تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805736202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار داغ گوشت گوسفندي در تاسوعا و عاشورا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰ب.ظ)
بازار داغ گوشت گوسفندي در تاسوعا و عاشورا موج - رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي گفت: بعد از ايام عزاداري، قيمت گوسفند زنده دوباره به 12 هزار و 500 تومان برمي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري موج، قرار گرفتن در ايام محرم و افزايش نذورات مردم به‌ويژه در حوزه محصولات پروتئيني همچون گوشت گوسفندي، گوساله و مرغ باعث شده است که بازار با نوساناتي روبه‌رو باشد، اما به گفته صاحب‌نظران اين حوزه، نوسانات موجود منطقي است، چون قيمت‌ها تابع عرضه و تقاضا بوده و با توجه به توليد مناسب دام و طيور در کشور، شاهد افزايش يا کاهش فاحش قيمت‌ها نيستيم.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي درباره وضعيت گوشت گوسفندي مي‌گويد: قيمت گوشت گوسفند بعد از ايام عيد قربان و با توجه به در پيش بودن ايام محرم، يک‌هزار تومان افزايش يافت و بدين‌ترتيب قيمت گوشت گوسفندي شقه بدون دنبه مرغوب در سطح شهر 29 هزار تومان عرضه مي‌شود.
علي‌اصغر ملکي مي‌افزايد: قيمت ران گوسفندي نيز با توجه به نحوه پاک کردن آن به‌طور معمول 35 هزار تومان در مراکز شهري عرضه مي‌شود.
وي خاطرنشان مي‌کند: وزن هر شقه گوسفندي هشت تا 9 کيلوگرم است؛ بنابراين مردم با خريد يک شقه مي‌توانند ضمن داشتن گوشتي مرغوب، آن را با قيمت مناسب تهيه کنند.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي ادامه مي‌دهد: با توجه به در پيش بودن روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني، اتحاديه اقداماتي را برنامه‌ريزي کرده که مردم بتوانند با قيمت مناسب گوسفند زنده براي قرباني کردن را تهيه کنند که در حال حاضر در سطح شهر، قيمت هر کيلوگرم گوسفند زنده 12 تا 13 هزار تومان از نظر کارشناسي مشخص شده، اما ممکن است برخي افراد نسبت به فروش آن تا 14 هزار تومان نيز اقدام کنند.
ملکي تصريح مي‌کند: بعد از ايام عزاداري، قيمت گوسفند زنده دوباره به 12 هزار و 500 تومان برمي‌گردد.
وي يادآور مي‌شود: در زمينه توزيع دام در بين هيأت‌ها نيز در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني پيش‌بيني‌هايي انجام نشده است و تنها قربانگاه‌ها و جايگاه‌هاي تهيه و ذبح بهداشتي مربوط به روز عيد قربان است.
ملکي به مردم توصيه کرد: در صورتي که مي‌خواهند دام‌هاي خود را براي قرباني تهيه کنند، از آگهي‌هايي که در روزنامه‌ها درج شده استفاده کنند، زيرا آن‌ها مورد تأييد اتحاديه هستند و مجوزهاي لازم را نيز دارند.

نوسانات قيمت مرغ محسوس نيست
مصرف گوشت مرغ در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني و ايام عزاداري در کنار ساير اقلام پروتئيني به مصرف مي‌رسد و درباره تغييرات قيمتي آن شاهد هستيم که نوسانات آن نامحسوس و تا حدود يک‌هزار تومان بوده است.
به‌گونه‌اي که دبير انجمن ملي طيور در اين باره مي‌گويد: مي‌توان پيش‌بيني‌هايي را براي سه‌ماهه آخر سال جاري درباره قيمت گوشت مرغ داشت؛ زيرا در آن زمان توليد پايين مي‌آيد و قميت بالا خواهد رفت.
اصغري‌فرد مي‌افزايد: از آنجا که توليد جوجه مادر کم شده است، پيش‌بيني مي‌شود در سه ماهه آخر سال جاري نيز توليد جوجه يک‌روزه نيز کاهش يابد و بدين‌ترتيب قيمت‌ها با نوساناتي روبه‌رو باشد.
وي خاطرنشان مي‌کند: در بخش مرغ گوشتي تغييرات و نوسانات قيمتي با تأخير اتفاق مي‌افتد؛ به‌گونه‌اي که براي ايام عيد و سه ماهه نخست سال 1395 خورشيدي قيمت مرغ بالا خواهد رفت.
اصغري‌فرد ادامه مي‌دهد: چون در آن زمان جوجه‌ريزي کمتر شده و بدين‌ترتيب مرغ هم کمتر توليد مي‌شود و از آنجا که تقاضا بالا مي‌رود، اين امر بر قيمت تأثير گذاشته و بدين‌ترتيب قيمت مرغ بالا خواهد رفت.
وي تصريح مي‌کند: نوسانات قيمت مرغ چنان فاحش نيست که سبد خانوار را تحت تأثير قرار دهد، زيرا پايين رفتن و بالا آمدن قيمت يک‌هزار توماني، تفاوت زيادي در هزينه‌هاي خانوار نخواهد داشت.
دبير انجمن ملي طيور يادآور مي‌شود: در ماه رمضان افزايش قيمت‌ها نسبت به ماه محرم و ايام عيد بيشتر بوده است، به‌گونه‌اي که مصرف مردم در اين زمان بيشتر است.
اصغري‌فرد درباره وضعيت نهاده‌هاي مورد نياز مرغداري‌ها تأکيد مي‌کند: طي پنج ماهه اخير، قيمت سويا و ذرت ثابت بوده و نوسانات زيادي نداشته است، به‌گونه‌اي که قيمت ذرت 700 تا 800 تومان و قيمت سويا يک‌هزار و 300 تا يک‌هزار و 400 تومان ثابت بوده است.
وي معتقد است: ثبات در قيمت نهاده‌ها منجر به آن مي‌شود که بتوانيم قيمت‌ها را ثابت نگه داريم.
اصغري‌فرد همچنين مي‌گويد: براي توليدي موفق بايد بتوانيم برنامه‌ريزي جامعي تهيه کنيم.
به گفته رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي، طي يک هفته گذشته قيمت گوشت مرغ يک‌هزار تومان کاهش يافته است، به‌گونه‌اي که در مراکز عمده‌فروشي پنج‌هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود، در حالي که قيمت مرغ زنده چهارهزار تومان گزارش شده است و همچنين قيمت بوقلمون نيز به هشت‌هزار و 900 تومان رسيده، در حالي که در هفته گذشته قيمت آن 9 هزار و 400 تومان بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن