تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804760856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس دهم نبايد حتي دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بيفتد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۴ق.ظ)
باهنر: مجلس دهم نبايد حتي دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بيفتد موج - ‌دبير کل جامعه اسلامي مهندسين گفت: بايد اصولگرايان به نيروهايي برسند که مجلس دهم حتي دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نيفتد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه انجمن اسلامي مهندسين خراسان رضوي که در بنياد فرهنگي مهر رضوان برگزار شد، با بيان اينکه ما تا سه سال قبل معمولاً هر سال يک انتخابات در کشور برگزار مي‌کرديم، اظهار کرد: امروز همه اعتقاد دارند که انتخابات در سرنوشت کشور تأثير بسزايي دارد.
وي ادامه داد: چهار رئيس جمهور سابق کشور را در ذهنتان مرور کنيد، اين‌ها با يکديگر کاملاً متفاوت بودند اما تأثير اقدامات و تصميمات آن‌ها تا عمق خانه‌هاي مردم مي‌رود و احساس مي‌شود.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينکه پيش‌لرزه‌هاي برگزاري هر انتخابات از سه تا چهار ماه قبل از آن آغاز مي‌شود، تصريح کرد: خود انتخابات زلزله است و تا چند ماه بعد از آن نيز پس لرزه‌هاي آن در کشور وجود دارد، به همين جهت تصميم گرفته شد زمان برگزاري انتخابات‌ها در کشور را به دو سال تغيير دهيم و در هر دو سال دو انتخابات برگزار کنيم.
باهنر اضافه کرد: اما اين کار يک اشکال عمده به وجود آورد که فعالان سياسي بايد اين نقطه ضعف را برطرف کنند، آن هم اين است که وقتي اين دو انتخابات با هم هستند يکي از آن‌ها تحت الشعاع ديگري قرار مي‌گيرد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري همزمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در اسفند امسال تصريح کرد: در انتخابات آتي هم همين مشکل را داريم، کارکرد اين دو مجلس بسيار متفارت است و اين دو هيچ تشابهي با هم ندارند.
وي با بيان اينکه در پنجاه، شصت سال گذشته انواع و اقسام انقلاب‌ها و مجاهدت‌ها را در کشورهاي مختلف داشتيم، گفت: مايه تأسف است که اين انقلاب‌ها نتيجه‌اش آن طور که بايد مي‌شد نشد، ايران در يک منطقه کاملاً آشوب زده و ناامن که بيشترين دشمني‌هاي استکبار در منطقه به خاطر آن است، جزيره‌اي کاملاً امن است، اما امنيتي که در کشور ما به وجود آمده ناشي از چيزي نيست جز محوريت رهبري مقتدر و مخلص.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مجلس خبرگان پشتوانه ولايت فقيه است و ولايت فقيه هم پشتوانه رفاه، امنيت و توسعه کشور است.
وي با اشاره به اينکه مجلس شوراي اسلامي هم عملکرد ديگري دارد، افزود: فعالان سياسي بايد براي هر دو مجلس جداگانه وقت بگذارند تا هيچ کدام تحت الشعاع ديگري قرار نگيرد، ما براي مجلس خبرگان رهبري نگراني زيادي نداريم ولي چون مسأله بسيار مهم است برخي ممکن است خواب‌هايي ببينند که ان شاءالله خواب‌هاي آنان تعبير نخواهد شد، اما اين دليل نمي‌شود تا ما بر اين مسأله حساس نباشيم.
باهنر با بيان اينکه فعاليت استاني و منطقه اي جبهه پيروان براي مجلس آغاز شده است، اظهار کرد: تدارکات و رصد در حوزه‌هاي انتخابيه آغاز شده اما ما در مرکز به هيچ عنوان قصد دخالت در کار استان‌ها را نداريم.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: شايد 80 تا 90 حوزه انتخابيه تکليفشان مشخص شده است، 205 حوزه انتخابيه وجود دارد که 175 حوزه‌ انتخابيه تک نماينده‌اي است، در حوزه‌هاي بزرگ‌تر هم فعالان سياسي مشغول فعاليت هستند.
وي خاطرنشان کرد: در بسياري از شهرها رقباي اصلاح‌طلب جدي داريم که فعال هستند، بنابراين ما اصولگرايان بايد احساس ضرورت وحدت را بيشتر داشته باشيم که اين موضوع در سطح کلان مطرح است.
باهنر با بيان اينکه فعالان در سطح ملي ضرورت اين وحدت را احساس مي‌کنند، افزود: البته آن‌ها نيز وقتي مي‌خواهند بنشينند کنار هم، برخي کدورت‌هاي گذشته را به ياد مي‌آورند و نگراني از اين بابت وجود دارد، اما بايد ما به يک سري نيروهاي اصولگرا برسيم و بتوانيم آنان را کنترل کنيم تا مجلس دهم دست حتي اصلاح‌طلبان معتدل هم نيفتد.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين تاکيد کرد: من خودم هميشه به اصلاح طلبان توصيه کردم که در ميدان انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت جدي داشته باشيم اما اگر خدايي ناکرده مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بيفتد اين دوستان نشان دادند که بعد از اينکه به قدرت مي‌رسند فضا را دست تندروها دادند يا تندروها آنان را مصادره کرده‌اند، ما مجلس ششم و مسائلي که در دولت اصلاحات به وجود آمد را هنوز به خاطر داريم.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطرنشان کرد: در هر صورت ما از همه فعالان اصولگرا براي شرکت در شوراي هماهنگي اصولگرايان دعوت به همکاري مي‌کنيم.
وي با اشاره به اينکه جبهه پيروان قصد دخالت در حوزه‌هاي انتخاباتي استاني را ندارد، افزود: ما فقط هرجا که دوستان نياز به کمک يا مشورت داشته باشند در خدمت آنان خواهيم بود.
باهنر در بخش ديگري از سخنانش درباره برجام تصريح کرد: برجام مراحل زيادي را گذرانده و دولت وارد کار سخت و سنگيني شد، اما اصل کليد را رهبري زدند هنگامي که از نرمش قهرمانانه به عنوان يک سياست راهبردي سخن به ميان آوردند.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري مدام بر پرونده هسته‌اي مراقبت داشتند، ادامه داد: ايشان از حدود 7 يا 8 ماه قبل از اينکه برجام نهايي شود خطوط قرمزي را مشخص کردند و چيزي به عنوان نظر عمومي و خصوصي رهبري درباره برجام وجود ندارد.
وي به نامه مقام معظم رهبري درباره اجراي برجام اشاره و تصريح کرد: در اين نامه تقريباً همه مسائل به صورت واضح و روشن بيان شده است.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌اي آنقدر مهم و خطير است که حتي دولت‌ها و مجالس هم بايد منافع آن‌ها در سايه مسائل هسته‌اي باشد.
باهنر تصريح کرد: رهبري دقت‌هايشان را در اين موضوع اعمال و بعد هم کار را به مسير قانوني‌اش واگذار کردند و در اين داستان اينگونه نبوده که از دفتر ايشان کسي نسبت به موضوع تصويب برجام به دستگا‌ه‌هاي مربوطه امر و نهي کرده باشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در مسئله برجام همواره بايد در حالت خوف و رجا باشيم، اضافه کرد: دشمن ما حيله‌گر است و از اين جهت ما بايد دل نگران باشيم، از طرف ديگر بايد به قدرت و امکانات خود بباليم و کار را با شجاعت و بصيرت پيش ببريم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه نمايندگان مجلس نهم بدشانس‌ترين نمايندگان بعد از انقلاب هستند، افزود: اين مجلس دو سال در دولت احمدي‌نژاد قهر و آشتي و خانه‌نشيني را تجربه کرد دو سال هم در دولت روحاني مشغول انتخاب وزرا و مسائل مربوط به آنان بود.
دبير کل جامعه اسلامي مهندسين تاکيد کرد: در انتخابات پيش‌رو بايد به دنبال کساني برويم که حداقل صلاحيت‌ها و حداکثر مقبوليت‌ها را دارند چراکه رأي آوردن شرط لازم کانديداهاست.
باهنر عنوان کرد: در خيلي از حوزه‌هاي انتخابيه تعداد کساني که احساس تکليف شرعي مي‌کنند از تعداد نمايندگاني که در آن حوزه مي‌خواهيم بسيار بيشتر است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مجلس دهم براي ما بسيار مهم‌تر از تک تک نمايندگان است، تاکيد کرد: مجلس دهم اصولگرايي که باهنر و دوستانش در آن حضور نداشته باشند را ترجيح مي‌دهيم به مجلس دهم اصلاح‌طلبي که ما در آن باشيم ولي در اقليت باشيم.
وي با بيان اينکه در اصولگرايي نبايد از اصولمان کوتاه بياييم، گفت: بايد همه تلاشمان را براي شکل‌گيري وحدت انجام دهيم، اگر در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه دوستان ما به وحدت برسند مجلس دهم با اکثريت آرا اصولگرا خواهد شد.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوالي درباره حضور ناطق‌نوري در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: ما از ناطق‌نوري درخواست کرديم تا بيايد و فعال شود اما فعلاً که گفته قصد ورود ندارد شما دعا کنيد تا دلش کمي نرم شود، اما در هر صورت او از سرمايه‌هاي اصولگرايي است.
باهنر در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص مخالفتش با استيضاح وزير راه گفت: من به علت سابقه فعاليت در دوره‌هاي مختلف مجلس با وزراي زيادي کار کردم آخوندي را جزو افراد سياست‌مدار و استراتژيست مي‌دانم، اگر بخواهيم وزاري روحاني را از لايق‌ترين آنان رديف کنيم من شهادت مي‌دهم که آخوندي جزو 5 نفر اول باشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره ورود احمدي‌نژاد به انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: با احمدي‌نژاد آدم‌هاي مختلفي کار کردند برخي در دولت نهم از او جدا شدند برخي هم تا پايان دولت دهم به دليل وظيفه شرعي که حس مي‌کردند با او ماندند، اما برخي تا الان هم با او ارتباط دارند ولي احمدي‌نژاد منهاي مشايي را قبول دارند، برخي نيز او را با مشايي مي‌خواهند، يادمان نرود علاوه بر فتنه، انحراف نيز خط قرمز ماست و نبايد آن را فراموش کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن