تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804350028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران اسلامی غرق در ماتم عاشورای حسینی (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ایران اسلامی غرق در ماتم عاشورای حسینی (ع)
ایران اسلامی امروز در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غرق در ماتم بود و دستجات و هیات مذهبی در سراسر کشور در سوگ سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.
آفتاب :  مردم این دیار از طلوع فجر امروز با اقامه نماز جماعت صبح و قرائت زیارت عاشورای حسینی به ابراز ارادت به این امام همام پرداختتد و با برپایی محافل عزاداری و سوگواری در حسینیه ها، تکایا، مساجد و خیابان ها و با سردادن نوای «یاحسین» تداوم نهضت سرخ حسینی را در ظهر عاشورا فریاد زدند.


مردم از پیر و جوان، زن و مرد، در عاشورای حسینی همراه و همدل در هیات های عزاداری شرکت و در ماتم شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان و 72 تن از یاران با وفایش سوگواری کردند. 


ایرانیان که از دیرباز در زمره دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت هستند، امروز نیز در دهمین روز ماه محرم و در روز عاشورای حسینی به سینه زنی و عزاداری پرداختند و در این مصیبب جانکاه شریک شدند. 


به گزارش ایرنا،تاریخ گواهی می دهد که مردمان این سرزمین درس های فراوانی از واقعه عاشورا کسب کرده و حماسه های کم نظیری را خلق کرده اند. 


جنگ هشت ساله نمونه بارزی از این یادگیری ها و عزاداری های عاشقان ابا عبدالله (ع) است که بسیاری از مردان ایران اسلامی با الگو ساختن حسین بن علی (ع) از مال و جانشان گذشتند و تیغ خشم بر اهریمن و یزد زمان گشودند. 


زنانی که به تبعیت از زینب کبری (س) داغ همسر و برادارنشان را تحمل کردند و از همراهی پیر مرادشان حضرت امام خمینی (ره) که سلاله ای از فرزندان زهرای اطهر (س) بود، دست نکشیدند. 


قیام حسین (ع) درسی برای تمامی بشریت و شیعیان شد تا آزادگی را هیچگاه فراموش نکنند و همیشه یار و یاور مظلوم و دشمن ظالمان باشند. 


امروز از گوشه و کنار ایران اسلامی و در هر منطقه ای که پیرو و عاشق خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند، صدای «یا حسین» به گوش می رسید و پس از برگزاری مراسم عزاداری همزمان با بانگ اذان ظهر، به یاد نماز ظهر عاشورا این فریضه الهی را اقامه کردند.


بر اساس این گزارش، شهروندان تهرانی نیز امروز در کنار دیگر شهرهای کشور بار دیگر عشق خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند و در عزای جانسوز داغ های کربلا به ماتم نشستند. 


همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، دسته های مختلف مردم عزادار پایتخت در سطح خیابان های شهر به سینه زنی، زنجیر زنی، ذبح قربانی، پخش نذورات و تعزیه خوانی پرداختند. 


هیات های حسینی و دسته های عزادار در صفوفی منظم در خیابان های تهران به حرکت در آمدند تا بار دیگر ارادت خالصانه خود را به خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان دهند. 


مردم سوگوار با عطر افشانی و پخش گلاب و دود کردن اسپند، دسته های عزاداری را همراهی کردند و در عاشورای حسینی باردیگر مظلومیت خاندان بزرگ عصمت و طهارت را یک صدا سردادند. 






تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن