تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد به نفس کذايي!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲ق.ظ)
اعتماد به نفس کذايي! موج - گروه سياسي
تداوم کارشکني هاي آل سعود در منطقه علي رغم تمام هزينه هايي که تا کنون به دليل اتخاذ سياست هاي نادرست به دنبال داشته، براي بسياري از مقامات سياسي و تحليل گران تعجب آور است.
بعد از رقم خوردن فاجعه غم انگيز منا که تعداد جان باختگان اين فاجعه بيش از 7400 نفر اعلام شد؛ مقامات اين کشور به جاي جبران اين حادثه به اتخاذ رويکرد سربازگيري از سودان براي ادامه تجاوزارتشان عليه يمن روي آوردند.
فارغ از اين جريان، اظهارات روز گذشته (دوشنبه) وزير خارجه اين کشور عليه ايران نيز شگفت آورد بود. بعد از آنکه شيخ خالد جارالله معاون وزير خارجه کويت در خصوص تجديد روابط ايران با کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس گفته بود که کويت معتقد به رويکرد گفت وگو با ايران به جاي مقابله با اين کشور است. عادل الجبير وزير خارجه عربستان دوشنبه 27 مهر در يک کنفرانس خبري با فرافکني و نسبت دادن اتهامات به ايران تلاش کرد تا از گفت وگو و مواجهه با جمهوري اسلامي ايران بگريزد.
جبير دوشنبه 27 مهر (19 اکتبر) در يک کنفرانس خبري مشترک با وزير امور خارجه آلمان فرانک اشتاين ماير، که بعد از تهران به رياض سفر کرده، مدعي شد اميدوار است که ايران از دخالت در امور کشورهاي منطقه از قبيل لبنان، سوريه، عراق و يمن دست بردارد.
سايت بي بي سي در اين باره نوشت: «اظهارات وزير امور خارجه عربستان، جديدترين نمونه از اظهارات تند مقام هاي رياض و تهران عليه همديگر در هفته هاي اخير محسوب مي شود که در پي شدت گرفتن جنگ داخلي در سوريه و همچنين کشته شدن صدها زائر ايراني در منا در اوايل مهر، شدت کم سابقه اي گرفته است.»
با اين حال اين اظهارات بي پاسخ نماند و عصر همان روز مرضيه افخم سخنگوي وزارات خارجه ايران به آن واکنش نشان داد. وي گفت: «در حالي که جامعه بين المللي با درک نقش سازنده و ثبات ساز جمهوري اسلامي ايران خواهان مشارکت و ايفاي نقش بيشتر ايران است متاسفانه تنها کشوري که همچنان با رويکرد برد-باخت به تحولات منطقه نگاه مي‌کند و بر حذف سايرين اصرار دارد عربستان سعودي است و اين رويکرد غيرسازنده و مخرب راه به جايي نمي برد.»
افخم افزود: «وزير خارجه سعودي که کشورش در بحران‌هاي جاري منطقه رويکرد نظامي، امنيتي و افراط گرايانه درپيش گرفته و بيش از هفت ماه است يمن کشور همسايه و مسلمان خود را هدف بمباران‌هاي بي وقفه قرار داده است، صلاحيت سخن گفتن در مورد نقش منطقه اي ايران را ندارد.»
در حالي که دولتها و افکار عمومي جهان بعد از توافق هسته اي نسبت به ايران اقبال بهتري را نشان داده اند و از نقش قابل توجه و سازنده اين کشور در حل بحران هاي منطقه اي سخن مي گويند؛ با اين وجود مسوولين حکومت عربستان بر نواختن ساز ناکوکشان در منطقه اصرار دارند. در پيش گرفتن سياست هاي پرهزينه و قديمي برد- باخت علي رغم کاهش قيمت نفت و تاثير شديد آن بر بودجه عربستان و درپي آن افزايش انتقادات داخلي، مي تواند در آينده به بحراني براي مقامات اين کشور تبديل شود. با اين حال هنوز کاملا مشخص نشده که سرچشمه اين اعتماد به نفس کذايي مقامات سعودي در چيست؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن