تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809940704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي ورود به وادي توحيد راهي جز ولايت وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۲ب.ظ)
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي: براي ورود به وادي توحيد راهي جز ولايت وجود ندارد موج - قم- رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: اگر کسي مي خواهد وارد محيط توحيد شود، بايد از باب ولايت و محيط ولايت پيامبر و اهل بيت (ع) وارد شود، هيچ راهي جز ولايت براي ورود به وادي توحيد وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري در مراسم عزاداري هيات ثارالله كه در در مدرسه فيضيه برگزار شد، گفت: اصل ثابت شجره توحيد در عالم پيامبر اکرم است(ص) و فرع آن ائمه اطهار(ع) و برگ هاي اين شجره توحيدي نيز شيعيان است.
وي افزود: در يک روايت لطيفي بيان شده است که اصل شجره توحيد، اهل بيت(ع) است و فرع آن، محيط ولايت اين حضرات است؛ هر کسي که به بخواهد به اهل بيت(ع) برسد بايد سماواتي شود وقتي که سماوي شديم ميوه هاي اين درخت هميشه در دسترس ما خواهد بود.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: اگر کسي مي خواهد وارد محيط توحيد شود، بايد از باب ولايت و محيط ولايت پيامبر و اهل بيت(ع) وارد شود، هيچ راهي جز ولايت براي ورود به وادي توحيد وجود ندارد.
وي گفت: همه انسان ها در ابتداي راه و وادي توحيد امتحان مي شوند و به همين خاطر است که در ابتدا بايد امتحان ولايت بدهند و در اين راه بايد با سجود وارد شوند؛ اين سجده که در برابر ولي الله و خليفه الله است همان سجده در برابر خداست.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري خاطرنشان کرد: اگر کسي از اين درخت توحيدي فاصله گرفت، به وادي کفر نزديک شده است و اگر کسي نيز بخواهد وارد اين وادي شود بايد در وادي ولايت وارد شود.
وي افزود: شرک و کفر نيز به همين شکل است؛ کفر و شرک نيز ائمه و اوليايي دارد که اگر کسي به آنها مومن و خوشبين شد، خود را وارد وادي کفر و شرک کرده است؛ تولي به آنها عين شرک است.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: کفر و شرک نمي ماند و آنچه که مي ماند ولايت است؛ بايد بدانيم که کفر و توحيد دو شجره هستند که يکي شجره خبيثه و ديگري شجره توحيد و نور است.
وي گفت: موحد شدن به معني اين است که ما از فروع حضرت پيامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باشيم؛ اگر توحيد را اين گونه معني کنيم، شجره خبيثه نيز به دنبال تسخير کردن همه مردم است.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري خاطرنشان کرد: موحد شدن به معني اين است که به محض پذيرش اين محيط توحيدي وارد ميدان درگيري پيامبر و اهل بيت(ع) با جبهه کفر مي شويم؛ اين ابتلا پس از ورود به اين ميدان درگيري براي ما نيز به وجود خواهد آمد.
وي افزود: اين درگيري در باطن ما نيز رسوخ پيدا کرده است و در مملکت وجود ما نيز جنگ جدي بين توحيد و ابليس است.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: پس از اينکه اين جنگ توسعه پيدا کرد به بيرون هم کشيده مي شود که مفهوم جهاد اصغر را بيان مي کند، به طور کلي هر کسي که وارد اين دنيا مي شود، در ميانه اين دعوا وارد شده است.
وي گفت: يکي از مهمترين جلوات اين نگاه توحيدي، تولي و تبري است؛ اسلام بدون تبري و تولي معني ندارد؛ اگر کسي به تبري تام نرسد، نمي تواند ما را به انوار نبوي نزديک کند.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري گفت: شکوفه هاي درخت دنيا شکوفه هاي درخت زقوم است و اگر کسي در دنيا به دنبال اين شکوفه ها باشد در جهنم نيز بايد درخت زقوم بخورد.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: اگر کسي گوشه چشمي به دستگاه شيطان داشته باشد ديگر نمي تواند خود را موحد بداند؛ زيرا وي به دنبال خيري است که در نظام شيطاني است و از آنجا که براي شيطان هيچ خيري قرارداده نشده است، اين نيت، او را در وادي بي خيري و جهنم قرار مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن