تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846483885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جبهه پایداری انقلاب اسلامی از منطق اصول گرایی حمایت می کند و معتقد است که اصول را نباید فدای چیز دیگری کرد/امام خمینی تا آخر اهل استقامت و پایداری بود


واضح آرشیو وب فارسی:صابرنیوز: گروه سیاسی صابرنیوز: محمد مهدی فیاضی؛ امام(ره) در هر لحظه خود را مکلف می دید و در اکثر پیامهایش آن را گوشزد می کرد. در همین راستا فرمود: «مانباید نگران باشیم که مبادا شکست بخوریم. باید نگران باشیم که مبادا به تکلیف عمل نکنیم. نگرانی ما از خود ماست. اگر ما به تکالیفی که خدای تبارک و تعالی برای ما تعیین کرده عمل بکنیم; باکی از این نداریم که کست بخوریم، چه از شرق وچه از غرب، چه از داخل و چه از خارج، و اگر به تکلیف خودمان عمل نکنیم، کست خورده هستیم. خودمان، خودمان را شکست داده ایم.» از این رو، آنگاه که احساس وظیفه می کرد، عقب نشینی و مجامله و تسامح معنی نداشت. در فروردین سال 1343 فرمود: خمینی را اگر دار بزنند، تفاهم نخواهد کرد. مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی، در خاطراتی که از پدر بزرگوارش نقل می کند، می گوید: حضرت امام می فرمودند: یکبار در حال رفتن به مدرسه فیضیه مشاهده کردم که عده ای دارند راجع به کتاب «اسرار هزار ساله »بحث می کنند. ناگهان به ذهنم آمد: ما داریم درس اخلاق می گوییم،حال آنکه این بحثها در حوزه ها نفوذ پیدا کرده است. امام تصمیم می گیرند. از وسط مدرسه فیضیه بر می گردند و دیگر به درس نمی روند و طی یک ماه تا چهل روز تقریبا همه کارها را کنارمی گذارند و کتاب «کشف الاسرار» را می نویسند. دیدگاه تکلیف گرایی و ادای وظیفه شرعی از جمله امور روشنی است که در سیره ائمه اهل بیت علیهم السلام مطرح است. آنان قدمی برنمی داشتند; مگر اینکه با آن تکلیفی انجام می شد و یا حکمی ازاحکام الهی به اجرا در می آمد. در اینجا به دو نمونه اشاره می کنیم: الف ) پس از آنکه مردم مدینه و کوفه و دیگر شهرها بعد از قتل عثمان به ستوه آمدند، جهت قبول و پذیرش حکومت به امیرمومنان(ع) روی آوردند و پافشاری کردند. حضرت فرمود: «اما والذی فلق الحبه و برا النسمه لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر و ما اخذالله علی العلماء ان لا یقارواعلی کظه ظالم و لا سغب مظلوم لالقیت حبلها علی غاربها و لسقیت آخرها بکاءس اولها و لالفیتم دنیا کم هذه ازهد عندی من عفطه عنز...» بدانید سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان را آفرید، اگر این بیعت کنندگان نبودند و یاران حجت برمن تمام نمی کردند و خداوند به علما و دانشمندان نفرموده بود تا برسیری و شکمبارگی ستمکار و گرسنگی مظلوم خشنود نباشند، هرآینه مهار شتر خلافت را بر کوهانش می گذاشتم، پایان آن راهمانندآغازش (پوچ) می انگاشتم، چون گذشته خود را کنار می کشیدم ومی فهمیدید که دنیای شما نزد من از آب بینی بز کم ارزشتربود... قبول حضرت بر اساس انجام وظیفه الهی بود. او به تکلیف عمل کردو حکومت چهار سال و شش ماهه اش مدرسه ای برای همه آزادی خواهان وعاشقان عدالت گردید. امام خمینی(ره) نیز می فرماید: ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم. ما مکلفیم که با ظلم مقابله کنیم، با این آدم خوارها و با این خونخوارها مقابله کنیم. ب ) امام حسین(ع)، هنگام خروج از مدینه، به محمد بن حنفیه فرمود: انی لم اخرج اشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر واسیر بسیرة جدی و ابی علی بن ابی طالب (ع) من از روی خودخواهی وخوشگذرانی و فساد و ستمگری از مدینه خارج نشده ام بلکه برای ادای تکلیف و وظیفه شرعی، می خواهم امر به معروف کنم و نهی ازمنکر نمایم و به شیوه جدم (پیامبر خدا(ص)) و پدرم علی بن ابی طالب(ع) عمل کنم. بی تردید انجام دادن امر به معروف و نهی از منکر از بالاترین و روشنترین مصادیق ادای تکلیف شرعی است که حضرت امام حسین(ع) برای معرفی آن بدان مبادرت ورزید. امام خمینی(ره) می فرماید: «من در پاریس که بودم بعضی خیراندیش ها می گفتند که نمی شوددیگر، که نمی شود باید چه کرد؟ باید قدری .. . گفتم: ما تکلیف شرعی داریم عمل می کنیم و مقید به آن نیستیم که پیش ببریم برای اینکه آن را ما نمی دانیم، قدرتش را هم الان نداریم; اما تکلیف داریم. ما تکلیف شرعی خودمان را عمل می کنیم. من این طور تشخیص دادم که باید این کار را بکنیم. اگرپیش بردیم، هم به تکلیف شرعی عمل کرده ایم هم رسیده ایم به مقصد; و اگر پیش نبردیم، به تکلیف شرعی مان عمل کرده ایم.» 3- حضرت امام خمینی در مورد «تکلیف گرایی» سیدالشهدا می گوید: «سیدالشهداء(ع) به تکلیف شرعی الهی می خواست عمل بکند. تکلیف شرعیش را عمل کرده مغلوب هم بشود، تکلیف شرعیش را عمل کرد، قضیه تکلیف است.»(امام خمینی، 1362، ج4،ص 16) ملاک تکلیف مهم است.شهدا اهل تکلیف بودند و سنجیدن نتیجه حقیقی را در «عمل به تکلیف» می دیدند.پایداری اهل تکلیف است.در فکر نتیجه حاصل شده از تکلیف است.هر نتیجه ای را قبول ندارد.نتیجه ای را قبول دارد که در دستگاه الهی «رفوزه» نشود.نتیجه ای که از غیر عمل به دین و اسلام و ارزش های آن بیرون بیاید در هندسه معرفتی جبهه پایداری معنا ندارد. جبهه پایداری انقلاب اسلامی که یک جبهه گفتمانی و مستقل است، از منطق اصول گرایی حمایت می کند و معتقد است که اصول را نباید فدای هیچ چیز کرد. بلکه باید بر اصول پایدار ماند و تا پایدار نیز ایستاد و از مواضع اصولی اسلام و انقلاب عقب نشینی نکرد. پایداری آموخته است که ذبح ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی هرگز. ریشه تسلیم پایداری در برابر خدا در قرآن است.پایداری مردان خدا یک فرهنگ الهی است که ریشه در تاریخ انبیا دارد.شهدا مظهر پایداری بوده اند.انسان های مومن اهل پایداری بر اصول اند.پایداری بر باطل مردود است.پایداری در درس دفاع از اصول انقلاب اسلامی حضرت روح الله نشسته اند و از مشرب محکم ولایت و پایداری او بر «اصول اندیشه امام» بهره ها برده و جام ها نوشیده اند. انسان های بزرگ اهل پایداری و استقامت و غیرت و شهادت اند. از زبان قرآن بشنویم که اگر تکلیف الهی در میان باشد اما نتیجه آن سر بریدن اولادت باشد باکی نیست. « رَبِّ هَبْ لِی مِنَ الصَّالِحِینَ فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلاَمٍ حَلِیمٍ فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْیَ قَالَ یَا بُنَیَّ إِنِّی أَرَى فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانْظُرْ مَا ذَا تَرَى قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِی إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِینَ فَلَمَّا أَسْلَمَا وَ تَلَّهُ لِلْجَبِینِ وَ نَادَیْنَاهُ أَنْ یَا إِبْرَاهِیمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا إِنَّا کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ إِنَّ هذَا لَهُوَ الْبَلاَءُ الْمُبِینُ وَ فَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ ( صافات آیات 100 تا 107 ) بارالها! مرا فرزند صالحی که از بندگان شایسته تو باشد عطا فرما. پس مژده ی پسر بردباری به او دادیم. آن گاه که [ آن پسر رشد یافت و ] با او به سعی و عمل شتافت [ یا در جهاد و عبادت یا در سعی صفا و مروه با پدر همراه شد ] ابراهیم گفت: ای فرزند عزیزم! من در عالم خواب چنین می بینم که تو را قربانی [ راه خدا ] می کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر! هر چه مأموری انجام ده که ان شاءالله مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت. پس چون هر دو تسلیم امر حق گشتند او را [ برای کشتن ] به روی درافکند. و ما در آن حال [ که کارد به گلویش کشید ] خطاب کردیم که ای ابراهیم! تو مأموریت عالم رؤیا را انجام دادی [ کارد را از گلویش بردار ] ما نیکوکاران را چنین نیکو پاداش می دهیم. این ابتلا همان امتحانی است که [ حقیقت حال اهل ایمان را ] روشن می کند [ که در راه خدا از هر چیز می گذرند ] و بر او [ گوسفندی فرستاده و ] ذبح بزرگی فدا نمودیم.» پایداری بر اصول را باید از حضرت ابراهیم خلیل آموخت.تساهل و تسامح در اصول جایز نیست و اندکی نباید از آن کوتاه آمد.انبیا اهل استقامت و پایداری بوده اند. 3- در بین های و هوی سیاست بازان،مجموعه ای بر تشکیل شد که هدفش ورود مومنانه در سیاست بود و از این رو جریان فتنه انگیز که در سال 88 فتنه راه انداختند و فرهنگ سیاسی ایران را به ابتذال سیاسی و اخلاقی کشاندند،«خط قرمز» پایداری شد.خط قرمزی که رهبری آن را تعیین نمود.حلقه انحرافی مصادره گر سکولار نفوذکرده در دولت دهم هم از زیر نقد جدی پایداری مصون نماند. پایداری در مکتب الهی آموخته اند که: «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا». در هندسه عالم «آینده از آن حزب الله است»...این پایان سکولاریسم است و سکولارها...پایان فرزندان پوپر...پایان مریدان شیفته «ماکیاولی»...پایان فرزندان نامشروع علوم انسانی سکولار...پایان چاکران نظری درگاه هاناآرنت... شاگردان ماکیاولی باز هم برای رسیدن به هدف از وسیله «قربه الی الله» بهره برده اند...دشمنان پایداری جز از مکتب پوپر تا ماکیاولی استفاده نکرده اند...مکتب روح الله را «مصادره ای» می آموزند همچون مکتب امام خامنه ای را. در آخر سخنم: گاهی در نیمه های شب در دل سحر بلند شده و با «خود» خلوتی کنید.خلوت باطن بزرگترین خلوت است.خدای را به یاد آورید... به جای تهمت و تخریب اندکی وقت برای رسیدن به فهم تکلیف الهی کرده و با جان خود به عبودیت بپردازید.پایداری شخص گرا،جناح گرا نیست.انقلابی است. خدا رحمت آیت الله بهجت را...می فرمودند: * سر سفره او نشسته ایم بدانید که در وقتی [که] ما خلوت کردیم [خداوند] مطّلع است، وقتی جلوی مردم هستیم مطّلع است، حرف می زنیم مطّلع است، ساکتیم مطّلع است. همین که شخص مطّلع شد - صاحب این خانه، صاحب این عالم، از هر فرد فرد، به تمام افعال و تروک، به تمام زوایا مطّلع شد، آنچه که نیّت کرده و می کند، آنها را هم مطّلع است؛ بلکه نیّت خیر را می نویسد، نیّت شرّ را نمی نویسد تا شرّ محقّق نشده، شرّ هم که محقّق شد، یک مقدار صبر می کند تا ببیند توبه می کند یا نه، برمی گردد یا نه؟ - کار تمام است. مقصود، همین که انسان بداند که خدا می داند، کار تمام شد، دیگر معطّل نباشد، همه چیز را تا به آخر می فهمد، [که] چه باید بکند و چه باید نکند، از چه منتفع می شود و از چه متضرّر می شود، [خداوند] ما را می بیند.» خدای سیاست «شاهد و عادل و حسابگر» است...


چهارشنبه ، ۲۹مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: صابرنیوز]
[مشاهده در: www.sabernews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن