تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش آموزش و اشتغال در شهرستان گرمسار برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نخستین همایش آموزش و اشتغال در شهرستان گرمسار برگزار شد استان‌ها > سمنان - نخستین همایش آموزش و اشتغال با حضور کورش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، امروز چهارشنبه 29 مهرماه در سالن هلال احمر شهرستان گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در این همایش یکروزه ، داریوش طاهری فرماندار گرمسار ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و مدعوین حاضر در همایش ، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این قبیل همایشها و حضور پررنگ مسئولان ذیربط در آن ، گامی مؤثر در راستای رفع معضل اشتغال در سطح کشور برداشته شود.
وی ایجاد اشتغال پایدار را دغدغه اصلی دولت دانست و بر لزوم توجه به آموزشهای مهارتی در راستای تعلیم نیروی کار متخصص و ماهر تاکید کرد.
ابراهیم محمودی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز هدف از برگزاری این همایش را توجه به سياست‏هاي كلي اشتغال و اقتصاد مقاومتی از سوي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) عنوان و اظهار داشت : از آنجا که يكي از عوامل مهم در دستيابي به توسعه¬ سرمايه انساني توجه به آموزش‌هاي مهارتي است لذا فرهنگ سازی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای ، نقش بسیار مؤثری در رفع معضل اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار خواهد داشت .
وی با با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سالجاری بالغ بر 1میلیون و پانصد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی ارائه گردیده است خاطرنشان ساخت ، معضل امروز جامعه تنها ایجاد شغل نیست بلکه تامین نیروی متخصص و مهارت آموخته از دیگر دغدغه های نظام به شمار می آید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ایجاد اشتغال برای حدود 60 نفر در روستاهای گرمسار و آرادن از طریق آموزشهای مهارتی ویژه روستائیان را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای اشتغالزایی برشمرد و افزود : بالغ بر 250 مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای صادر گردیده است که از این میان 180 نفر تسهیلات مربوط را نیز دریافت نموده اند.
غنیان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش با اشاره به وجود کارخانه های متعدد در شهرستان گرمسار و نزدیکی آن به پایتخت ، بر لزوم ارتباط نزدیکتر بین صنعت و آموزش فنی و حرفه ای به منظور تامین نیروی متخصص و کارآمد و نیز توانمند سازی شاغلین در کارخانه ها ، تاکید کرد.
دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این همایش ، به تبیین 4 الگوی آموزش مهارتی در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار پرداخت و بر ضرورت نیاز سنجی آموزشی تاکید کرد.
وی توانمند سازی روستائیان و عشایر مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی با هدف افزایش رفاه اجتماعی آنان ، توانمند سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان و اجرای الگوی آموزشی بازار محور را به عنوان 4 الگوی آموزش مهارتی مطرح و آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را جهت پیاده سازی این الگوها با همکاری نهادهای ذیربط در شهرستان گرمسار اعلام نمود.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بر لزوم ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش با سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید و خاطر نشان ساخت ، ارتباط بین این سه نهاد ، باعث خواهد شد تا هیج جوان بیکاری در جامعه وجود نداشه باشد.
شایان ذکر است در خاتمه این همایش مسئولین و شرکت کنندگان از بازارچه صنایع دستی شهرستان گرمسار و نیز نمایشگاه توانمندیهای کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید به عمل آوردند

کلید واژه ها: استان سمنان -




جمعه 1 آبان 1394 - 12:19:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن