تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803985128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیرکل حزب‌الله: سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دبیرکل حزب‌الله: سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد
مسلمانان در دهها كشور به رغم تهديد تروريست‌هاي تكفيري، مراسم عزاداري امام حسين (ع) را در روز عاشورا با گستردگي بيشتري از سال‌هاي گذشته برگزار كردند.
شهر كربلا براي سيزدهمين سال متوالي بعد از سقوط رژيم صدام، شاهد حضور ميليوني شيعيان در مراسم عاشوراي حسيني بود. به رغم از بين رفتن تهديد رژيم بعث عراق، تهديد گروه تروريستي داعش باعث شد دولت عراق تدابير امنيتي گسترده‌اي براي جلوگيري از حملات تروريستي تدارك ببيند. شوراي استانداري كربلا همزمان با مراسم روز عاشورا، نشست ويژه براي اتخاذ تدابير امنيتي در كربلا برگزار كرد؛ شهري كه مسئولان محلي از عبور 3 ميليون زائر ورودي به اين شهر خبر داده‌اند. بر اساس گزارش شبكه المسله عراق، كاروان‌هايي از بيش از 50 كشور عربي و اسلامي براي شركت در مراسم عاشوراي حسيني در مراسم عاشورا در  كربلا شركت كردند. منابع امنيتي عراق ديروز اعلام كردند كه در شهر كركوك، گروهكي را كشف و متلاشي كردند كه قصد داشته در مراسم عزاداري‌هاي روز عاشورا عمليات انتحاري انجام بدهد.
 
عزاداري خونين شيعيان شبه‌قاره
شيعيان پاكستان مانند سال‌هاي گذشته شاهد اقدام تروريستي جريان‌هاي تكفيري در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين‌(ع) بودند. در جريان انفجار انتحاري پنج‌شنبه شب در مقابل بارگاه امام (حسينيه) كاظميه در منطقه بولان واقع در ايالت بلوچستان پاكستان، دست كم 30 نفر از عزاداران حسيني از جمله شش كودك به شهادت رسيدند. گروه تروريستي موسوم به لشكر جهنگوي روز جمعه اعلام كرد كه يكي از عاملان انتحاري اين گروه اقدام به اين حمله كرده است. مرضيه افخم سخنگوي وزارت خارجه کشورمان، اين جنايت را محكوم و عاملان آن را دشمن ملت بزرگ پاكستان و امت اسلامي ناميد. وزارت امورخارجه تركيه نيزاين اقدام تروريستي را محكوم كرد. بنگلادش، ديگر كشور شبه قاره نيز شاهد اقدام تروريستي بود. پليس بنگلادش مي‌گويد كه ديروز همزمان با برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم در داكا پايتخت، بنگلادش انفجار يك بمب در نزديكي محل اصلي گردهمايي شيعيان به وقوع پيوست كه در اثر آن، دست‌كم يك نفر كشته و حدود 80 تن نيز زخمي شدند. افسران پليس بنگلادش مي‌گويند اين نخستين بار است كه جامعه شيعيان كشور هدف حمله تروريستي قرار مي‌گيرند.
 
غربت دمشق، عزت بيروت
مراسم عزاداري و مقتل خواني در حرم‌هاي مطهر حضرت زينب كبري و رقيه (س) و ساير حسينيه‌ها و مساجد در محله‌هاي شيعه نشين شهر دمشق نيز برگزار شد. جمعه شب، اصابت دو خمپاره به نزديكي حرم «حضرت زينب(س)» در دمشق در شامگاه دو زخمي برجاي گذاشته بود و به همين دليل، مراسم روز عاشورا، ساعتي پس از آغاز به دليل جلوگيري از هرگونه حملات تروريستي تعطيل شد. كمتر از 100 كيلومتر آن سوتر، ضاحيه بيروت شاهد مراسم باشكوه عاشوراي حسيني بود؛ جايي كه حضور سيد حسن نصر الله دبيركل حزب الله لبنان نيز به شور و حال آن افزود. مراسم مركزي عاشوراي حسيني حزب الله ساعت 7 صبح با تدابير امنيتي درخيابان‌هاي ضاحيه جنوبي بيروت و با مقتل خواني و نوحه سرايي در مجمع سيدالشهدا(ع) در منطقه الرويس ضاحيه جنوبي بيروت آغاز شد. نصرالله در ابتداي سخنان خود با ابراز تسليت به امام زمان (عج) و رهبر انقلاب اسلامي در ايران كه از وي به نام «رهبر حكيم» ياد كرد، از خانواده شهدا و رزمندگان مقاومت در جبهه‌هاي مختلف به‌خصوص در سوريه ياد كرد و گفت: «ما به مانند 1400 سال پيش همچنان بر حسين(ع) خواهيم گريست و بيعت خود را با امام حسين(ع) تجديد خواهيم كرد.» دبیرکل حزب‌الله: سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد.
نصر الله گفت: « سلام بر كساني كه در راه مقاومت مجاهدت مي‌كنند. سلام بر كساني كه از مرزهاي جنوبي در مقابله با اسرائيل و از مرزهاي شرق كشور در مقابله با تكفيري‌ها دفاع مي‌كنند و همچنين درود بر كساني كه در سوريه حضور دارند كه اين افراد در دفاع و شجاعت و شهامت بخل نورزيدند و از خون و مال و عزيزان خود و مقابله با خطرات و تحمل دشواري‌ها كم نگذاشتند.»  دبيركل حزب الله افزود: « من به نيابت از اين جمع حسيني فرياد بلند خود را عليه حمله امريكا و عربستان در حق مردم مظلوم يمن اعلام مي‌كنم و اين فرياد در مقابل جهاني است كه در مقابل اين جنگ ساكت نشسته است. بزرگ‌ترين كشتار دسته جمعي در يمن از سوي آل‌سعود در مقابل ديدگان رسانه‌ها صورت مي‌گيرد.»  نصر الله گفت: كساني كه به دنبال خسته كردن ما هستند و مي‌خواهند ما از ارزش‌ها و اهدافمان دست برداشته يا عقب نشيني كنيم، بايد بدانند كه پيروزي در اين صحنه هماوردي با ماست. نصرالله خطاب به سياسيون لبناني‌ گفت: «مذاكرات هسته‌اي تمام و توافق حاصل شد اما چه چيز عوض شد؟ آيا ايران ما را فروخت [همانطور كه قبلاً ادعا مي‌كرديد]؟ هرگز. امام خامنه‌اي و ايراني‌ها شريف‌تر از آن هستند كه براي مصلحتي ايراني در اينجا يا آنجا، دوست يا متحد خود را بفروشند بلكه حتي منافعشان را نيز فدا مي‌كنند.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن