تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804316992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد/ چشم گریان عاشقان حسینی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در عاشورای حسینی؛
استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد/ چشم گریان عاشقان حسینی

آئین عزاداری اربعین حسینی در بوشهر


شناسهٔ خبر: 2948856 - شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
استانها > بوشهر

بوشهر - استان بوشهر در شب و روز عاشورا غرق در عزا و ماتم شد و گروه‌های مختلف مردمی برنامه‌های عزادارای را برگزار کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در شب و روز عاشورای حسینی نقاط مختلف استان بوشهر صحنه برگزاری مراسم عزاداری بود که همه برنامه‌ها با محوریت مردم شکل گرفته و برگزار می‌شد. در شب عاشورا، هیئت‌های مذهبی مراسم نعش‌گردانی را برگزار کردند و با طی مسیری مشخص، نعش‌هایی را در سطح شهرها و روستاها چرخاندند و در عزای حسین و یارانش اشک ماتم ریختند. مراسم نعش‌گردانی تا حدود اذان صبح ادامه داشت و گروه‌های نعش‌گردانی در مسیر خود برنامه‌های سنج و دمام، سینه‌زنی و زنجیرزنی را اجرا کردند. پس از برگزاری برنامه‌های نعش‌گردانی، مراسم صبحدم برگزار شد و مردم با ندای «مکن ای صبح طلوع» و «ای صبحدم یک دم ندم» بر سر و سینه زدند.

صبح روز عاشورا نیز مراسمات عزاداری مختلفی در سطح استان برگزار شد که تعزیه روز عاشورا از مهمترین برنامه‌های امروز است. توزیع انواع نذری از دیگر برنامه‌های مردم در شب و روز عاشورا است. رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر از نخستین روز محرم در برنامه‌های عزاداری حضوری گسترده و پرشور داشته‌اند. نوشاد نوشادی اضافه کرد: شور حسینی را این روزها به وضوح در بین مردم می‌توانیم ببینیم و شور و شعور حسینی مردمی هر سال در بین مردم افزایش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: در سطح استان بوشهر بیش از یک هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی فعالیت دارند که طی دهه نخست محرم ۱۵ هزار برنامه‌عزدارای برگزار شده است. رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر ادامه داد: شب گذشته نقاط مختلف استان بوشهر صحنه نعش گردانی عاشقان حسینی بود و مراسمات عزداری تا صبح برگزار شد. وی بیان کرد: در بسیاری از حسینیه‌ها و تکایا انبوه جمعیت به قدری بود که هیچ جایی برای عزاداران نمانده بود و بسیاری از مردم در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف حسینیه‌ها عزاداری می‌کردند. نوشادی افزود: برگزاری برنامه نعش‌گردانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، برنامه صبحدم، تعزیه‌خوانی و روضه خوانی را می‌توان به عنوان مهمترین برنامه‌های عاشورا عنوان کرد. وی ادامه داد: امروز و امشب نیز برنامه‌های مختلفی به مناسبت روز عاشورا طراحی شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر نیز امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان مهمترین آموزه‌های عاشورا عنوان کرد و گفت: به دلیل دوری از ولایت و حاکمیت دنیاطلبان و سلاطین جبار شاهد به شهادت رسیدن حضرت امام حسین (ع) هستیم. حجت الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا با تشریح فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) اضافه کرد: ایشان با هدف احیای امت پیامبر اسلام (ص) و زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و همچنین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قیام کرد. معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر به مبارزه حضرت امام حسین (ع) با ظلم و فساد و ستم اشاره، و تصریح کرد: آن حضرت (ع) با تقدیم جان خود و یاران باوفایش برای جلوگیری از تحریف اصول و آموزه های اسلامی توسط حکومتی فاقد صلاحیت و مشروعیت که به ارتکاب هر جنایتی دست می زد، اقدام کرد. حجت الاسلام محمودی نیا با اشاره به لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: مهمترین ابزار در انجام این فریضه الهی زبان نرم و برخورد مناسب با شان افراد است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن