واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: بصیرت یعنی اینکه در مشکلات و فتنه های سنگینی که حتی دلیلشان را نمی فهمیم از امام و جانشین او جدا نشویم و به دین پشت نکنیم.به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری سه شنبه شب در مراسم عزاداری هیئت ثارالله که در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت: کاری که ما را به لقاء الله و درک حقیقت توحید می رساند این است که در مقام ولایت امامان معصوم (ع) برای آن ها شریکی قائل نشویم. وی افزود: اگر دیدید کسی شرک در توحید دارد علتش شرک در ولایت امامان معصوم (ع) است یعنی شرک در ولایت او را به شرک در توحید کشانده بنابراین هر کسی وارد ولایت اهل بیت (ع) شود وارد ولایت خدا نیز می شود. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به درجات بهشت تصریح کرد: روز قیامت مقام و رتبه انسان متناسب با درجه ایمان اوست و اینکه در روایات می خوانیم درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است بدین معناست که هر مقدار که نور عمل به قرآن در انسان متجلی باشد به همان مقدار از پاداش الهی بهره مند خواهد شد پس رسیدن به بهشت مشروط به ورود در وادی ولایت اهل بیت(ع) است. وی ادامه داد: سیر در مراتب توحید در واقع سیر در مراتب ولایت امامان معصوم(ع) است بنا بر این موحد واقعی یعنی کسی که با تمام وجود به دنبال پیامبر(ص) است. میرباقری با بیان اینکه دشمن در پی زنده کردن روح بت پرستی در است ابراز کرد: دشمنان اسلام می خواهند ما را از اهل بیت (ع) جدا کنند تا بتوانند روح بت پرستی را در ما ایجاد کنند که البته بت پرستی در این جا به معنای پرستش سنگ و چوب نیست بلکه شکل های مدرن آن است که گاهی حتی ظاهر خداپرستی و ایمان دارد. وی تاکید کرد: در قرآن می خوانیم که خدا یک سری نعمت های ظاهری به ما داده و یک سری نعمت های باطنی و اینکه در روایات گفته شده منظور از نعمت های ظاهری توحید و نبوت و منظور از نعمت های باطنی ولایت امامان معصوم(ع) است. این سخن به این معنا نیست که ولایت از توحید بالاتر است بلکه به این معناست که اگر کسی می خواهد حقیقت توحید برایش آشکار شود باید ولایت اهل بیت(ع) را درک کند. وی ادامه داد: ورود در وادی ولایت اهل بیت (ع) موجب نجات از ناپاکی و پلیدی های شیطانی است و کسی که به این مرحله رسید باید تلاشش را در راستای نزدیک تر شدن به خدا بیشتر کند. این کارشناس امور دینی فطرت انسان را یک فطرت توحیدی خواند و اذعان کرد: فطرت هر انسانی بر اساس توحید است و اگر اینگونه نبود دعوت انسان به درک بالاترین مراتب توحید توسط پیامبران یک کار بیهوده و بی معنا بود. وی افزود: ما در باطن خود نه تنها میل به لقاء الله داریم بلکه ریشه میل به بالاترین شکل عبادت یعنی عبادت از سر عشق به خدا نیز در وجود ما هست و باید این استعداد را شکوفا کنیم. میرباقری گفت: در بذر وجودی ما میل به توحید، میل به رسالت و میل به حرکت در وادی امام هست و علاوه بر این ها میل به گناه و سرکشی نیز داریم بنا بر این قرآن می گوید ما به انسان هم تقوا را الهام کردیم و هم گناه را، پس ما هم توانایی انتخاب اطاعت از خدا و هم توانایی انتخاب راه سرکشی در مقابل او را داریم و اختیار با خودمان است. وی خاطرنشان کرد: اگر خدا ما را خواستار توحید می آفرید ولی راه رسیدن به آن را به ما نشان نمی داد حساب و کتاب بی معنا می شد به همین دلیل خدا ابتدا میل به توحید را در فطرت ما نهاد سپس راه رسیدن به آن را نشان داد و سپس استعداد طی کردن این مسیر را در وجودمان گذاشت. استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اهل بیت(ع) از همان ابتدا در معاهداتی که با خدا داشتند فتنه درگیری با دشمنان را پذیرفته اند بنا بر این هر کس در وادی ولایت ورود پیدا کرد وارد این درگیری خواهد شد و البته رشد و تعالی ما در همین است. وی گفت: بصیرت یعنی اینکه در مشکلات و فتنه های سنگینی که حتی دلیلشان را نمی فهمیم از امام و جانشین او جدا نشویم و به دین پشت نکنیم./فارس 135
چهارشنبه ، ۲۹مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]