تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819857306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند کاهش و افزايش حرکت قيمت نفت در پايان معاملات ديروز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۹ق.ظ)
روند کاهش و افزايش حرکت قيمت نفت در پايان معاملات ديروز موج - روند حرکت قيمت نفت ديروز در بازارهاي مختلف هماهنگ نبود به طوري که در پايان معاملات، برخي نسبت به روز گذشته کاهش و برخي افزايش پيدا کردند.
به گزارش خبرگزراي موج، قيمت آتي نفت خام آمريکا ساعاتي پيش در پايان معاملات بازار نايمکس نيويورک اندکي کاهش پيدا کرد؛ زيرا فعالان بازار منتظر گزارش موجودي نفت اين کشور بودند.
انجمن نفت آمريکا (اي.پي.آي)، يک گروه مستقل و غيردولتي که توسط صنايع اين کشور اداره مي‌شود در گزارش اوليه خود اعلام کرد، موجودي نفت اين کشور در هفته گذشته هفت ميليون بشکه افزايش يافته است که تفاوت فاحشي با پيش‌بيني 3.7 ميليون بشکه‌اي تحليلگران در نظرسنجي رويترز دارد.
مديريت اطلاعات انرژي آمريکا (اي‌اي.آي.اي) گزارش رسمي در اين زمينه را امروز منتشر مي‌کند.
کريس جرويس، تحليلگر شرکت مديريت ريسک کپراک در فردريک مريلند، گفت: گزارش انجمن نفت آمريکا بار ديگر زمينه را براي گزارش فرداي مديريت اطلاعات انرژي آمريکا آماده کرد. انتظار مي‌رود گزارش امروز بيانگر اين باشد که موجودي نفت آمريکا در هفته گذشته براي چهارمين هفته متوالي افزايش يافته است.
جرويس تأکيد کرد: هرچند پيش‌بيني خود او نيز اين است که موجودي نفت اين کشور در هفته گذشته افزايش يافته است، اما؛ از گزارش انجمن نفت آمريکا بهت‌زده شده و هرگز انتظار چنين افزايشي در موجودي نفت آمريکا را ندارد.
قيمت نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه دسامبر (آذر) در پايان معاملات ديروز بازار لندن 10 سنت افزايش يافت و به 48.71 دلار در هر بشکه رسيد. قيمت اين نفت در آغاز معاملات امروز پس از انتشار گزارش انجمن نفت آمريکا، پنج سنت کاهش پيدا کرد و به 48.56 دلار در هر بشکه رسيد.
قيمت نفت خام آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر (آبان) که سررسيد آن ديروز بود، در پايان معاملات روز گذشته با 34 سنت کاهش به 45.55 دلار در هر بشکه رسيد. قيمت تحويل در ماه دسامبر (آذر) اين نفت با يک سنت افزايش نسبت به روز دوشنبه، به 46.29 دلار در هر بشکه رسيد، ليکن در آغاز معاملات امروز 37 سنت کاهش پيدا کرد.
ريچارد هستينگس، استراتژيست کلان شرکت سيپورت گلوب گفت: خطر مازاد عرضه، پيوسته حرکت‌هاي صعودي قيمت را تهديد مي‌کند، همان چيزي که در پايان معاملات ديروز بازار نايمکس شاهد بوديم.
هستينگس افزود: در حالي که توليد نفت شيل آمريکا کاهش قابل‌ملاحظه‌اي پيدا نکرده است، توليد عراق و ليبي بالا رفته و ايران نيز تلاش مي‌کند به محض لغو تحريم‌ها، سهم بازار خود را دوباره به دست آورد.
به نظر مي‌رسد، سرمايه‌گذاران در حالي که منتظر گزارش مديريت اطلاعات انرژي آمريکا هستند، حرکت‌هاي اوپک را نيز رصد مي‌کنند و منتظر نتيجه نشست مشترک اوپک و غير اوپک، که امروز در وين برگزار مي‌شود، هستند.
دومنيک کريچلا، تحليلگر موسسه مديريت انرژي، گفت: به اعتقاد من اجماع کلي بر اين است که، تا زماني که برنامه‌اي براي کاهش توليد وجود نداشته باشد، کاري نمي‌توان کرد، ليکن فکر مي‌کنم با توجه به گزارش تعجب‌آور انجمن نفت آمريکا، سطحي از احتياط در بازارها وجود دارد.
به گفته تحليل گران، توليدکنندگان بزرگ نفت در خاورميانه در حدود دو ميليون بشکه در روز مازاد بر نياز فعلي نفت توليد مي‌کنند که به موجودي انبارها در سراسر جهان اضافه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن