت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در موضوعات آشنايي مثل روغن پالم، روغن پوميس و آب‌هاي معدني که اخيراً مطرح شده است نيز پرداخت و خاطر نشان کرد: براي مبارزه با قاچاق، تقلبات و تخلفات عزم جدي و همه جانبه وجود دارد و سياست‌هاي کلان به سمتي سوق يافته است که هيچ محصول ناسالم، جعلي و خارج از ضابطه اي نتواند به راحتي بازارها را به ويژه در داخل کشور از آن خود کند و خدا را شکر شاهد کوچک و کوچک‌تر شدن هر روزه عرضه اين فراورده‌ها هستيم.
مدير کل بازرسي و نظارت بر عملکرد سازمان غذا و دارو در اين گفت و گو در خصوص مسوولين فني کارخانه‌ها نيز به صراحت مطالبي را بيان کرد و افزود: اين افراد حتي اگر حق الزحمه خود را از صنايع بگيرند در اصل نيروهاي وزارت بهداشت به حساب مي‌آيند و به خوبي مي‌دانند که تائيد فني محصول با مهر، امضا و تاييد آنها معنا مي‌يابد و اگر خدايي ناخواسته معضل و ايرادي در فرآورده‌ها بوجود بيايد همين‌ها هستند که بايد در محاکم قضايي حضور بيابند و پاسخگو باشند، ضمن اينکه نظارت بر توليد اين فرآورده‌ها صرفاً به مسوولين فني ختم نمي‌شود همکاران ما در اداره نظارت بر فرآورده‌هاي غذايي و آشاميدني با نظارت‌هاي دوره اي و همچنين در طرح PMS که نظارت بر بازار را شامل مي‌شود همواره بر سلامت فرآورده‌ها نظارت مي‌کنند.
وي در ادامه يکي از دلايلي را که موجب اطمينان و اعتماد مردم به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شده است را صداقتي دانست که در مسوولين آنها مشاهده مي‌کنند وي همچنين تصريح نمود: اما اين صداقت موجب نمي‌گردد که بخواهيم تمام فعاليت‌هاي نظارت و بازرسي اعم از جريمه‌ها، اخطارها، تذکرات، تعليق پروانه‌ها، پلمپ کارخانه‌ها و پرونده‌هاي بسياري که در اين حوزه وجود دارد را در رسانه‌ها مطرح کنيم زيرا معتقديم نبايد ذهن مردم را تشويش نمود و آنها را نگران کرد در ماجراي اخير آب معدني هم وزارت بهداشت هرگز راضي به اعلام نامي نبود اما عدم تمکين به قانون، اصرار بر اشتباهات، وارد نمودن اتهامات، مقابله و موارد ديگر باعث اين موضوع شد.
جنت به مطلب مهم ديگري که همواره در خصوص آن پرسش‌هايي وجود دارد نيز گريز زد و عنوان نمود: سازمان غذا و دارو، سازمان ملي استاندارد، دامپزشکي و... هيچ اختلافي باهم ندارند بلکه برخي قوانين مصوب شده در زمانهاي مختلف موجب شده است که در برخي موارد تصور موازي کاري‌هاي بوجود بيايد.
راه حل آن نيز از نظر اين مقام مسوول "متولي واحد و پاسخگويي واحد" است وي در انتهاي سخنانش پيشنهاد خود را اين گونه بيان کرد: اگر اين خواسته در برنامه ششم ديده شود؛ وزارت بهداشت به عنوان متولي اصلي سلامت مردم مي‌تواند عهده دار اين مسووليت مهم باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن