تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813038833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيل سرمايه گذاري خارجي در بخش بانکداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۴ب.ظ)
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با موج خبر داد: تسهيل سرمايه گذاري خارجي در بخش بانکداري موج- البته در استصوابيه جديد پولي و بانکي امکان سرمايه گذاري آن ها در بانک ها با مشارکت بانک هاي داخلي تا 40 درصد هم ديده شده است. اين فرصت خوبي براي سرمايه گذران خارجي است تا بتوانند در اقتصاد کشورمان حضور داشته باشند.
تصويب برجام و رفع تحريم ها اميد تازه اي در دل صنعت گران و فعالان اقتصادي به وجود آورده است. روز گذشته نيز جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در مراسم روز ملي صادرات از رفع تحريم ها تا آبان خبر داد که اين موضوع اميدها را دو چندان کرده است. اما چيزي که اين روزها اکثر کارشناسان و فعالان اقتصادي بر آن تاکيد دارند تهيه نقشه راه و سند چشم اندازي است که بر اساس آن بتوان از شرايط به وجود آمده نهايت استفاده را ببريم. محمدرضا پورابراهيمي، عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با خبرنگار موج در اين باره گفت: اکنون فرصت خوبي فراهم شده تا از امکانات سرمايه گذاران خارجي استفاده کنيم. کشور ما از ظرفيت هاي بسيار خوبي در زمينه هاي گوناگون برخوردار است و با انجام برنامه ريزي هاي مناسب مي توان شاهد خروجي خوبي از اين فرصت ها باشيم.
وي افزود: البته اين را هم بايد در نظر داشت؛ فقط ما نيستيم که نيازمند سرمايه گذاران خارجي هستيم بلکه خارجي ها نيز به دليل رکودي که در فضاي اقتصادي دنيا وجود دارد به دنبال مکاني امن و بازارهاي جديد براي سرمايه گذاري هستند.بايد از اين شرايط به نفع خودمان استفاده کنيم و وارد يک بازي برد- برد شويم.
پورابراهيمي در ادامه به بيان مشکلات سرمايه گذاري خارجي در کشور پرداخت و گفت: سرمايه گذاران خارجي در بخش بانک و بيمه با محدوديت 5 درصد براي اشخاص حقيقي و 10 درصد براي اشخاص حقوقي مواجه اند. البته در استصوابيه جديد پولي و بانکي امکان سرمايه گذاري آن ها در بانک ها با مشارکت بانک هاي داخلي تا 40 درصد هم ديده شده است. اين فرصت خوبي براي سرمايه گذران خارجي است تا بتوانند در اقتصاد کشورمان حضور داشته باشند.
نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بايد در برخي زمينه ها تلاش بيشتري کنيم. تسهيل امور تجاري، کنترل نوسانات نرخ ارز و بهبود فضاي کسب و کار از جمله مسائلي هستند که تاثيرات جدي بر علاقه مندي سرمايه گذاران داخلي و خارجي جهت سرمايه گذاري در کشور مي گذارد.
پورابراهيمي در پاسخ به اين که با وجود الزام قانون به خصوصي سازي، دولت همچنان اصرار به مشارکت در سرمايه گذاري هاي خارجي دارد؛ عنوان مي کند: اين که دولت از هيات هاي تجاري خارجي دعوت مي کند و با آن ها سر ميز مذاکره مي نشيند به اين معني نيست که مي خواهد با آن ها مشارکت کند بلکه بيشتر به منظور کسب يک سري اطلاعات وآشنايي خارجي ها با توانمندي هاي کشورمان است.
اين نماينده مجلس با تاکيد بر اين که دولت قصد مشارکت در سرمايه گذاري هاي خارجي را ندارد؛ مي گويد: ديدار شرکت هاي شبه دولتي يا خصولتي منافاتي با حضور فعالان اقتصادي و بخش خصوصي ندارد. آن ها نيزمي توانند در جلسات جداگانه با هيات هاي تجاري به معرفي توانمندي هاي خود بپردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن