تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت‌وسازهاي عمراني با استانداردهاي واقعي باعث افزايش عمر آنها مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲ب.ظ)
ساخت‌وسازهاي عمراني با استانداردهاي واقعي باعث افزايش عمر آنها مي شود موج - مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران با تأکيد بر اين که ارتقاي کيفيت سازه‌ها حافظ منافع ملي کشور است، گفت: ساخت‌وسازهاي عمراني زيادي در کشور انجام مي‌شود که اگر داراي استانداردهاي واقعي باشد، عمر آنها به موازات کيفيت افزايش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد نوعي قاليباف، با بيان اين که بر طرح توسعه فرودگاه امام خميني (ره) و احداث شهر فرودگاهي نظارت کامل داريم، گفت: کارشناسان ما در دو فرودگاه امام و مهرآباد مستقر هستند و عمليات کنترل کيفي را انجام مي‌دهند.
نوعي قاليباف، اظهار داشت: آزمايشگاه کنترل کيفي پروژه‌هاي عمراني استان تهران را بر عهده دارد.
وي با تأکيد بر اينکه ارتقاي کيفيت سازه‌ها حافظ منافع ملي کشور است، افزود: ساخت‌وسازهاي عمراني زيادي در کشور انجام مي‌شود که اگر داراي استانداردهاي واقعي باشد، عمر آنها به موازات کيفيت افزايش مي‌يابد.
مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران بيان کرد: در اين راستا مطالعات خواص فيزيکي، مکانيکي و شيميايي خاک و مصالح ساختماني جزو فعاليت‌هاي عمده شرکت آزمايشگاه فني و مکانيک خاک است.
وي ادامه داد: همچنين انجام مطالعات ژئوتکنيک، عرضه خدمات مهندسي در بخش‌هاي مکانيک خاک، سنگ، بتون و از اين قبيل، آزمايش‌هاي قير، مکانيک خاک و سنگ و نيز تدوين استانداردها و تعيين روش‌هاي مناسب انجام آزمايش، از ديگر وظايف شرکت است.
مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران ادامه داد: در همه پروژه‌ها نظير جاده‌سازي، ساخت خط آهن، ساخت فرودگاه و باند پروازي، ساخت بنادر، سدسازي و از اين قبيل، بايد مطالعات مکانيک خاک و بررسي جانمايي آن توسط آزمايشگاه انجام شود.
نوعي قاليباف درباره کنترل کيفي پروژه‌هاي جاده‌سازي، ساخت خط آهن و فرودگاه‌ها توضيح داد:‌ کنترل کيفي با توجه به شرايط خاص پروژه‌هاي عمراني امري ضروري است.
وي افزود: در حال حاضر آزمايشگاه فني و مکانيک خاک در آزادراه کمربندي جنوبي تهران حضور دارد و کنترل کيفي را انجام مي‌دهد؛ اين پروژه ۴ قطعه دارد که از چرم‌شهر شروع مي‌شود و ما در استان تهران حدود ۲ قطعه را کنترل کيفي مي‌کنيم.
مديرکل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران با بيان اين که در بحث کنترل کيفي پروژه‌هاي فرودگاهي وارد شده‌ايم، بيان کرد: در فاز يک و ۲ فرودگاه امام خميني (ره) کنترل کيفيت را انجام مي‌دهيم.
نوعي قاليباف گفت:‌ در فرودگاه امام خميني (ره) کنترل کيفي پروژه‌هاي شهر فرودگاهي، راه‌هاي دسترسي، پل‌ها، باند پروازي، ساختمان‌هاي جنبي و ترمينال‌ها انجام مي‌شود.
مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران با بيان اين که بر طرح توسعه فرودگاه امام خميني (ره) و احداث شهر فرودگاهي نظارت کامل داريم، گفت: تعداد ۱۰ نفر از کارشناسان در فرودگاه مستقر هستند و عمليات کنترل کيفي را انجام مي‌دهند.
وي بيان کرد: همچنين در فرودگاه مهرآباد موضوع بازسازي باند و بتني کردن اپرون در حال اجرا است که نظارت عاليه از سوي آزمايشگاه فني و مکانيک خاک انجام مي‌شود.
مديرعامل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران با بيان اين که در زيرسازي مترو پرند نظارت و کنترل کيفي به دقت انجام شد، افزود: در سد سياه‌بيشه و سد نمرود نيز کنترل کيفيت توسط اين آزمايشگاه انجام شد.
نوعي قاليباف با اشاره به ورود به کنترل کيفي قير و آسفالت توسط آزمايشگاه، بيان کرد: آزمايش‌هاي عملکردي قير در حوزه معاونت فني انجام مي‌شود.
مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران افزود: در حال حاضر حداقل بيش از ۵۰ پايان‌نامه کارشناسي ارشد و دکترا آزمايش‌هاي تحقيقاتي خود را به ما ارائه مي‌دهند تا بررسي‌ها و آزمايش‌ها را انجام دهيم.
نوعي قاليباف گفت: اين تجهيزات خاص و منحصربه‌فرد آزمايشگاه در کشور ظرفيتي است که بايد بيشتر از آن استفاده کرد؛ آزمايشگاه وزارت راه و شهرسازي اين تجهيزات را آماده کرده است و پس از آموزش‌هاي لازم، در حال حاضر براي همه سطح کشور اين آزمايش‌ها در حال انجام است.
مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان تهران گفت: همه دست‌اندرکاران قير و آسفالت بايد از دستاورد پژوهش‌هاي آزمايشگاه در حوزه کيفيت قير و آسفالت استفاده کند.
نوعي قاليباف تأکيد کرد: هر متقاضي اعم از خصوصي و دولتي براي ساخت مسکن نيز از اين آزمايشگاه درخواست خدمات کند، حاضر هستيم بهترين خدمات را به آنها ارائه دهيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن