تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805097025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام حسين (ع) با اهداي خون خود فرهنگ نجات مظلومان را نهادينه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴ب.ظ)
مدير کل انتقال خون استان تهران: امام حسين (ع) با اهداي خون خود فرهنگ نجات مظلومان را نهادينه کرد موج - مدير کل انتقال خون استان تهران در همايش ائمه جماعات ادارات استان تهران و ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر فرهنگ اهداي خون را بهترين مصداق اين فريضه الهي عنوان کرد که در پيام عاشورايي امام حسين نيز ريشه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مرتضي طباطبايي، مدير کل انتقال خون استان تهران، در همايش روحانيون و انتقال خون اظهار کرد: اهداي خون از مصاديق امر به معروف و نهي از منکر است، اهداکنندگان مستمر خون، سبک زندگي سالمي را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند جان چند نفر را نجات دهند که اين امر، خود الگوي خوبي براي جامعه است.
وي با اشاره به حماسه عاشورا تصريح کرد: امام حسين (ع) در راستاي امر به معروف و نهي از منکر و برپا کردن سنت حسنه جد بزرگوارشان با اهداي خون خود، پيامي را براي ابد در تاريخ جاودانه کرد.
طباطبايي اين پيام را بي تفاوت نبودن مردم نسبت به افراد نيازمند و بذل خون براي نجات جان مردم دانست و گفت: امر به معروف و نهي از منکر هم دقيقاً چنين پيامي دارد که نسبت به انسان‌ها بي تفاوت نباشيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر سازمان انتقال خون کشور مي‌تواند نيازهاي خوني کشور را تأمين کند، تأکيد کرد: در حال حاضر بيماران تالاسمي مي‌توانند 40 سالگي خود را جشن بگيرند، اين در حالي است که تا پيش از تشکيل اين سازمان به ندرت مي‌توانستند 20 سال عمر داشته باشند؛ در واقع مي‌توان گفت که طول عمر اين افراد از برکات تشکيل سازمان انتقال خون است.
مدير کل انتقال خون تهران تأکيد کرد: اين سازمان افتخارش اين است با افرادي همکاري مي‌کند که فرهنگ اهدا و ايثار را در جامعه ترويج مي‌کنند و اين فرهنگ نجات جان انسان‌ها را درپي دارد.
وي خطاب به ائمه جماعات مساجد تهران عنوان کرد: روحانيون نقش بزرگي در فرهنگ سازي جامعه دارند؛ از سوي ديگر در اين ماه مردم بيشتر پاي سخنان اين افراد مي‌نشينند. اميدواريم اين بزرگوران بتوانند در کنار تشريح پيام عاشورا و قيام امام حسين (ع)، فرهنگ اهداي خون را نيز گسترش دهند.
طباطبايي در مورد مديريت اهداي خون در اين ايام گفت: امسال ترتيبي اتخاذ شده است تا افرادي که نيت نذر خون دارند از محرم تا اربعين بتوانند نذر خود را ادا کنند.
در ادامه اين نشست سيد مهدي هاشميان، معاونت وزارت‌ها و سازمان‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر با بيان اينکه 219 هزار شهيد براي قوام جمهوري اسلامي خون خود را اهدا کرده‌اند، اظهار کرد: امروز به برکت اين خون‌ها عزت‌مند شده‌ايم و بايد بتوانيم اين عزت را با ترويج امر به معروف و نهي از منکر در نظام اداري و جامعه حفظ کنيم.
وي از تصويب قانون امر به معروف و نهي از منکر خبر داد و گفت: براي دستور العمل اجرايي اين قانون آيين نامه اي نيز در دست تدوين است که تا ماه آينده ابلاغ مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن