تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران کشوري بي رقيب در حوزه پيوند عضو در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
هاشمي مطرح کرد؛ ايران کشوري بي رقيب در حوزه پيوند عضو در منطقه موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه ايران کشوري بي رقيب در حوزه پيوند اعضا در منطقه است، از تشکيل کميته توريسم سلامت در اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي افزود: ايران کشور زيبايي است که بسياري از منابع آن بکر و دست نخورده است و جاذبه‌هاي توريستي فراواني دارد.
وزير بهداشت با بيان اين که ما به طور بالقوه امکانات خوبي داريم، گفت: مهم‌ترين مساله، دانش و مهارت پزشکي است که ايرانيان از گذشته از اين لحاظ در منطقه بهترين شرايط را داشته‌اند.
هاشمي با بيان اين که در حال حاضر 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکي در کشور فعاليت مي‌کنند، گفت: نوآوري‌هاي زيادي در اين دانشگاه‌ها انجام مي‌شود به نحوي که در حوزه «پيوند عضو» تقريباً بي‌رقيب هستيم و در حال حاضر در يکي از بيمارستان‌هاي کشور سالانه 600 پيوند کبد انجام مي‌شود که چنين آماري را در هيچ جاي دنيا سراغ نداريم.
وي گفت: در زمينه پيوند قلب، روده، پانکراس و کليه نيز که مورد نياز مردم منطقه است شرايط خوبي را داريم.
به گفته وزير بهداشت در حوزه نيروي انساني وضعيت بسيار خوبي داريم ولي در مورد فضاي درماني به دلايل مختلف، زيرساخت‌هايمان نياز به نوسازي و بازسازي دارند.
هاشمي با تاکيد بر اين که در فضاي پساتحريم فرصت بسيار خوبي براي سرمايه‌گذاري ايرانيان خارج از کشور فراهم شده، گفت مشوق‌هايي نيز براي حضور آن‌ها تعريف شده است و دولت بازگشت سرمايه را با يک سود منطقي تضمين مي‌کند.
هاشمي گفت: هيچ مانعي براي حضور کمپاني‌هاي مختلف و شرکت‌هاي زنجيره‌اي که در نقاط مختلف دنيا داراي بيمارستان و مراکز درماني هستند، در ايران وجود ندارد.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: اگر در کنار وجود نيروي انساني متخصص، فضاي مناسبي نيز براي حضور سرمايه‌گذاران در کشور وجود داشته باشد، حتماً در صنعت توريسم حوزه سلامت، موفقيت مان بيشتر از گذشته خواهد بود.
وزير بهداشت يادآور شد: در حال حاضر توريسم درماني از کشورهاي همسايه و مرزي آغاز شده است و افرادي از اين کشورها با مراجعه به شهرهاي شيراز، مشهد و تهران، خدمات درماني دريافت مي‌کنند ولي معتقدم ظرفيت ايران در اين زمينه بسيار بيشتر از اين‌هاست.
هاشمي تاکيد کرد: نياز است تا شرکت‌هايي در اين زمينه داير شوند و آژانس‌هايي وجود داشته باشند تا بتوانند از مبدأ تا زمان دريافت خدمت درماني و بازگشت، افراد را همراهي کنند.
وي يادآور شد: قيمت‌ها و هزينه‌هاي درماني در کشور ما کاملاً قابل رقابت بوده و نسبت به ساير کشورهاي اروپايي کمتر است و حتماً بايد سطح ارائه خدمت نيز از لحاظ کيفيت بهتر باشد.
هاشمي گفت: معتقدم هنوز در زمينه صنعت توريسم درماني، اول راه هستيم و با اين که داشته‌هاي خوبي داريم ولي هنوز نتوانسته‌ايم به خوبي از آن‌ها استفاده کنيم.
وزير بهداشت در ادامه از تشکيل کميته‌اي متشکل از نمايندگان وزارت بهداشت، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارتخانه‌هاي امور خارجه و کشور خبر داد و گفت: براي اين که بتوانيم توريسم سلامت را تشويق کنيم و بيماراني را از کشورهاي خارجي پذيرا باشيم، بيمارستان‌ها درجه‌بندي شده‌اند ولي معتقدم زماني در اين حوزه موفق خواهيم بود که سرمايه‌گذاري خارجي هم داشته باشيم و بيمارستان‌هاي مدرن‌تري به ويژه در نقاط مرزي کشور ايجاد شود.
هاشمي با بيان اين که سالانه بيش از 120 هزار نفر براي ورود به کشور ويزا دريافت مي‌کنند، گفت: در حال حاضر از کشورهاي آذربايجان، بخشي از ترکيه، عراق، لبنان و بخشي از مردم عربستان به کشورمان رفت و آمد دارند.
وي گفت: کشورهاي حاشيه خليج فارس نيز براي تردد در کشور علاقه‌مند هستند و سابقه تاريخي خوبي در ذهن مردم اين منطقه از خدمات پزشکي که از ايران دريافت کرده‌اند، وجود دارد.
وزير بهداشت با تاکيد بر اين که اين بازار به راحتي قابل دستيابي است، گفت: ممکن است توريست‌هاي ديگري نيز از نقاط ديگر جهان به دليل متفاوت بودن قيمت خدمات درماني در ايران و استفاده از دانش و مهارت جامعه پزشکي ايران مراجعه کنند که در اين زمينه بايد تلاش زيادي کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن