تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی پیش‌بینی‌های در عنبرآباد درست از آب در آمد دستاوردهای ساخت غیر‌اصولی آب‌نمای مردهک کنارستان در نخستین سیل + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وقتی پیش‌بینی‌های خبرگزاری فارس در عنبرآباد درست از آب در آمد
دستاوردهای ساخت غیر‌اصولی آب‌نمای مردهک کنارستان در نخستین سیل + تصاویر
خبرگزاری فارس جنوب کرمان چندین مرتبه به مسئولان یادآوری کرده بود که از ساخت غیر‌اصولی آب‌نمای مردهک کنارستان جلوگیری کنند، زیرا با نخستین رودخانه پاییزی سال جاری این معبر 100 درصد تخریب و موجب خسارت به مردم می‌شود.

خبرگزاری فارس: دستاوردهای ساخت غیر‌اصولی آب‌نمای مردهک کنارستان در نخستین سیل + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، بارش شدید باران دو ساعته طی روزهای گذشته منجر به  آب‌گرفتگی معابر شهر مردهک و همچنین در حاشیه‌های شهر با طغیان دو رودخانه در شرق و غرب شهر سیل جاری شد. گستردگی دامنه سیل به اندازه‌ای بود که 95 درصد زمین‌های کشاورزی غرب شهر مردهک به طور کامل زیر آب قرار گرفت.

در این میان بیشترین بخش متضرر شده در شهر مردهک گلخانه‌دارها بودند که خساراتی بین 20 تا 100 درصد داشتند و با توجه به آغاز فصل کاشت گلخانه‌ها مقدار زیادی از کودهای مرغ که طی چند روز قبل در کنار واحدهای گلخانه قرار گرفته بود، طعمه آب شد.

علی شاهی‌نژاد از گلخانه داران شهر مردهک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با ابراز تأسف به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار آب‌نمای مردهک کنارستان درصد قابل توجهی از رودخانه بزرگ میر‌یعقوب با تغیر مسیر به شهر مردهک سرازیر شد.

وی بیان داشت: گلخانه من در بالا‌دست دیگر گلخانه‌ها قرار گرفته بود و شدت آب‌گرفتگی به اندازه‌ای شدید بود که منجر به آب‌گرفتگی شد و خیارهایی که طی روز های قبل کاشته بودم به طور کامل از بین رفت و بالغ بر 17 میلیون تومان به گلخانه‌ام خسارت وارد شده است که از مسئولان شهرستان عنبرآباد و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم. معاون جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد هم در بازدید از گلخانه‌های خسارت‌دیده منطقه جبالبارز جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بالغ بر هفت هکتار گلخانه در این منطقه خسارت دیده‌اند و تمامی گلخانه‌داران خسارت‌دیده شناسایی شده‌اند و ان‌شاءالله در کمترین زمان ممکن به مشکلات آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

منوچهر سالاری با اشاره به باغ‌های خسارت‌دیده این منطقه ابراز داشت: 100 هکتار از باغ‌های مرکبات بخش جبالبارز جنوبی دچار خسارت شده‌اند. غافلگیری مردم و کشته‌شدن دام‌های آن‌ها در روستای روداب بعد از گذر از تابستان خشک سال جاری و نبود علوفه لازم در مرتع‌های بخش جبالبارز جنوبی مردم روستای روداب گوسفندان خود را در حاشیه رودخانه که علوفه بهتری داشت به چرا بردند که سرازیر‌ شدن سیل موجب غافلگیری آن‌ها و تلف شدن ده‌ها گوسفند شد و چهار رأس گاو نیز کشته شد. همچنین بارش شدید تگرگ خسارتی در زمینه باغداری برای مردم این منطقه به دنبال داشته است.

سیل در حاشیه روستای سعد‌آباد منجر به وارد‌ شدن آب به منازل مسکونی مردم شد و وسایل برقی و فرش‌های مردم این روستا آسیب دیده است. شانه‌های جاده مواصلاتی جهاد‌ آباد به شهر مردهک تخریب شده است و در صورت ادامه بارندگی‌ها جاده آسفالته به کلی نابود خواهد شد.

شرق روستای حاجی‌آباد به لطف سیل‌بند موجود از سیلی بسیار گسترده در امان مانده است، اما کانال انتقال آب آبفار منجر به انتقال آب به بخش‌هایی از روستای حاجی‌آباد شده است. جاده روستای گرم 60 درصد تخریب شده است جاده روستای گرم با توجه به داشتن چندین پل ظرفیت لازم را برای عبور آب نداشته است و یک لاین آن در بارندگی نابود شده است، پل بزرگ روستای گرم به شدت آسیب دیده است و اکیپی از اداره راه و شهرسازی شهرستان عنبرآباد در حال ترمیم آن هستند.

باغات مرکبات روستای گرم به دلیل بارش کم سابقه تگرگ از 70 تا 100 درصد خسارت دیده است و میوه‌های آن‌ها در اثر شدت ضربه فرو‌رفتگی‌هایی را بر خود می‌بینند، کیفیت و بازار‌پسندی خود را از دست داده است. بیش از دو هکتار از گلخانه‌های روستای گرم با برخورد شدید تگرگ آسیب دیده است و بعد از گذشت ساعت‌ها هنوز دانه‌های تگرگ در داخل گلخانه ها وجود دارد و سقف گلخانه‌ها در اثر سنگینی خم شده است.

مردم روستای گرم به شدت ناراحت اوضاع باغ‌های خود هستند، زیرا میوه‌های تگرگ‌خورده پس از یک هفته سیاه شده و نتیجه تلاش‌های یک‌ساله کشاورزان بر زمین ریخته و نابود می‌شود. دو قنات در روستای گرم با ورود آب باران لبریز از گل و لای شده که با تلاش مردم روستا یکی از آن‌ها بازگشایی شده است و قنات دیگر تجهیزات خاصی برای بازگشایی نیاز دارد.

به گزارش فارس، اخبار منتشر شده در خبرگزاری فارس جنوب کرمان چندین مرتبه به مسئولان یادآوری کرده بود که از ساخت غیر‌اصولی آب‌نمای مردهک کنارستان جلوگیری کنند، زیرا با نخستین رودخانه پاییزی سال جاری این معبر 100 درصد تخریب می‌شود. اما این مطلب فقط به اینجا ختم نشد، بلکه به گفته اهالی شهر مسیر رودخانه در 50 سال گذشته برای دومین بار پس از سال 72 به سمت شهر مردهک تغییر کرد و در بخش‌های دیگر نیز خسارت‌های هنگفتی را به دنبال داشته است. انتهای پیام/80007/م30/



94/07/29 - 05:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن